Μιλάμε με υψηλόβαθμα στελέχη της VW Γερμανίας για τους προβληματισμούς που δημιούργησαν οι επιδόσεις στα φρένα. Υποδειγματική η αντιμετώπιση της VW στο ζήτημα, ωστόσο θα επανέλθουμε εφόσον κριθεί αναγκαίο.
Στην δοκιμή του ανανεωμένου VW Polo 1.0 TSI 95 PS (διαβάστε αναλυτικά εδώ) είχαμε επισημάνει ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε πιθανότατα πρόβλημα στα φρένα και το είχαμε επισημάνει τότε στην VW.
Στο διάστημα που μεσολάβησε, επαναλάβαμε την μέτρηση φρεναρίσματος με ένα ακόμα Polo με διαφορετικό σετ ελαστικών, που είχε αρκετά καλύτερες επιδόσεις, αλλά όχι σαν τις επιδόσεις του «αδελφού» VW T-cross 1,0 TSI 95 PS (37,4 μέτρα για το 100-0 χλμ./ώρα).
Κανονίστηκε λοιπόν μια συνάντηση της ομάδας μας με τα στελέχη της VW, τον Υπεύθυνο Εξέλιξης Φρένων επιβατικών οχημάτων, τον επικεφαλή Τεχνολογίας και Καινοτομίας, τον επικεφαλή των οδηγικών χαρακτηριστικών (Driving Dynamics, Steering & Control), καθώς και τους Υπεύθυνους Επικοινωνίας των τμημάτων για να συζητήσουμε το θέμα αυτό.
Το βασικό μας ερώτημα (δείτε αναλυτικά τις ερωτήσεις μας και τις αντίστοιχες απαντήσεις της VW παρακάτω) ήταν: - Γιατί το VW T-Cross που φοράει ίδια φρένα με το ανανεωμένο Polo, έχει πολύ καλύτερες επιδόσεις στα φρένα; - Τι πρέπει να αλλάξει, ώστε και το Polo να έχει αντίστοιχα με το T-Cross καλές επιδόσεις στα φρένα;
Οι άνθρωποι της VW μας είπαν
- Ότι τα φρένα μπορούν να αποδώσουν πολύ καλύτερα αν έχουν προετοιμαστεί σωστά. Η δική μας βέβαια θέση είναι ότι δοκιμάζουμε όλα τα αυτοκίνητα στις συνθήκες που θα αντιμετωπίσει ο καθημερινός οδηγός στην Ελλάδα και θέλουμε σε αυτές τις συνθήκες να είναι πολύ αποτελεσματικά. Τα 2 αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε είχαν κάνει ήδη 800 χιλιόμετρα, άρα τα φρένα τους είχαν ήδη «πατήσει» καλά (όταν αλλάζουμε υλικά τριβής στα φρένα, η οδηγία είναι να είμαστε προσεκτικοί για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα, μέχρι να «πατήσουν» καλά τα υλικά τριβής).
- Αναρωτήθηκαν μήπως η διαδρομή είχε υγρασία, αλλά εξηγήσαμε ότι στην περίπτωση του Polo δοκιμάσαμε ταυτόχρονα και άλλα αυτοκίνητα και είδαμε ότι δεν υπήρχε τέτοιο θέμα.
- Μας εξήγησαν ότι στις δικές τους μετρήσεις δεν υπάρχουν τέτοιες διαφορές και μας προσκάλεσαν στην Γερμανία για να κάνουμε μαζί τις δοκιμές των φρένων, όπως και το να μας δώσουν άλλο αυτοκίνητο στην Ελλάδα, που τα φρένα του να έχουν προετοιμαστεί σωστά και να έρθει μαζί και ένας τεχνικός φρένων από την Γερμανία, όταν επαναλάβουμε την δοκιμή στην Ελλάδα.
Θεωρούμε πολύ σημαντική την επαγγελματική προσέγγιση της VW, δείγμα της πολύ μεγάλης σημασίας που δίνει στο να είναι ευχαριστημένοι οι πελάτες της, όπως μας τόνισαν.
Έτσι αποδεχτήκαμε την πρόσκληση της να ξανακάνουμε στην Γερμανία όλες τις δοκιμές μαζί τους, αλλά όσον αφορά στην επανάληψη της δοκιμής στην Ελλάδα, εξηγήσαμε ότι δεν έχει νόημα να γίνει με ένα αυτοκίνητο ειδικά προετοιμασμένο για αυτή τη δοκιμή.
