Η σχολαστικότητα στον έλεγχο όταν αγοράζεις δεύτερο χέρι, ποτέ δεν βλάπτει. Αρκεί να ξέρεις. Τουλάχιστον να ξέρεις τι πρέπει να κοιτάξεις. Όμως πολλοί αγοραστές μένουν σε αυτά που θεωρούν σημαντικά και ξεχνούν άλλα. Μπορεί λοιπόν να είσαι σίγουρος ότι το μοτέρ είναι «χαρτί», το αμάξωμα «ατσαλάκωτο» το σαλόνι αλέκιαστο και τα χιλιόμετρα «αγύριστα», και πάνω στη χαρά σου που κατάφερες να βρεις ένα καλό μεταχειρισμένο ξεχνάς να κοιτάξεις πέντε σημεία που μπορεί να σου στοιχίσουν πολύ.
Είδες αν το αυτοκίνητο έχει δεύτερο κλειδί; Αν δεν έχει, το κόστος για να βγάλεις άλλο είναι σημαντικό. Ανάλογα με τις λειτουργίες του κλειδιού, και λόγω του immobiliser ένα δεύτερο κλειδί μπορεί να στοιχίζει και 300 ευρώ. Ασε που αν έχεις μόνο ένα πρέπει να το δηλώσεις στην ασφαλιστική γιατί αν το ανακαλύψουν μετά από κλοπή, δεν σε καλύπτουν.
Έβαλες τον κλιματισμό να δουλέψει; Δουλεύει; Εντάξει. Όμως το να βγάλει κρύο αέρα σχετικά σύντομα, είναι μόνο μία πτυχή της καλής λειτουργίας του. Πόση φασαρία κάνει η φτερωτή; Μήπως έχει σφηνώσει κανένα φύλο μέσα βαθιά στο ταμπλό που βρίσκεται η φτερωτή και θα σου στοιχίσει ο κούκος αηδόνι να το βγάλεις; Βγάζει (κρύο) αέρα από όλες τις εξόδους; Μήπως έχει σπάσει (μέσα βαθιά στο ταμπλό) κάποιος οδηγός και η πλευρά του συνοδηγού έχει μόνο ζεστό αέρα. Η επισκευή είναι πολύ ακριβή.
Την πίσω αντίσταση την δούλεψες; Αν οι γραμμές στο πίσω παρμπρίζ είναι κομμένες και δεν δουλεύουν, θες νέο παρμπρίζ αφού η επισκευή είναι ή άσχημη, ή δύσκολη ή αδύνατη. Κι αν αγοράζεις αυτοκίνητο με ζεστό καιρό πως θα το δοκιμάσεις;
Τραβάει στην ευθεία το τιμόνι και το κρατάς κόντρα; Αν σου είπε ο έμπορος ότι θέλει μια «ευθυγραμμισούλα» και θα «έρθει», ζήτησες να την κάνει και να το ξαναοδηγήσεις μετά; Ή το αγόρασες και τώρα έχεις αλλάξει όλο το γόνατο, το ψαλίδι και πας και για ημιαξόνιο;
Και τέλος είδες τα λάστιχα και είπες «καινούργια είναι». Μήπως όμως είναι χειμερινά μεταχειρισμένα εισαγωγής, και θα θες καινούργια, κανονικά καινούργια, στην πρώτη βροχή; Είδες την ένδειξη DOT πότε κατασκευάστηκαν; Ή θα θες 400άρες ευρώ με το καλημέρα;
Τι λες λοιπόν; Τα κοίταξες όλα όταν πήγες να δεις το μεταχειρισμένο; Ή ξέχασες τα μισά και τώρα έχει αρχίσει το «άρμεγμα»; Εσύ τι κοιτάς, και τι ξεχνάς;
Επίσης είδες αν λειτουργεί η παροχή ηλεκτρισμού από τον αναπτήρα και την υποδοχή USB. Είδες επίσης αν γίνεται ζεύξη του κινητού σου με το bluetooth του αυτοκινήτου. Επίσης αν δεν λειτουργεί το start stop και σου πουν πως είναι θέμα μπαταρίας που έχει πέσει κάνε ένα ταξίδι και δες μετά αν λειτουργεί - αν όχι είναι υποχρεωμένοι να το φτιάξουν. Καλό είναι να απευθύνεσαι σε κάποιες εταιρείες που ελέγχουν το αμάξι και σου δίνουν μετά αναφορά που κοινοποιείται και στον έμπορο ώστε όλοι να τελούν σε γνώση
Φθορά σε φρένα, φθορά συμπλέκτη, αμορτισέρ, βραχυκυκλώματα ή κακές επισκευές από ηλεκτρολόγο, κάτω από το αυτοκίνητο ψάχνεις για σκουριά και λαμαρινοδουλειά όπως και περιμετρικά το κινητήρα ψάχνεις για αλλαγές χρώματος.
Επίσης είδες αν λειτουργεί η παροχή ηλεκτρισμού από τον αναπτήρα και την υποδοχή USB. Είδες επίσης αν γίνεται ζεύξη του κινητού σου με το bluetooth του αυτοκινήτου. Επίσης αν δεν λειτουργεί το start stop και σου πουν πως είναι θέμα μπαταρίας που έχει πέσει κάνε ένα ταξίδι και δες μετά αν λειτουργεί - αν όχι είναι υποχρεωμένοι να το φτιάξουν. Καλό είναι να απευθύνεσαι σε κάποιες εταιρείες που ελέγχουν το αμάξι και σου δίνουν μετά αναφορά που κοινοποιείται και στον έμπορο ώστε όλοι να τελούν σε γνώση
Φθορά σε φρένα, φθορά συμπλέκτη, αμορτισέρ, βραχυκυκλώματα ή κακές επισκευές από ηλεκτρολόγο, κάτω από το αυτοκίνητο ψάχνεις για σκουριά και λαμαρινοδουλειά όπως και περιμετρικά το κινητήρα ψάχνεις για αλλαγές χρώματος.
Εκτος των ορθων προαναφερθεντων, εχετε και εναν μετρητη παχους του χρωματος - ευκολα θα σου δειξει που εχει γινει επισκευη & δεν κοστιζει ακριβα