Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το Euro 7 θα εξοντώσει τους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ

24.126 Επισκέψεις στο άρθρο (1/6/2021)

Τους φόβους της πως ο κανονισμός εκπομπών ρύπων Euro 7 θα φέρει την εξόντωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2026 εξέφρασε η ACEA.

Η ώθηση της αυτοκινητοβιομηχανίας προς των περιορισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης, δηλαδή των κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, είναι αδιαμφισβήτητη αφού πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως για παράδειγμα η Μεγάλη Βρετανία έχουν ήδη ανακοινώσει ανάλογα μέτρα. Ωστόσο πλέον υπάρχουν βάσιμες υποψίες πως το Euro 7 θα μπορούσε να  εξοντώσει τα συγκεκριμένα μοτέρ από το 2026.
 
Το Euro 7 θα τεθεί σε ισχύ το 2025 και σύμφωνα με όσα αναφέρει η ACEA, οι προτάσεις του κονσόρτσιουμ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων από τα οχήματα (Clove) θα μπορούσαν να σηματοδοτήσουν το τέλος των κινητήρων, όπως τους γνωρίζουμε, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών οχημάτων.
 
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) «Η ACEA πιστεύει ότι τα σενάρια ορίων εκπομπών που παρουσίασε η Clove, σε συνδυασμό με τις προτεινόμενες νέες συνθήκες δοκιμής, θα οδηγούσαν στην πράξη σε μια κατάσταση παρόμοια με την απαγόρευση των οχημάτων που κινούνται με κινητήρα εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών οχημάτων».
 
Η πρόταση Euro 7 θα μπορούσε να αναγκάσει τα οχήματα με κινητήρα βενζίνης να εξοπλιστούν με πλήθος νέων τεχνικών χαρακτηριστικών (δύο συμβατικούς καταλύτες, ένα φίλτρο σωματιδίων, έναν ηλεκτρικό καταλύτη και μια άλλη τεχνολογία για μείωση για τα οξείδια του αζώτου), που φυσικά κοστίζουν. Μία από τις προτάσεις που υπάρχει είναι τα εν λόγω οχήματα πως θα μπορούσαν να είναι εφοδιασμένα με ενσωματωμένο διαγνωστικό σύστημα που θα παρακολουθεί τον κινητήρα για να διασφαλίσει ότι παραμένει σε συμμόρφωση με τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων για περισσότερα από 240.000 χιλιόμετρα. Η ACEA πιστεύει ότι τέτοιες συσκευές θα ήταν σχεδόν αδύνατο να χρησιμοποιηθούν σε μικρά αυτοκίνητα και θα ήταν δύσκολο να ενσωματωθούν στις τρέχουσες αρχιτεκτονικές, κάτι που θα είχε ως αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ να γίνουν πιο ακριβά.
 
«Οι τεχνικές λύσεις που έχουν σχεδιαστεί για να ανταποκρίνονται ή προορίζονται να ικανοποιήσουν τις προτεινόμενες εξαιρετικά χαμηλές οριακές τιμές για τα NOx, σε συνδυασμό με τους πολύ αυστηρούς περιορισμούς των NO2 και NH3 (αμμωνία), θα είναι πολύ δαπανηρές και μαζικά περίπλοκες», πρόσθεσε η ACEA «Οι τεχνολογικές απαιτήσεις σε αυτό το σημείο θα περιορίσουν σοβαρά τις δυνατότητες μείωσης του CO2 και της κατανάλωσης καυσίμου και θα έχουν σημαντικές αβεβαιότητες σχετικά με την ανθεκτικότητα και το κόστος λειτουργίας κατά τη διάρκεια της ζωής του οχήματος, κατέληξε.

Toyota
TA 4 THELO PSAXNO