Τι θέλετε να αλλάξει στα ηλεκτρικά για να σας πείσουν να τα αγοράσετε;
Γιατί δεν σας αρέσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Τι πρέπει να γίνει για να τα συμπαθήσετε; Υπάρχει κάτι που μπορεί να αλλάξει για να αλλάξετε και εσείς τη στάση σας απέναντί τους;
Βλέπετε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σαν το φάρμακο; Σαν το αναγκαίο κακό που όσο κι αν δεν σας αρέσει θα το υποστείτε γιατί δεν μπορείτε να κάνετε κάτι να το αποφύγετε; Μάλλον δεν είστε οι μόνοι.
Υπάρχει μια μερίδα της αγοράς που τρέχει να αγοράσει το καινούργιο. Και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, παρότι δεν είναι νέα ιδέα (πολλά από τα αυτοκίνητα γύρω στο 1900 ήταν ηλεκτρικά) είναι καινούργιο πράγμα. Και έτσι τραβάει πάνω του τα βλέμματα, κυρίως της δημοσιότητας, ειδικά της «αμύητης», δηλαδή της δημοσιότητας εκτός ειδικού τύπου, που δεν είναι και πολύ φανατική με την ιδέα του αυτοκινήτου, αλλά βλέπει το ηλεκτρικό ως το «μέλλον» γιατί απλά είναι διαφορετικό.
Εσείς όμως ξέρετε καλύτερα. Ξέρετε πως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα έχει τον ίδιο χαρακτήρα με το αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η όλη ιδέα της φόρτισης και η εμπειρία που έχετε από το κινητό τηλέφωνο είναι λίγο αδιάφορη ή απογοητευτική. Ενώ με το καύσιμο, ένα φουλάρισμα σε 3 λεπτά και είσαι έτοιμος.
Η εμπειρία δεν θα είναι ποτέ η ίδια, και ας έχει ροπή το μοτέρ, πολλά άλογα, τρελό γκάζι και απίθανη οικονομία. Μπορεί σήμερα τα ηλεκτρικά να κάνουν πωλήσεις κοντά στο 3% του συνόλου, όμως μέχρι το 2030 αναμένεται να φτάσουν το 50%. Οπότε θα μπούμε όλοι στο δίλημμα. Ηλεκτρικό ή όχι;
Κάτι όμως μπορεί να αλλάξει. Κάτι που θα κάνει την επιλογή ενός ηλεκτρικού λιγότερο σαν ένεση και περισσότερο σαν αναψυκτικό. Λιγότερο κάτι που δεν θες αλλά πρέπει και περισσότερο κάτι που απλά σου αρέσει.
Τι είναι αυτό; Αν φόρτιζαν σε 5 λεπτά, είστε ικανοποιημένοι; Αν η καμπύλη ροπής δεν ήταν τελείως επίπεδη και η εμπειρία οδήγησης δεν τελείωνε στα πρώτα 3 δευτερόλεπτα που πατούσες το γκάζι, θα ήταν καλύτερα; Αν είχατε να τα φορτίζετε όπου σταθείτε και όπου βρεθείτε χωρίς άγχος, θα σας άρεσαν; Αν έκαναν κάποιου είδους ήχο; Μήπως έτσι; Τι λέτε; Τι θέλετε να αλλάξει στα ηλεκτρικά για να σας αρέσουν;
Το πρώτο εμπόδιο στο οποίο σκοντάφτει (τουλάχιστον στην Ελλάδα) το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι το κόστος αγοράς του. Με τα σημερινά δεδομένα η αγορά ενός μικρομεσαίου ηλεκτρικού με ιπποδύναμη συγκρίσιμη του αντίστοιχου συμβατικού κοστίζει πολύ παραπάνω, σχεδόν απαγορευτική τιμή! Και πάλι για να έχει αυτονομία γύρω στα 150-200 χλμ. Τα οποία για τις καθημερινές μετακινήσεις είναι οκ, αλλά αν θες να πας ένα ταξίδι πρέπει να έχεις συμβατικό αυτοκίνητο. Οπότε, αν γύρω στα 15.000-20.000€ παίρνεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο με περίπου 400χλμ αυτονομία και με ιπποδύναμη 100-120hp θα συνιστά ιδανική λύση για πολλούς
πέρα της απαγορευτικής τιμής.... πιστεύω ότι αν οι εταιρείες συμφωνούσαν για ένα είδος μπαταρίας (συμβατής) την οποία να ήταν δυνατόν να την αφήνουμε όταν αποφορτιστεί σε ένα πρατήριο για να την ανταλλάξουμε με μία πλήρως φορτισμένη με την σχετική επιβάρυνση φόρτισης .... ίσως να έλυνε για τα επόμενα χρόνια το θέμα της αυτονομίας μέχρι που να λυθεί το θέμα παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας από το ίδιο το αυτοκίνητο.... πάντως η γη δεν θα αντέξει για πολύ ακόμα τα ορυκτά καύσιμα.
