Το Mazda 3 είναι ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Είναι όμως και ικανό στο τεστ αποφυγής κινδύνου; Πως τα πήγε το πρώτο Mazda που δοκιμάσαμε στο συγκεκριμένο τεστ;
Μετά τις πολύ θετικές εντυπώσεις που αποκομίσαμε από την δοκιμή του, το νέο Mazda 3 κλήθηκε να αντιμετωπίσει και τον «Τάρανδο» για να δούμε πώς αυτή η συμπεριφορά του, μεταφράζεται στην πράξη. Παράλληλα με αυτό συμπληρώνουμε τη μικρομεσαία κατηγορία και το κομμάτι των τεστ αποφυγής κινδύνου αυτής, κάτι που σαφέστατα θα συνεχιστεί και με την έλευση των νέων μοντέλων που περιμένουμε. Το Mazda 3 δεν είχε κανένα πρόβλημα να μας «δείξει» και στο τεστ αποφυγής κινδύνου τις μεγάλες δυνατότητές του σημειώνοντας καλή επίδοση αλλά και μεγάλη διαφορά σε κάθε επιπλέον χιλιόμετρο όσον αφορά στη συμπεριφορά του. Ας δούμε αναλυτικά τι έγινε στην αντιπαράθεσή του με τον «Τάρανδο».
73 χλμ./ώρα - Επιτυχής προσπάθεια
Από τις δοκιμές του το Mazda 3 μας έδωσε την εντύπωση πως θα ψάχναμε πολύ για να βρούμε το όριό του, αφού με κάθε χιλιόμετρο επιπλέον άλλαζε ριζικά η συμπεριφορά του. Έχοντας περάσει εύκολα από τα 72 χλμ./ώρα, το Mazda 3 μας άφησε πολύ θετική εντύπωση με το άμεσο τιμόνι του και τη γενικότερη συμπεριφορά του, η οποία ωστόσο είχε και κάποιες διαφορές σε σχέση με ότι είχαμε δει στη δοκιμή του. Στα 73 χλμ./ώρα η ανάρτηση «έδειξε» να είναι πιο μαλακή από όσο γίνεται αντιληπτό κατά την «φυσιολογική» οδήγησή του στο δρόμο, με αποτέλεσμα στην πρώτη αλλαγή κατεύθυνσης στο απαιτητικό τεστ αποφυγής κινδύνου, να εμφανίζει κλίσεις που οδήγησαν σε κάποια υποστροφική τάση. Αφού το ESP και η ανάρτηση αντιμετώπισαν επιτυχώς αυτή την τάση, το Mazda 3 διέγραψε με επιτυχία το υπόλοιπο της διαδρομής χωρίς καμία έντονη προσπάθεια από τον οδηγό του.
74 χλμ./ώρα - Επιτυχής προσπάθεια
Σε αυτή την ταχύτητα η αρχική υποστροφική τοποθέτηση του Mazda 3 απόρροια της έντονης πίεσης της ανάρτησης στην πρώτη αλλαγή πορείας οδήγησαν το αυτοκίνητο στο όριο του 2ου διαδρόμου, χωρίς ωστόσο να «χτυπήσει» σε καμία από τις επαναλαμβανόμενες προσπάθειες τις κορίνες σε εκείνο το σημείο. Το ESP επεμβαίνει άμεσα και εξαλείφει την τάση για άνοιγμα της τροχιάς του, με τον οδηγό να λαμβάνει κορυφαία αίσθηση και να έχει απόλυτο έλεγχο από το πολύ καλό τιμόνι, με αποτέλεσμα να ολοκληρώνεται η διαδικασία επιτυχώς.
75 χλμ./ώρα - Ανεπιτυχής προσπάθεια
Και πάλι η εικόνα του Mazda 3 στην πρώτη αλλαγή κατεύθυνσης ήταν η ίδια, όμως εδώ με το ένα επιπλέον χλμ./ώρα εμφάνισε πιο έντονη υποστροφή, μεγαλύτερο άνοιγμα της τροχιάς του εμπρός μέρους και σε αρκετές προσπάθειες «είχαμε» επαφή με τις εξωτερικές κορίνες. Η ανάρτηση αν και δεν προκάλεσε ούτε εδώ μετατοπίσεις βάρους, δεν μπορούσε να «εκτονωθεί» ομαλά μετά από έντονη και διαρκή πίεση, με το Mazda 3 να στηρίζεται στο πολύ καλό του πλαίσιο για να καταφέρει έστω και δύσκολα να επιχειρήσει την τελευταία αλλαγή πορείας. Επειδή ωστόσο οι δυνάμεις που αναπτύσσονταν σε αυτή την ταχύτητα ήταν μεγαλύτερες και ήταν ξεκάθαρο από την αρχή ότι βρισκόμασταν στο οριακό του πέρασμα, υπήρξε και μια τάση για υπερστροφή που έκανε ακόμα πιο δύσκολη την είσοδό του στον τελευταίο (3ο) διάδρομο του τεστ.