Οι εταιρείες δίνουν εγγύηση καλής λειτουργίας από 2 έως και 7-8 χρόνια (π.χ. Ford)
Το ιδανικό θα ήταν η εγγύηση να ξεκινά μετά από κάποια χρόνια
Τότε είναι που ξεκινάνε να χαλάνε πράγματα σε ένα αυτοκίνητο
Ζημιά με το που λήγει η (μικρή) εγγύηση δείχνει «αδυναμία» της μάρκας
Οι εταιρείες δίνουν εγγύηση καλής λειτουργίας από 2 έως και 7-8 χρόνια
Η εγγύηση είναι μαγική. Ότι και να χαλάσει, το πληρώνει. Μέχρι που λήγει και μετά ότι χαλάσει το πληρώνεις εσύ. Και δυστυχώς ισχύει το ότι τα πράγματα χαλάνε μετά την εγγύηση, οπότε και η ζημιά τσούζει.
Φυσικά η εγγύηση είναι βασικά εγγύηση καλής λειτουργίας. Δεν περιμένεις να χαλάσει ένα αυτοκίνητο στα πρώτα χρόνια της ζωής του. Το ίδιο θεωρούν και οι κατασκευαστές, και έτσι το να καλύψουν τα αυτοκίνητά τους με εγγύηση όσο είναι καινούργια είναι σχετικά ανώδυνο. Όμως πόσα είναι αυτά τα «πρώτα χρόνια» της ζωής του; Γιατί άλλες μάρκες λένε 2, άλλες 7 ή και 8 χρόνια.
Η ιδανική εγγύηση θα έπρεπε να ξεκινά μετά από κάποια χρόνια, όταν ξεκινάνε να χαλάνε πράγματα
Όπως και να έχει η ιδανική εγγύηση θα ξεκινούσε μετά τα πρώτα χρόνια της ζωής ενός αυτοκινήτου, όταν τα πράγματα παλιώνουν και αρχίζουν να χαλάνε. Δε μιλάμε για τα αναλώσιμα. Αυτά θα αλλαχτούν ούτως ή άλλως ως αναλώσιμα, εντός ή εκτός εγγύησης. Λάδια, λάστιχα, σινεμπλόκ, τακάκια ή και δίσκος-πλατώ, αυτά τα πληρώνεις από την τσέπη σου. Όλα τα άλλα όμως;
Βλέπεις ένα αυτοκίνητο πενταετίας με 75.000 χλμ. δεν είναι παλιό, έχει όμως δεχτεί τη φθορά του. Μπορεί να «βγάλει» έναν πολλαπλασιαστή, ή και περισσότερους. Μπορεί να μείνει από εναλλάκτη (το γνωστό μας δυναμό). Μπορεί να κολλήσει η αντλία του κλιματισμού, ή ακόμη χειρότερα να βγάλει ζημιά το κιβώτιο.
Όσο αυτά τα καλύπτει η εγγύηση, μπορείς να υποθέσεις ότι ήταν αστοχία. Αφού η εγγύηση στο κάτω κάτω λέει πως θα έχεις 7 χρόνια χωρίς πρόβλημα, ο κατασκευαστής θεωρεί πως τίποτε δεν θα χαλάσει, και αν όντως χαλάσει, δεν θα έπρεπε, οπότε και στο καλύπτει.
Ζημιά με το που λήγει η (μικρή) εγγύηση δείχνει «αδυναμία» της μάρκας
Αν όμως έχεις μόλις 2 χρόνια εγγύηση και σου βγάλει ζημιά στον τρίτο χρόνο, τότε δεν μπορείς να πεις ότι «αστόχησε» κάτι. Αλλά απλά ότι πάλιωσε τόσο που φυσιολογικά χάλασε. Αν δεν ήταν να χαλάσει, εξάλλου, ο κατασκευαστής δεν θα το κάλυπτε με μεγαλύτερη εγγύηση. Το μήκος της εγγύησης δεν είναι και ένας τρόπος να δεις πόσο θεωρεί ο κατασκευαστής ότι θα «ζήσουν» τα διάφορα μέρη του αυτοκινήτου;
Το ζουμί όμως τελικά είναι τι σου έβγαλε; Είπαμε, άσε τα αναλώσιμα και ας τσούζουν. Θα τα πλήρωνες ούτως ή άλλως. Τα άλλα όμως; Τις ζημιές; Τι ζημιά και σε τι ηλικία; Και πόσο καιρό μετά τη λήξη της εγγύησης;