Επιχειρούμε, τώρα που (κυριολεκτικά) κατακάθισε η σκόνη και ξεπλύθηκαν οι λάσπες, έναν μικρό απολογισμό του Ράλλυ Ακρόπολις που τελείωσε με τον καλύτερο τρόπο πριν λίγες ημέρες.
Τι ήταν το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις; Πολλά πράγματα.
Ο Κάλλε Ροβάνπερα είναι ο μεγάλος νικητής του EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2021. Ο 21χρονος Φινλανδός είναι ο νεότερος νικητής στην ιστορία του ελληνικού αγώνα.
Καταρχάς η επιστροφή του στα πλαίσια του WRC με τον πλέον πανηγυρικό τρόπο.
Επίσης η μεγαλειώδης εμφάνιση του νεαρού Ροβάνπερα που σήκωσε τους πολυπληθείς θεατές στα δάχτυλα των ποδιών τους.
Η παρουσία των θεατών που εξέπληξε με το μέγεθός της ακόμη και τους πλέον αισιόδοξους.
Ήταν η μονομαχία Toyota και Hyundai ακόμη μια φορά.
Επίσης η αναμέτρηση στη «μικρή κατηγορία» δηλαδή στο WRC2.
Eπίσης η παρουσία των Ελλήνων που έκαναν το καλύτερο δυνατό σε ένα πλαίσιο αγώνα που κάθε άλλο παρά τους ευνοεί
Με τη σειρά λοιπόν λίγα περισσότερα λόγια για τα παραπάνω. Το Ράλλυ μας επέστρεψε στα πέρατα της οικουμένης μετά από 8 χρόνια θλιβερής και τρανταχτής απουσίας. Είχαμε τους εξ' ανατολών γείτονες να περηφανεύονται ότι μπορούν τάχα μου και αυτοί… βέβαια «όταν λείπει η γάτα, χορεύουν τα ποντίκια». Είδε λοιπόν ο κόσμος όλος τι σημαίνει Ακρόπολις. Τι σημαίνει ο αγώνας θρύλος που και με τα σημερινά δεδομένα ανακηρύσσεται τεράστιος. Εξαιρετική η προώθηση πρίν και κατά τη διάρκεια του αγώνα. Επιτέλους η Αθήνα (η μισή Ελλάδα δηλαδή) ήξερε ότι γίνεται ο εθνικός μας αγώνας και δεν ήταν παραγκωνισμένος σε ότι πρόχειρη γωνιά ειδήσεων και ΜΜΕ μπορεί να φανταστεί κανείς. Ήλθε και η για λόγους προώθησης και μόνο «Υπερειδική Διαδρομή» στο Σύνταγμα και το κερασάκι μπήκε στην τούρτα. Λίγα λεπτά πιο πρίν από αυτή, κάτω από τα μνημεία όλου του κόσμου, κάτω από τον Παρθενώνα και την Ακρόπολη το Ράλλυ έπαιρνε εκκίνηση. Εκκίνηση και εικόνες λουσμένες στο υπέροχο απογευματινό Αττικό φώς. Και φυσικά στις πραγματικές αγωνιστικές ημέρες ανελέητο το ελληνικό τοπίο περίμενε και υποδέχθηκε τους συμμετέχοντες. ΠΡΟΚΛΗΣΗ για τον καλύτερο. Οι διαδρομές τα είχαν όλα. Απαιτητικές, δύσκολες, πονηρές, θαυμάσιες. Γνήσια Ακροπολικές. Από τα σκονισμένα χώματα των Γερανείων Ορέων την πρώτη ημέρα, μέχρι τον αναβιώσαντα «Ταρζάν» σε δύο εκδόσεις την Κυριακή…
Για τον Κάλλε Ροβάνπερα φαίνεται ότι θα μιλάμε πλέον πολύ. Τα πήρε όλα ο νεαρός στο τριήμερο του αγώνα και με τον καλύτερο τρόπο, επιδεικνύοντας ωριμότητα ζηλευτή σε τομείς πολλούς. Από τον έλεγχο του ανταγωνισμού, από τον δικό του αυτοέλεγχο, από την τακτική που εφάρμοσε, μέχρι στη διαχείριση των ελαστικών του, του αυτοκινήτου του και στη διαχείριση της πίεσης από τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή δύο ολόκληρες ημέρες (Σάββατο και Κυριακή). Δημιούργησε την διαφορά που ήθελε την Παρασκευή και από εκεί και πέρα έπαιξε το δικό του παιγνίδι με αριστοτεχνικό τρόπο. Ξεσήκωσε με τα περάσματά του τους θεατές γνήσιος εκπρόσωπος της «μεγάλης των Φιλανδών σχολής» με τις άνετες και θαρραλέες πλαγιολισθήσεις σε όλες τις συνθήκες.
