ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τελικά τι γίνεται με τα ανασφάλιστα; Πως λειτουργεί το σύστημα στο εξωτερικό;

Τι παίζει με τα ανασφάλιστα;

5.068 Επισκέψεις στο άρθρο (8/3/2018)

Γίνονται όντως διασταυρώσεις για να εντοπιστούν τα ανασφάλιστα ή μας δουλεύουν;

Πόσες φορές ακούσαμε τον τελευταίο χρόνο για διασταυρώσεις που θα γίνουν ώστε να βρεθούν τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα; Έγιναν ποτέ; Θα γίνουν τώρα; Υπάρχουν αλήθεια διασταυρώσεις; Ή είναι μία τεχνική πίεσης για να ασφαλιστούν επιτέλους οι ανασφάλιστοι;

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοίνωσε πως την περίοδο της πρώτης διασταύρωσης (ή ανακοίνωσης διασταύρωσης) οι ασφαλίσεις αυτοκινήτων «αυξήθηκαν κατά 510.000 σε σχέση με τα προηγούμενα έτη». Και επειδή δεν μπήκαν ξαφνικά στην κυκλοφορία μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα το δεύτερο εξάμηνο του 2017, πρόκειται εμφανώς για ανασφάλιστα που ασφαλίστηκαν. Καθόλου άσχημα.

Όμως παρά τις συνεχείς ανακοινώσεις κανείς δεν ξέρει ακριβώς πόσες πραγματικές διασταυρώσεις έγιναν, ή αν έγιναν και ποτέ διασταυρώσεις. Στην ανακοίνωση περιγράφονται διάφορες «αστοχίες που οφείλονται σε διοικητικές αδυναμίες -από τα προηγούμενα χρόνια». Το θέμα είναι πως παρά τις διάφορες συνεργασίες των εμπλεκομένων υπηρεσιών που αναφέρονται, φαίνεται να υπάρχει μια χαώδης εικόνα με κατακερματισμένες λίστες, κακή πληροφόρηση και μηδαμινή μηχανοργάνωση. ¶ρα πως γίνονται οι διασταυρώσεις. Και γιατί πρέπει να επιμένουμε σε διασταυρώσεις όταν υπάρχουν ένα σωρό τρόποι να αναγκάζονται οι οδηγοί να ασφαλίζουν τα οχήματά τους.

Και εδώ δημιουργείται το ερώτημα. Ο σκοπός της εκστρατείας αυτής ποιος είναι; Να ασφαλιστούν τα ανασφάλιστα, ή να πέσουν πρόστιμα και να υπάρξει ροή εσόδων στα ταμεία του δημοσίου; Αν ο στόχος είναι το πρώτο, τότε μια ματιά στο πως λειτουργούν άλλες χώρες είναι αρκετή. Χωρίς ανάγκη για αναδιοργάνωση και επενδύσεις, το σύστημα θα μπορούσε να είναι πολύ απλό.

Όταν οι οδηγοί πάνε να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας θα οφείλουν να εμφανίζουν βεβαίωση ασφάλισης τελευταίου 12μηνου με απόδειξη πληρωμής. Το ίδιο και όταν πάνε να περάσουν ΚΤΕΟ. Αποκλείεται έτσι ένα αυτοκίνητο να μείνει ανασφάλιστο, αφού δεν θα μπορέσει να βγάλει τέλη κυκλοφορίας για την επόμενη χρονιά.

Βέβαια κάποια «τακτοποίηση» και συγχώρεση αμαρτιών για τους ανασφάλιστους θα βρουν και τότε, εν είδει κοινωνικής πολιτικής, κι ας ήταν ο άλλος ανασφάλιστος ένα χρόνο και απλά έτυχε να μην σκοτώσει κάποιον. Γιατί πάντοτε το δίλημμα είναι λεφτά στα ταμεία ή εξάλειψη των ανασφάλιστων από τους δρόμους.

Εσείς τι νομίζετε λοιπόν; Μας δουλεύουν με τις διασταυρώσεις για να ασφαλιστούν τα ανασφάλιστα; Ή απλά τρέχουν να προλάβουν να κόψουν πρόστιμα για να μαζέψουν χρήμα; Και τελικά αφού υπάρχουν απλούστεροι τρόποι, γιατί να γίνουν διασταυρώσεις; Εσείς τι πιστεύετε;

Mercedes
skoda