Είπαμε ότι εμείς εκπροσωπούμε τα συμφέροντα του καταναλωτή και θέλουμε να δοκιμάσουμε ένα από τα αυτοκίνητα που θα αγοράσει αυτός. Ζητήσαμε λοιπόν να γίνει δοκιμή με ένα αυτοκίνητο τυχαία διαλεγμένο ανάμεσα στα 100 ή 200 αυτοκίνητα που θα έρθουν στην επόμενη παραλαβή (ως γνωστό, λόγω έλλειψης microchip, δεν υπάρχουν ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα).
Συνέχεια του άρθρου >>>
Δεν είχε καμία αντίρρηση για αυτό η VW (Εύγε VW σε αυτό. Οι παλιότεροι αναγνώστες, θυμάστε ίσως, ότι σε μια αντίστοιχη περίπτωση μια άλλη εταιρεία, αρκετά χρόνια πριν, το αρνήθηκε αυτό. Αποδείχτηκε όμως ότι είχαμε δίκιο, καθώς χρησιμοποιούσε δυο προμηθευτές φρένων και ο ένας είχε παραδώσει ελαττωματικά σωληνάκια φρένων. Αυτή δοκίμαζε αυτοκίνητα με φρένα του ενός προμηθευτή και στην Ελλάδα είχαν έρθει αυτοκίνητα με φρένα του άλλου προμηθευτή. Έχασε έτσι μια βδομάδα, μέχρι να καταλάβει ότι είχαμε δίκιο και αναγκάστηκε να κάνει ανάκληση 10.000 αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη, που είχαν φύγει με ελαττωματικά σωληνάκια).
Μας ρώτησε κιόλας η VW την γνώμη μας για το θέμα.
Αφού το μελετήσαμε πάλι, θυμηθήκαμε το παράδειγμα με τους δυο προμηθευτές φρένων που αναφέραμε παραπάνω και καθώς η VW χρησιμοποιεί 4 διαφορετικούς προμηθευτές φρένων, προτείναμε η επόμενη παραλαβή (που ούτως ή άλλως θα την ξαναδοκιμάσουμε) να έχει φρένα του ίδιου προμηθευτή που έχει και το T-Cross και που έχουμε δει κατ' επανάληψη, ότι φρενάρει πολύ καλά.
Θεωρούμε υποδειγματική την αντιμετώπιση του θέματος αυτού, από τους ανθρώπους τόσο της γερμανικής VW όσο και αυτών που την εκπροσωπούν στην Ελλάδα.
Διαβάστε κάποια αποσπάσματα από την συζήτηση μας με τους ανθρώπους της VW.
AT (AutoΤρίτη): «Υπάρχει μεγάλη διαφορά στην απόσταση φρεναρίσματος από την πρώτη προσπάθεια συγκριτικά με την δεύτερη, την τρίτη και την τέταρτη. Μία διαφορά γύρω στο 1,5 μέτρο. Πώς την εξηγείτε;»
VW (Volkswagen): «Κάνουμε και εμείς τις δικές μας δοκιμές και μετρήσεις. Στο Polo με αυτόν τον κινητήρα (1,0 TSI 95 PS) υπάρχει η δυνατότητα επιλογής φρένων με ταμπούρα ή δίσκους. Εξαρτάται από το αυτοκίνητο και την μάρκα που τα χρησιμοποιεί, καθώς και από την αγορά για την οποία προορίζεται το αυτοκίνητο. Σε κάποιες αγορές, για παράδειγμα, υπάρχει θέμα μειωμένου image όταν ο καταναλωτής βλέπει ταμπούρα στα πίσω φρένα. Πάντως, δεν υπάρχουν διαφορές στην θερμοκρασία και την απόσταση φρεναρίσματος ανάμεσα στα δύο φρένα».
«Στις δικές μας μετρήσεις δεν υπάρχει πρόβλημα fading (εξασθένισης) από την πρώτη στην δεύτερη προσπάθεια. Όμως, είναι σημαντικό το αυτοκίνητο να έχει προετοιμαστεί για την συγκεκριμένη διαδικασία. Πρέπει να έχει προθερμανθεί το σύστημα φρένων».
Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να σας προετοιμάσουμε ένα αυτοκίνητο, όπως κάνουμε σε όλες τις διαδικασίες μετρήσεων που ακολουθούμε εδώ στην Γερμανία, ούτως ώστε να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα υπάρχει θέμα κατά την προετοιμασία του αυτοκινήτου.
ΑΤ: «Το πρόβλημα είναι πως ένας πελάτης που αγοράζει καινούργιο Polo δεν θα έχει κάνει την συγκεκριμένη προετοιμασία στο αυτοκίνητο και έτσι ίσως να μην φρενάρει σωστά. Το συγκεκριμένο πρόβλημα το παρατηρήσαμε και στο pre-facelift μοντέλο, όχι όμως και στο T-Cross».
