Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τι συμβαίνει στο αυτοκίνητο όταν πατάς το κουμπί ECO;

 Σχολιάστε 
6.932 Επισκέψεις στο άρθρο (21/8/2024)
Τι συμβαίνει στο αυτοκίνητο όταν πατάς το κουμπί ECO;

- Τα περισσότερα αυτοκίνητα σήμερα έχουν λειτουργία ECO
- Ένα ακόμα όπλο για την μείωση της κατανάλωσης
- Αλλάζει τις ρυθμίσεις του κινητήρα και του κιβωτίου για να καις λιγότερο

Τα περισσότερα αυτοκίνητα σήμερα έχουν λειτουργία ECO

Μπαίνοντας σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο θα δει κανείς διάφορα τεχνολογικά καλούδια, όπως οθόνες στο ταμπλό και στον πίνακα οργάνων ή κουμπιά στο τιμόνι το ταμπλό και την κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα.
 
Μεταξύ των αρκετών κουμπιών υπάρχει πλέον και ένα κουμπί ή μοχλός που αλλάζει το σύστημα παραμετροποίησης. Όσα αυτοκίνητα έχουν σύστημα παραμετροποίησης δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει το προφίλ οδήγησης (συνήθως ECO, Normal, Sport) του αυτοκινήτου, ενώ σε παλαιότερα οχήματα ή σε πιο «φτωχές» εκδόσεις εξοπλισμού, υπάρχει το κουμπί ECO.

Ένα ακόμα όπλο για την μείωση της κατανάλωσης

Η λειτουργία ECO στο σύστημα παραμετροποίησης και αντίστοιχα το κουμπί ECO, αποτελούν ένα ακόμα «όπλο» των κατασκευαστών για τη μείωση της κατανάλωσης και άρα των ρύπων, ενώ και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το προφίλ που ταιριάζει στη διαδρομή ή στις… ορέξεις του! Τι ακριβώς αλλάζει όμως αυτό το κουμπί στο αυτοκίνητο;

Αλλάζει τις ρυθμίσεις του κινητήρα και του κιβωτίου για να καις λιγότερο

Με το πάτημα του κουμπιού ή την επιλογή της λειτουργίας ECO αλλάζουν στο αυτοκίνητο τα εξής:
Μειώνεται η ευαισθησία του γκαζιού: Στην λειτουργία ECO, το «παντόφλιασμα» του γκαζιού θα «διορθωθεί» με ήπια επιτάχυνση. Γενικότερα, η πεταλούδα του γκαζιού ανοίγει λιγότερο από το κανονικό, ενώ στους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, το τούρμπο ανεβάζει χαμηλότερη πίεση, με αποτέλεσμα λιγότερα «γκάζια» αλλά και καύσιμο!
 
Το Start/Stop δουλεύει υπερωρίες: Συχνά σε αρκετά αυτοκίνητα με παραμετροποίηση στην επιλογή Sport το Start/Stop απενεργοποιείται τελείως. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει με το ECO, όπου το σύστημα απενεργοποιεί τον κινητήρα σε κάθε ευκαιρία, ενώ σε ορισμένα ήπια υβριδικά οχήματα, ο κινητήρας σβήνει ακόμα και εν κινήσει.

 Αλλάζει ταχύτητα νωρίτερα: Στα αυτόματα κιβώτια, στη λειτουργία ECO,, αλλάζουν αρκετά νωρίς οι σχέσεις, ενώ στα χειροκίνητα συνήθως εμφανίζεται μια ένδειξη στο καντράν που «συμβουλεύει» τον οδηγό να ανεβάσει ταχύτητα ώστε να κινείται με όσο το δυνατόν λιγότερες στροφές και άρα χαμηλότερη κατανάλωση.

Τέλος, ένα ακόμα σύστημα που επηρεάζεται με το ECO, είναι ο κλιματισμός. Αυτός ρυθμίζεται έτσι ώστε να έχει μειωμένη απόδοση για χάρη της κατανάλωση. Μη ξεχνάμε άλλωστε πως ο συμπιεστής του A/C είναι ένα από τα πιο ενεργοβόρα περιφερειακά συστήματα ενός κινητήρα.

Peugeot - Toyota
KIA