Τα γνωστά που λένε όλοι. Τιμή, αυτονομία, χρόνος φόρτισης, υποδομές κτλ.... Και επίσης το γεγονός οτι το πολύ στην δεκαετία το αμάξι θα θέλει πέταμα. Γιατί τότε θα βγαίνουν οι μπαταρίες off και κατι μου λέει οτι πιο πολύ θα συμφέρει να αλλάξεις όχημα παρά μπαταρίες...
Θα αγόραζα άνετα ένα μικρό ηλεκτρικό, για τις καθημερινές μετακινήσεις μου μέσα στην πόλη, και δεν θα είχα κανένα πρόβλημα φόρτισης, διότι διαθέτω δικό μου γκαράζ, όπου θα το φόρτιζα κάθε βράδυ, ώστε το πρωί να το έχω έτοιμο για χρήση και τα χιλιόμετρα που θα έκανα εντός πόλεως, δεν θα ξεπερνούσαν το όριο, που θα χρειαζόταν επαναφόρτιση. Όλα λοιπόν θα ήσαν μια χαρά για μένα και με τις σημαρινές συνθήκες. Το μόνο πρόβλημα που δεν μου επιτρέπει αυτή την αγορά, είναι η εξωφρενική τιμή αγοράς του. Θεωρώ κοροιδία να διαθέσει κάποιος ένα ποσό μεγαλύτερο των 8.000 ευρώ, για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο μέγεθος ενός Smart.
Η τιμή αγοράς του
Το πρώτο εμπόδιο στο οποίο σκοντάφτει (τουλάχιστον στην Ελλάδα) το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι το κόστος αγοράς του. Με τα σημερινά δεδομένα η αγορά ενός μικρομεσαίου ηλεκτρικού με ιπποδύναμη συγκρίσιμη του αντίστοιχου συμβατικού κοστίζει πολύ παραπάνω, σχεδόν απαγορευτική τιμή! Και πάλι για να έχει αυτονομία γύρω στα 150-200 χλμ. Τα οποία για τις καθημερινές μετακινήσεις είναι οκ, αλλά αν θες να πας ένα ταξίδι πρέπει να έχεις συμβατικό αυτοκίνητο. Οπότε, αν γύρω στα 15.000-20.000€ παίρνεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο με περίπου 400χλμ αυτονομία και με ιπποδύναμη 100-120hp θα συνιστά ιδανική λύση για πολλούς
1. Δίκτυο σημείων φόρτισης σε όλα τα πρατήρια καυσίμων 2. Αυτονομία τουλάχιστον 500 χλμ. 3. Τιμή πώλησης στα επίπεδα των diesel
πέρα της απαγορευτικής τιμής.... πιστεύω ότι αν οι εταιρείες συμφωνούσαν για ένα είδος μπαταρίας (συμβατής) την οποία να ήταν δυνατόν να την αφήνουμε όταν αποφορτιστεί σε ένα πρατήριο για να την ανταλλάξουμε με μία πλήρως φορτισμένη με την σχετική επιβάρυνση φόρτισης .... ίσως να έλυνε για τα επόμενα χρόνια το θέμα της αυτονομίας μέχρι που να λυθεί το θέμα παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας από το ίδιο το αυτοκίνητο.... πάντως η γη δεν θα αντέξει για πολύ ακόμα τα ορυκτά καύσιμα.
Τα γνωστά που λένε όλοι. Τιμή, αυτονομία, χρόνος φόρτισης, υποδομές κτλ.... Και επίσης το γεγονός οτι το πολύ στην δεκαετία το αμάξι θα θέλει πέταμα. Γιατί τότε θα βγαίνουν οι μπαταρίες off και κατι μου λέει οτι πιο πολύ θα συμφέρει να αλλάξεις όχημα παρά μπαταρίες...
Θα αγόραζα άνετα ένα μικρό ηλεκτρικό, για τις καθημερινές μετακινήσεις μου μέσα στην πόλη, και δεν θα είχα κανένα πρόβλημα φόρτισης, διότι διαθέτω δικό μου γκαράζ, όπου θα το φόρτιζα κάθε βράδυ, ώστε το πρωί να το έχω έτοιμο για χρήση και τα χιλιόμετρα που θα έκανα εντός πόλεως, δεν θα ξεπερνούσαν το όριο, που θα χρειαζόταν επαναφόρτιση. Όλα λοιπόν θα ήσαν μια χαρά για μένα και με τις σημαρινές συνθήκες. Το μόνο πρόβλημα που δεν μου επιτρέπει αυτή την αγορά, είναι η εξωφρενική τιμή αγοράς του. Θεωρώ κοροιδία να διαθέσει κάποιος ένα ποσό μεγαλύτερο των 8.000 ευρώ, για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο μέγεθος ενός Smart.