VW: «Είναι ίδια τα φρένα. Έχουν τις ίδιες διαστάσεις. Έχει σημασία η κατάσταση του συστήματος φρένων. Επίσης, αν για παράδειγμα αγοράσεις τακάκια φρένων, πρέπει να είσαι προσεκτικός για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα. Αν χρησιμοποιείς καινούργια τακάκια, έχεις χαμηλότερη απόδοση».
ΑΤ: «Τα αυτοκίνητα που δοκιμάζουμε δεν είναι μηδενικών χιλιομέτρων. Πάντα κάνουμε κάποιες χιλιομετρικές αποστάσεις, τουλάχιστον 300 χλμ., ειδικά πριν τις δοκιμές των φρένων. Τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιήσαμε στις μετρήσεις είχαν γύρω στα 800 χιλιόμετρα».
VW: «Ίσως είχε υγρασία ο δρόμος ή αλάτι. Υπάρχουν εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα του συστήματος φρένων. Για να είμαι ειλικρινής αυτό συμβαίνει περισσότερο στα δισκόφρενα συγκριτικά με τα ταμπούρα. Για αυτό και σας προτείνουμε να δείτε και να μετρήσετε ένα αυτοκίνητο που έχει προετοιμαστεί σωστά».
Kosmocar: Από την πλευρά μας θα μπορούσαμε να στείλουμε ένα διαφορετικό αυτοκίνητο το οποίο δεν θα είναι καλύτερο από εκείνο που θα αγοράσει κανείς, αλλά θα μας δίνει αυτοπεποίθηση πως είναι το καλύτερο δυνατό που μπορούμε να διαθέσουμε. Εξάλλου, δεν ξέρουμε την κατάσταση που δίνονται τα press αυτοκίνητα άλλων εταιρειών».
ΑΤ: «Δεν μπορούμε να αποδεχτούμε ένα τρίτο αυτοκίνητο. Εμείς λειτουργούμε προς το συμφέρον του καταναλωτή. Μία μέση λύση θα ήταν να επιλέξουμε ένα τυχαίο αυτοκίνητο, όπως θα έκανε ένας πελάτης. Επίσης, μήπως τα ταμπούρα που υπάρχουν στα αυτοκίνητα της Ελλάδας είναι δεύτερης διαλογής σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη;»
VW: «Έχουμε ίδιο σύστημα φρένων και ίδια υλικά σε όλες τις αγορές της Ευρώπης. Είναι από τον ίδιο προμηθευτή και κατασκευαστή, δεν υπάρχει συγκεκριμένη επιλογή, ούτε κάποια διαφορά υλικών στο Polo. Θα μπορούσαμε να στείλουμε στην Ελλάδα κάποιον μηχανικό από την ομάδα μας να σας δείξει τη διαδικασία που ακολουθεί, να είναι μαζί σας. Να σας δώσει σε βάθος πληροφορίες και ενημέρωση για λεπτομέρειες που υπολογίζουμε πριν κάνουμε τα test μας.
Για να είμαι ειλικρινής δεν μπορώ να εξηγήσω τεχνικά την απόκλιση. Αν το βλέπαμε θα αντιδρούσαμε. Τα υλικά τριβής που χρησιμοποιούμε είναι ως επί το πλείστον στάνταρ. Υπάρχουν τέσσερις σημαντικοί προμηθευτές στην Ευρώπη και παρέχουν σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες συγκεκριμένα υλικά. Δεν υπάρχει διαφορά στα υλικά που υπάρχουν στο Polo. Ανά προμηθευτή υπάρχουν πολύ μικρές αλλαγές, αλλά σε γενικές γραμμές είναι παρόμοια στην συμπεριφορά τους στο σύστημα φρένων».
Το μοναδικό, ίσως, μειονέκτημα στο Polo είναι πως τα φρένα του έχουν αναλογικά μεγάλες διαστάσεις. Πιέζονται ίσως λιγότερο συγκριτικά με το ένα T-Cross. Για παράδειγμα, σε 400-500 χλμ. στο T-Cross τα φρένα έχουν μεγαλύτερη θερμοκρασία από ό,τι στο Polo, στην ίδια χιλιομετρική απόσταση και με ανάλογο στυλ οδήγησης».
VW: «Θα θέλαμε να καταλήξουμε σε ένα τελικό συμπέρασμα, σύμφωνα με τον επαγγελματισμό σας. Ένα συμπέρασμα το οποίο και θα σας ικανοποιήσει όσον αφορά τα τελικά σας αποτελέσματα».
Θα μελετήσουμε όλα αυτά που συζητήσαμε σήμερα και θα επανέλθουμε με την πρόταση μας.