- Διεθνώς υπάρχει αύξηση ζήτησης για «πράσινα» ελαστικά με ανακυκλωμένα υλικά
- Michelin, Goodyear, Bridgestone προωθούν τεχνολογίες χαμηλής αντίστασης κύλισης
- Τι γίνεται με τις «πράσινες» επιδόσεις όμως (πως πάνε σε φρενάρισμα, κράτημα)
- Η αγορά αντιμετωπίζει προκλήσεις στη διαθεσιμότητα και την ενημέρωση
Διεθνώς υπάρχει αύξηση ζήτησης για «πράσινα» ελαστικά με ανακυκλωμένα υλικά
Η αγορά των «πράσινων» ελαστικών, που χρησιμοποιούν ανακυκλωμένα υλικά ή προσφέρουν μειωμένη αντίσταση κύλισης, φαίνεται να κερδίζει έδαφος, καθώς οι καταναλωτές είναι ολοένα και πιο ευαισθητοποιημένοι για το περιβάλλον. Με μεγάλους κατασκευαστές μαρκών όπως η Michelin, η Goodyear και η Bridgestone να επενδύουν σε τεχνολογίες που βελτιώνουν την ενεργειακή αποδοτικότητα, τα «πράσινα» ελαστικά παρουσιάζουν μια ελκυστική επιλογή για τους καταναλωτές που θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων τους.
Μάρκες που επενδύουν σε «πράσινα» ελαστικά
H δημοφιλής Bridgestone με το προηγμένης τεχνολογίας ελαστικό Ecopia EP500 προάγει την αειφορία και μειώνει τις εκπομπές CO2.
Δοκιμές ελαστικών του Autotriti στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των δοκιμών ελαστικών του Autotriti στην Ελλάδα, τα «eco» ελαστικά, που έχουν περάσει από το Test Center, αν και προσφέρουν ορισμένα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα, δεν έχουν ανταποκριθεί πλήρως στις προσδοκίες όσον αφορά το φρενάρισμα και το κράτημα, κυρίως σε πιο απαιτητικές συνθήκες. Ειδικά στο elk test, τα αποτελέσματα έδειξαν μικρότερη απόδοση σε σχέση με τα παραδοσιακά ελαστικά, κάτι που θέτει σε αμφισβήτηση την ασφάλεια τους σε ορισμένες καταστάσεις οδήγησης (κάτι πολύ σημαντικό αν το αντιπαραβάλει κάποιος με ένα 2-3% εξοικονόμησης καυσίμου που μπορεί να επιτύχουν σε ορίζοντα έτους).
Εμπόριο ελαστικών και απόψεις επαγγελματιών
Κατά τη διάρκεια συζητήσεων με πελάτες, αρκετοί επαγγελματίες αναφέρουν ότι η ζήτηση για «πράσινα» ελαστικά δεν είναι αυξημένη, ωστόσο πολλοί καταναλωτές ζητούν περισσότερες πληροφορίες για το πώς αυτά τα ελαστικά ανταγωνίζονται τα παραδοσιακά όσον αφορά την ασφάλεια και την απόδοση στο δρόμο.
Ορισμένοι επαγγελματίες αναφέρουν:
«Οι πελάτες ενδιαφέρονται για το περιβαλλοντικό όφελος, αλλά φοβούνται ότι τα ΅πράσιναΆ ελαστικά δεν έχουν την ίδια πρόσφυση στο βρεγμένο».
«Αν και οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να δοκιμάσουν νέες επιλογές, το ζητούμενο για αυτούς είναι η ασφάλεια και οι επιδόσεις, όχι μόνο η οικολογία».
Εσείς όμως τι λέτε;
Η αγορά των «πράσινων» ελαστικών για «πλανητικούς λόγους» είναι σε φάση ανάπτυξης, ωστόσο, η ασφάλεια παραμένει το πιο σημαντικό κριτήριο και το ζήτημα των επιδόσεων αυτών των ελαστικών σε κρίσιμες συνθήκες οδήγησης εξακολουθεί να απασχολεί. Η αγορά εξακολουθεί να εξετάζει την ισορροπία μεταξύ οικολογικών ωφελημάτων και ασφάλειας.
Επίσης, επαγγελματίες του κλάδου, τι λένε οι πελάτες σας για τα «πράσινα» ελαστικά; Περιμένουμε τις εμπειρίες σας! Πείτε με 1 κλικ εδώ!