ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τι ψήφισε η Ελλάδα για τους δασμούς της Ευρώπης στα κινέζικα ηλεκτρικά;

2.810 Επισκέψεις στο άρθρο (4/10/2024)
Τι ψήφισε η Ελλάδα για τους δασμούς της Ευρώπης στα κινέζικα ηλεκτρικά;

- Η Ελλάδα απείχε από την ψηφοφορία, Γαλλία και Ιταλία ψήφισαν υπέρ των δασμών
- Οι Ισπανοί θέλουν να συμβιβαστούν με τους Κινέζους
- Οι Γερμανοί φοβούνται τυχόν αντίποινα για την οικονομία από τους Κινέζους
- 12 χώρες ψήφισαν υπέρ, ενώ άλλες 10 απείχαν

Η Ελλάδα απείχε από την ψηφοφορία, Γαλλία και Ιταλία ψήφισαν υπέρ των δασμών

Σήμερα, Παρασκευή 4 Οκτωβρίου, έγινε η ψηφοφορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το νομοσχέδιο που αφορά τους δασμούς στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μετά από πιέσεις των Γερμανών κατασκευαστών, ο καγκελάριος της Γερμανίας Olaf Scholz φαίνεται ότι ψήφισε κατά των δασμών. Αυτό ήρθε σε ευθεία αντιπαράθεση με τις ψήφους Γαλλίας και Ιταλίας αφού αυτές φαίνεται ότι ψήφισαν υπέρ. Από την άλλη μεριά η Ελλάδα αποφάσισε να απέχει απο τη ψηφοφορία. Για την ιστορία η απόφαση για τους δασμούς γινόταν δεκτή, εκτός εάν αρνούνταν15 χώρες μέλη της Ε.Ε., οι οποίες αθροιστικά αναλογούν στο 65% και πάνω του πληθυσμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι Ισπανοί θέλουν να συμβιβαστούν με τους Κινέζους

Στην Ισπανία ακόμα τηρούν μια ενδιάμεση στάση ανάμεσα σε «ναι» και «όχι», με τους Ισπανούς αξιωματούχους να θεωρούν ότι η Ε.Ε. πρέπει να προσπαθήσει να βρει μια συμβιβαστική λύση με την ασιατική χώρα. Σύμφωνα μάλιστα με τον υπουργό οικονομίας της χώρας, Carlos Cuerpo, οι δασμοί δε συμφέρουν την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό αποτυπώνεται άμεσα στην καθυστέρηση της μεταφοράς της παραγωγής του μοντέλου Omoda 5 EV της κινεζικής Chery Automobile στο παλιό εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη, υπό τους φόβους των δασμών.

Οι Γερμανοί φοβούνται αντίποινα

Από την άλλη, οι Γερμανοί στέκονται σταθερά στο «όχι» με τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας (VW, Mercedes, BMW) να πιέζουν το γερμανικό κράτος να αντιταχθεί υπό τον φόβο οικονομικών αντιποίνων από τη Κίνα, αφού η τελευταία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός τους πελάτης. Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της IG Metall (το μεγαλύτερο συνδικάτο εργατών Γερμανίας και εκπρόσωπος των Γερμανών κατασκευαστών) τα νέα μέτρα που πάει να περάσει η Ε.Ε. δεν θα βελτιώσουν τον ανταγωνισμό της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

12 χώρες ψήφισαν υπέρ, ενώ άλλες 10 απείχαν

Στη σημερινή ψηφοφορία τα κράτη μέλη ψήφισαν υπέρ του νομικού κειμένου για να εφαρμοστούν αυτοί οι πρόσθετοι δασμοί για τα επόμενα πέντε χρόνια, με το αποτέλεσμα όπως είπαμε παραπάνω να βγαίνει μέσω της ειδικής πλειοψηφίας. Αναλυτικότερα οι χώρες ψήφισαν:

  • 10 υπέρ: Βουλγαρία, Δανία, Εσθονία, Γαλλία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λιθουανία, Λετονία, Ολλανδία και Πολωνία. (45,99% του πληθυσμού της ΕΕ)
  • 12 απείχαν: Κύπρος, Λουξεμβούργο, Αυστρία, Πορτογαλία, Τσεχία, Ρουμανία, Ελλάδα, Ισπανία, Βέλγιο, Σουηδία, Κροατία και Φινλανδία. (31.36%)
  • 5 κατά: Γερμανία, Ουγγαρία, Μάλτα, Σλοβενία και Σλοβακία. (22.65%)
Όλα αυτά αναγκάζουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να πάρει την απόφαση της επιβολής των δασμών ή «όχι».

Hyundai
20 YEARS TRUCKS POLHSEIS