Το 2024 θα είναι χρονιά ρεκόρ για τα ηλεκτρικά, λένε οι ειδικοί
- Θα ανακάμψει η αγορά ηλεκτρικών παρά τη μείωση στις πωλήσεις λένε οι ειδικοί
- Οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών θα φτάσουν τα 17 εκατομμύρια αυτοκίνητα
- Η Κίνα είναι ο «μεγάλος παίκτης» της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών
- Ειδικοί λένε πως τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν το ίδιο με τα συμβατικά το 2030
Θα ανακάμψει η αγορά ηλεκτρικών παρά τη μείωση στις πωλήσεις λένε οι ειδικοί
Η αγορά ηλεκτρικών αντιμετωπίζει προβλήματα σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις το τελευταίο διάστημα. Ειδικά για την Ευρώπη, γνωρίζουμε ότι ο αριθμός πωλήσεων τον περασμένο μήνα μειώθηκε για πρώτη φορά φέτος (5,2% μείωση σε σχέση με τον Μάρτιο του 2023). Μπορεί όμως να «γυρίσει» το παιχνίδι της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων; Κι όμως, έτσι υποστηρίζουν ειδικοί από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, τονίζοντας την κρισιμότητα της φετινής χρονιάς για την ηλεκτροκίνηση.
Οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών θα φτάσουν τα 17 εκατομμύρια αυτοκίνητα
Σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών της ΔΟΕ, αναμένεται αύξηση άνω του 21% στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων για το 2024. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (σε παγκόσμια κλίμακα) θα προσεγγίσουν τις 17 εκατομμύρια μονάδες, με 10 εξ αυτών να υπολογίζεται πως θα πραγματοποιηθούν στην Κίνα. Σταθερός -σε γενικές γραμμές- ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων, μιας και το 2023 σημειώθηκαν 14 εκατομμύρια πωλήσεις μονάδων και το 2022 10.5 εκατομμύρια. Η σημαντικότερη διαπίστωση πάντως είναι πως ένα στα πέντε αυτοκίνητα που θα πωλούνται σε όλον τον κόσμο, θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό με μπαταρία.
Η Κίνα είναι ο «μεγάλος παίκτης» της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών
Όσον αφορά την κατανομή των πωλήσεων της ηλεκτρικής αγοράς, η ΔΟΕ ξεκαθαρίζει πως ο «μεγάλος παίκτης» είναι η Κίνα, η οποία θα «φιλοξενήσει» πάνω από τα μισά ηλεκτρικά που θα πωληθούν εντός του έτους. Από εκεί και πέρα, μία στις τέσσερις πωλήσεις θα αφορούν την Ευρώπη και μία στις εννέα πωλήσεις τις ΗΠΑ. Ξεχωριστή παρουσία στην λίστα αυτή κατέχει η Νορβηγία, καθώς οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκίνητων που κατέγραψε μέσα στο 2023 έφτασαν το 80% της συνολικής εγχώριας αγοράς. Ακόμη, ταχεία ανάπτυξη παρατηρείται και σε μικρότερες αγορές όπως το Βιετνάμ και η Ταϊλάνδη, με πωλήσεις της τάξεως του 15% και 10% αντιστοίχως.
Ειδικοί λένε πως τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν το ίδιο με τα συμβατικά το 2030
Οι μέχρι τώρα αναφορές πωλήσεων της ΔΟΕ μας ωθούν στο συμπέρασμα ότι μεγάλο ρόλο παίζουν οι οικονομικές συνθήκες της εκάστοτε χώρας, η πρόσβαση στους φορτιστές καθώς και οι υπάρχουσες νομοθεσίες που ευνοούν περισσότερο ή λιγότερο την αγορά ενός ηλεκτρικού. Ωστόσο, η ΔΟΕ αναφέρει ότι αναμένει ότι τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν το ίδιο με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030, καθώς θα έρθουν στην αγορά νέες, φθηνότερες μπαταρίες θα επιτρέψουν στις εταιρείες να μειώσουν το κόστος κατασκευής τους.