Είναι γεγονός πια, το infotainment και οι οθόνες που έχει ένα μοντέλο βρίσκονται ψηλά στη λίστα των επιλογών ενός αγοραστή. Για αυτό, παρακάτω θα βρείτε τις βασικές πληροφορίες για τα 10 πιο εμπορικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς στη βασική τους έκδοση.
Τα συστήματα infotainment των 10 best-sellers στη βασική έκδοση
Οι παράμετροι που επηρεάζουν την αγορά ενός νέου μοντέλου είναι πολλές και προφανώς δεν έχουν όλες το ίδιο βάρος. Σε κάποιον π.χ. παίζει σημαντικό ρόλο η σχεδίαση, σε άλλον η τιμή, ένας τρίτος δίνει προτεραιότητα στις επιδόσεις ή στην κατανάλωση και ου τω καθεξής. Ωστόσο, ανάμεσα σε αυτές τις κλασικές παραμέτρους μια ιδιαίτερα δημοφιλής τα τελευταία χρόνια είναι και η οθόνη του infotainment. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε να πούμε πως οι κατασκευαστές το βροντοφωνάζουν όταν τοποθετούν μία μεγάλη οθόνη αφής - infotainment που συνάδει με τις ανάγκες της νέας γενιάς (και όχι μόνο). Έτσι, λοιπόν, και εμείς, παρακάτω αναφερόμαστε στα συστήματα πολυμέσων και τις οθόνες των 10 best sellers της περσινής χρονιάς και δη στις βασικές εκδόσεις τους.
Το Kia Stonic διαθέτει 8άρα οθόνη από την αρχική έκδοση. Καλή διαγώνιος για B-SUV
Ήδη από τη βασική τους έκδοση, τα crossover της Kia και της Toyota (Stonic & C-HR αντίστοιχα) είναι εξοπλισμένα με οθόνη αφής 8 ιντσών, που είναι και η μεγαλύτερη που συναντούμε εδώ. Σημειώστε, ωστόσο, πως το C-HR ανήκει στα C-SUV άρα λογική η 8άρα οθόνη, ενώ το Stonic ανήκει στα B-SUV, άρα το ότι έχει 8άρα οθόνη είναι ακόμη πιο θετικό. Έπειτα, οθόνη 7 ιντσών διαθέτουν το 2008 της Peugeot καθώς και τα έτερα δύο μοντέλα της Toyota που συμπληρώνουν την λίστα μας: Το best seller της ελληνικής αγοράς Yaris και το νέο Aygo X. Για το τελευταίο μάλιστα έχουμε να πούμε πως το νούμερο της διαγωνίου είναι εξαιρετικό, καθώς πρόκειται για μοντέλο της μίνι κατηγορίας. Τέλος, με πεντάρες οθόνες έρχονται εξοπλισμένα τα Peugeot 208, Citroen C3 και Opel Corsa, ενώ Hyundai i10 και Hyundai i20 διαθέτουν οθόνες 3,8 και 3,5 ιντσών αντίστοιχα.
Μεγάλη (8άρα) οθόνη και συμβατότητα με AppleCar και AndroidAuto για το σύστημα πολυμέσων του Toyota C-HR
Το μέγεθος της οθόνης, αλλά και το αν είναι έγχρωμη ή όχι, μπορεί να αλλάξει την εικόνα στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου. Εδώ π.χ. το Opel Corsa με έγχρωμη οθόνη.
Μονόχρωμη ή έγχρωμη οθόνη; Προφανώς η έγχρωμη είναι αυτή που θέλει ο κάθε αγοραστής, η μονόχρωμη όμως είναι πιο οικονομική, άρα χαμηλότερο το κόστος αγοράς και όσοι δεν είναι της τεχνολογίας ίσως να μην δώσουν και βάση. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που έχουμε να σημειώσουμε είναι πως 6 στα 10 μοντέλα έρχονται με έγχρωμη οθόνη αφής. Αναλυτικότερα, όλα τα μοντέλα της Toyota διαθέτουν έγχρωμες οθόνες ήδη από τις βασικές τους εκδόσεις, ενώ η Peugeot τοποθετεί έγχρωμη οθόνη στο 2008, άλλα μονόχρωμη στο 208. Την επιλογή για touch screen μονού χρώματος στην καμπίνα κάνει και η Hyundai για τα i20 και i10. Τα Opel Corsa και Kia Stonic διαθέτουν έγχρωμη οθόνη επιβεβαιώνοντας τη νεανική τους προσέγγιση, ενώ η 5 ιντσών οθόνη του C3 είναι μονόχρωμη.
Το μέγεθος της οθόνης, αλλά και το αν είναι έγχρωμη ή όχι, μπορεί να αλλάξει την εικόνα στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου. Εδώ π.χ. το Opel Corsa με μονόχρωμη, μικρότερη οθόνη.
Εκτός από τη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, σημαντικό ρόλο παίζει και ο πίνακας οργάνων. Πλέον, σε πολλά αυτοκίνητα αυτός είναι ψηφιακός, αντικαθιστώντας τα αναλογικά όργανα.
Η συνδεσιμότητα είναι επίσης κάτι που αναζητάει ο σημερινός αγοραστής. Εκτός των δύο μοντέλων της Hyundai που κατά τα άλλα ξεχωρίζουν με την πολύ καλή αρχική τους τιμή, τα υπόλοιπα μοντέλα της λίστας αυτής μπορούν να συνδεθούν με το έξυπνο κινητό σας (Apple Car και Android Auto). Σημαντικός, επίσης, αριθμός όπως θα δείτε στο σχετικό πίνακα παρακάτω διαθέτει και ψηφιακό πίνακα οργάνων, με το Yaris και το CH-R να έχουν TFT οθόνες 4,2 ιντσών. Επίσης, η υψηλής ποιότητας τεχνολογία της Peugeot φαίνεται ήδη από τις βασικές εκδόσεις του 208 και του 2008 που είναι εξοπλισμένα με ψηφιακό πίνακα οργάνων LCD και TFT αντίστοιχα. Tέτοιου τύπου ταμπλό περιλαμβάνει και το Opel Corsa με τον πίνακα οργάνων 3,5 ιντσών τεχνολογίας DIC, ενώ ο πίνακας οργάνων που διαλέγει η Hyundai για το i20 είναι 3,5 ιντσών.
Πολλές εταιρείες διαθέτουν πλέον voice control στα συστήματα infotaiment τους. Το μειονέκτημα είναι πως τα ελληνικά δεν υποστηρίζονται συνήθως από τους κατασκευαστές.
Πόσο σημαντικό σας είναι να μπορείτε να αλλάζετε σταθμό στον ραδιόφωνο απλά πατώντας ένα κουμπί στο τιμόνι και εκφωνώντας τον στα αγγλικά; Κάποιους τους βολεύει, κάποιους άλλους όχι. Σε κάθε περίπτωση, η Toyota φαίνεται να κερδίζει έξτρα πόντους (σ.σ. ας είναι και αχρείαστοι για κάποιους) καθώς εξοπλίζει το CH-R, αλλά και το Yaris με συστήματα φωνητικών εντολών.