- Οι κατασκευαστές έχουν κάνει «επιστήμη» το να κόβουν κόστος κατασκευής
- Σήμερα έχουμε hi-tech μοντέλα που τους λείπουν τα βασικά, όπως το Volvo EX30
- Π.χ. οι διακόπτες για τα παράθυρα δεν είναι στις πόρτες ή δεν υπάρχει ντουλαπάκι συνοδηγού
- Οικονομία κατασκευής παντού, αλλά ταμπλετάρες, κάμερες και αισθητήρες παντού
Οι κατασκευαστές έχουν κάνει «επιστήμη» το να κόβουν κόστος κατασκευής
Σκέψου ένα αυτοκίνητο με ραντάρ τυφλού σημείου. Ένα αυτοκίνητο με αυτόματο cruise control και σταμάτα/ξεκίνα. Ένα αυτοκίνητο με κάμερα 360 μοιρών και αυτόματο παρκάρισμα. Τώρα σκέψου το ίδιο αυτοκίνητο χωρίς ντουλαπάκι συνοδηγού. Γίνεται;
Οι τρόποι για να μειωθεί το κόστος ενός αυτοκινήτου δεν έχουν αλλάξει. Απλά σχήματα στις επιφάνειες ώστε με μία-δύο πρέσες να πάρουν το τελικό σχήμα οι λαμαρίνες. Μοτέρ κοντά στον άξονα μετάδοσης για να μην υπάρχουν πολλά κινούμενα μέρη. Και βασικός εξοπλισμός στην καμπίνα. Και πες πως τα μηχανικά δεν τα βλέπεις, και είναι λίγο πολύ τα ίδια. Πες πως η σχεδίαση σου αρέσει και ας είναι λίγο «περίεργα» απλή. Στην καμπίνα όμως οι οικονομίες δεν κρύβονται, και όταν οι κατασκευαστές κόβουν δρόμο για να γλιτώσουν χρήμα, φαίνεται αμέσως.
Σήμερα έχουμε hi-tech μοντέλα που τους λείπουν τα βασικά, όπως το Volvo EX30
Πάρε για παράδειγμα το νέο Volvo EX30. Περιμένεις από ένα ηλεκτρικό Volvo να μην του λείπει τίποτα. Όμως μια ματιά στην καμπίνα και το πράγμα γίνεται περίεργο. Εντάξει, θα πεις, Σουηδική λιτή σχεδίαση και αισθητική, θα κολλήσει το μάτι και στο μεγάλο όρθιο τάμπλετ στη μέση, τα ενδιαφέροντα υλικά, και νομίζεις πως είσαι στο ΙΚΕΑ. Το ξέρεις όμως πως το ΙΚΕΑ είναι κατά βάση «φτηνομάζαγο», έτσι; Και έτσι, όπως και τα έπιπλα του ΙΚΕΑ, το EX30 κάνει οικονομία όπου μπορεί. Ωραία η οθονάρα αλλά δεν έχει απολύτως τίποτα πίσω από το τιμόνι για καντράν. Ωραίοι οι μοχλοί για να ανοίξεις τις πόρτες, αλλά στις πόρτες δεν έχει διακόπτες ηλεκτρικών παραθύρων. Είναι στο κέντρο. Και τα πίσω παράθυρα. Στο κέντρο και αυτά. Όχι όμως στο δικό σου κέντρο. Στο κέντρο των πίσω επιβατών. Πρέπει να μανουβράρεις το χέρι στα τυφλά για να τους βρεις. Οικονομία στους διακόπτες!
Π.χ. οι διακόπτες για τα παράθυρα δεν είναι στις πόρτες ή δεν υπάρχει ντουλαπάκι συνοδηγού
Και όχι μόνο. Στη θέση του συνοδηγού, στα γόνατα, ετοιμάζεσαι για το τεράστιο ντουλαπάκι, όμως δεν υπάρχει πουθενά. Και θα μπορούσε, δεδομένου ότι το ΕΧ30 είναι πισωμήχανο και πισωκίνητο (να είναι κοντά το μοτέρ στον άξονα μετάδοσης, και μάλιστα τον φθηνό, αυτόν που δεν χρειάζεται να στρίβει κιόλας). Το ΕΧ30 έχει ντουλαπάκι, αλλά είναι στο κέντρο. Ώστε τόσο τα αριστεροτίμοντα όσο και τα δεξιοτίμοντα μοντέλα να διαφέρουν μόνο στο τιμόνι και το πεντάλ. Ούτε διακόπτες, ούτε καντράν. Οικονομία στο έπακρο. Αξίζουν όλα αυτά για περισσότερη τεχνολογία;
Οικονομία κατασκευής παντού, αλλά ταμπλετάρες, κάμερες και αισθητήρες παντού
Γιατί από τεχνολογία του EX30 είναι τίγκα. Ότι θες το έχει, και ανάλογα με την έκδοση, μπορείς να έχεις μέχρι και αυτόματο παρκάρισμα. Αλλά διακόπτες για τα πίσω παράθυρα δεν έχεις, πρέπει να πας ψηλαφιστά στο πίσω μέρος του κεντρικού μπράτσου. Έχεις κάμερα 360 μοιρών, αλλά δεν έχεις ούτε κοντέρ μπροστά στα μάτια σου και ακόμη και για την ταχύτητα κοιτάς την οθόνη. Αξίζει να κόβουν τόσες γωνίες οι κατασκευαστές για να ρίξουν το κόστος και να μπορούν να φορτώνουν το αμάξι με τεχνολογία;
Τι λες; Εσύ τι αφήνεις να πέσει και να μην έχει ένα αυτοκίνητο από τα βασικά, για να έχεις πιο πολλά hi-tech συστήματα;