Οι θεατές αποδείχθηκαν το μεγάλο κεφάλαιο του αγώνα. Συνέρρευσαν από όλη την Ελλάδα για να απολαύσουν αυτό που δικαιωματικά τους ανήκει! Τον μεγάλο και μοναδικό δικό τους αγώνα. Στα πλαίσια της συρροής και του ενθουσιασμού έγιναν και τα παρατράγουδα που αμαύρωσαν λίγο την εξαιρετική εικόνα του αγώνα. Είναι ένα θέμα που θα πρέπει να απασχολήσει σοβαρά τους οργανωτές και την πολιτεία. Ας δημιουργηθούν «δεξαμενές σκέψης και ιδεών» για το πώς μπορεί να λυθεί το πρόβλημα. Ας αντιγραφούν και οι πρακτικές που ακολουθούν άλλες χώρες.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Σε ό,τι αφορά στους μεγάλους πρωταγωνιστές του WRC, Toyota και Hyundai, η Κορεατική εταιρεία παρουσίασε αδυναμίες τεχνικής φύσεως. Υπήρξαν προβλήματα και με τα υδραυλικά τιμόνια και με τις αναρτήσεις και με τα ηλεκτρικά. Τα τελευταία λαχτάρησαν για τα καλά τον Τάνακ ακόμη και την τελευταία ημέρα. Λίγο έλειψε να μην ξεκινήσει την τελευταία Ειδική Διαδρομή του αγώνα. Τη στιγμή που εκτός του προβλήματος που ταλαιπώρησε το Yaris του Έβανς από την πρώτη ημέρα, τα άλλα δύο εργοστασιακά αυτοκίνητα της Toyota έδειχναν άτρωτα από προβλήματα και από τις δύσκολες συνθήκες του αγώνα. Τα παραπάνω διαμόρφωσαν και την τακτική του Οζιέ που προτίμησε ήσυχα (;) να δρέψει τους βαθμούς της 3ης θέσης και να βλέπει ολοκάθαρα πλέον την κατάκτηση ενός ακόμη Παγκόσμιου Τίτλου!
Η Ford με τους οδηγούς της μας έδωσε εξαιρετικό θέαμα και δεν στεκόμαστε στη γενική κατάταξη. Αλλά στο ότι με μια εταιρεία που σαφώς δεν είναι της υπόστασης των Toyota – Hyundai (εξαιτίας της υποστήριξης από τη μαμά εταιρεία, να το καταστήσουμε σαφές, και μόνο) δύο οδηγοί έδωσαν τις καλύτερες υποσχέσεις. Θα ακούσουμε πολλά για αυτούς στο μέλλον. Γκρήνσμιθ και Φουρμώ…
Στη μικρή κατηγορία οι θεατές απήλαυσαν μάχη και θέαμα. Τα Skoda Fabia και τα Fiesta αναμετρήθηκαν στη δική τους κλάση WRC-2. Όλοι το ήξεραν ότι δεν υπήρχε λόγος σύγκρισης των διελεύσεων και των επιδόσεων με τους οδηγούς και τα αυτοκίνητα της μεγάλης κατηγορίας WRC. Και στα πλαίσια αυτά o έμπειρος Μίκελσεν θριάμβευσε αλλά την προσοχή συγκέντρωσε επίσης και ο άγνωστος μέχρι στιγμής νεαρός από τη Βολιβία, ο 21-χρονος Μάρκο Μπουλάτσια. Που ξεκίνησε τους αγώνες στο παγκόσμιο στερέωμα το 2018 και θα ακούσουμε πολλά για αυτόν στη συνέχεια.
Τα παραδείγματα του Βολιβιανού Μπουλάτσια αλλά και του Γάλλου Γιοχάν Ροσέλ με το Citroen C3 WRC-3 μας φέρνουν ξανά σε επαφή με το προφίλ των Ελλήνων οδηγών. Άξιοι – πανάξιοι αλλά κατέβηκαν στον αγώνα να ανταγωνισθούν τους προαναφερθέντες (Βολιβιανό και Γάλλο) και να καλύψουν απόσταση που δεν καλύπτεται…. Διότι οι ξένοι οδηγοί ακολουθούν μια πορεία υποστηριζόμενη και από τις εθνικές τους ομοσπονδίες και αρχές του αθλήματος, αλλά και σοβαρούς υποστηρικτές. Και η πορεία αυτή περιλαμβάνει πολλούς αγώνες κάθε χρόνο σε όλα τα εδάφη. Μοιραία λοιπόν ακόμη και ο πλέον ικανός των Ελλήνων οδηγών ξεκινάει το Ακρόπολις από μειονεκτική θέση. Αλλά είναι άξιοι συγχαρητηρίων όλοι οι Έλληνες οδηγοί. Κορυφαίες επιδόσεις που δεν βοηθήθηκαν από την αξιοπιστία των αυτοκινήτων τους. Το χειροκρότημα που ακουγόταν στις Ειδικές Διαδρομές για πολλά ελληνικά ονόματα δεν ήταν μόνο χειροκρότημα ενθάρρυνσης αλλά ενθουσιασμού και αναγνώρισης της αξίας!
Μακάρι να γεφυρωθούν κάποτε αυτές οι διαφορές και οι δικοί μας οδηγοί να αναμετρηθούν επί ίσοις όροις με τους ξένους ομολόγους τους!
Μακάρι να έλθει κάποτε αυτή η στιγμή!