- Ηλεκτρικό MX-5 που αποδίδει 162 άλογα και 310 Nm ροπής
- Κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 6 δευτερόλεπτα
- Με μπαταρία 42 kWh υπόσχεται αυτονομία 241 χλμ. και φόρτιση σε μία ώρα
- To κιτ αφορά τα MX-5 1ης γενιάς και είναι ήδη διαθέσιμο για τοποθέτηση
Αποδίδει 162 άλογα και 310 Nm ροπής
To Mazda MX-5 είναι ένα roadster που έχει αφήσει το στίγμα του στην αυτοκίνηση για πάνω από 30 χρόνια. Μέσα από τέσσερις γενιές είναι πλέον γνωστό για τον fun to drive χαρακτήρα και τις επιδόσεις του στο δρόμο, καθώς κατάφερε να συνδυάσει μικρού κυβισμού κινητήρες με πολύ ελαφρύ αμάξωμα και χαμηλό κέντρο βάρους. Βέβαια, υπήρξαν και εκδόσεις με 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης και μπλοκέ διαφορικό, που μόνο «μικρές» δεν θα τις χαρακτήριζε κανείς, ωστόσο από την εισαγωγική έκδοση των 115 ίππων μέχρι τις κορυφαίες και πιο ισχυρές, το ιαπωνικό κάμπριο προσέφερε οδηγική ευχαρίστηση σε όποιον βρέθηκε πίσω από το τιμόνι του. Σήμερα, έρχεται μια διαφορετική πρόταση από την Αγγλία, με το MX-5 να γίνεται ηλεκτροκίνητο.
Το συγκεκριμένο MX-5 πρώτης γενιάς με κωδική ονομασία «NA» έχει δεχτεί σημαντικές αλλαγές κάτω από το καπό που του δίνουν έναν καινούργιο χαρακτήρα. Ο βελτιωτικός οίκος Electrogenic από την Αγγλία, που ειδικεύεται στο να μετατρέπει κλασσικά αυτοκίνητα σε ηλεκτροκίνητα, χρησιμοποίησε την γνωστή γι΄ αυτόν συνταγή και για το MX-5. Συνεπώς, στη θέση του 1.800άρη ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα βρίσκεται πλέον ένα ηλεκτρικό μοτέρ που τροφοδοτείται από 2 μπαταρίες συνολικής χωρητικότητας 42 kWh. Το αποτέλεσμα είναι 162 άλογα και 310 Nm ροπής που στέλνονται στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μίας σχέσης, που αντικαθιστά το αρχικό μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Μιλάμε για μία αύξηση στην ιπποδύναμη 34 άλογα, καθώς το βενζινοκίνητο μοτέρ αποδίδει 128 άλογα και 149 Nm ροπής.
Υπόσχεται αυτονομία 241 χιλιόμετρα και φόρτιση σε μία ώρα
Σύμφωνα με τη βρετανική εταιρεία οι επιδόσεις έχουν βελτιωθεί ιδιαίτερα, με τον χρόνο για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να είναι περίπου 6 δλ., έχοντας μειωθεί πάνω από 2 δλ. σε σχέση με τον εργοστασιακό χρόνο των 8,5 δλ.. H υποσχόμενη αυτονομία για το ηλεκτρικό πλέον roadster είναι στα 241 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση, ενώ οι μπαταρίες χρειάζονται μία ώρα για να γεμίσουν σε ταχυφορτιστή. Επιπλέον, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει πρόγραμμα οδήγησης ανάμεσα από Eco, Normal και Sport.
Παρόλο που το σύστημα ηλεκτροκίνησης επιβαρύνει το MX-5 κατά 100 κιλά, οι Βρετανοί tuners διατείνονται πως διατηρείται η κατανομή βάρους 50:50 του μικρού ιαπωνικού κάμπριο, που είναι και από τα κύρια χαρακτηριστικά στη συμπεριφορά του στο δρόμο.
Το ηλεκτρικό MX-5 υπόσχεται αυτονομία 241 χλμ. με την μπαταρία των 42 kWh να φορτίζει σε 1 ώρα σε ταχυφορτιστή.
To κιτ αφορά τα MX-5 1ης γενιάς και είναι ήδη διαθέσιμο για τοποθέτηση
Τέλος, η αγγλική εταιρεία που στο παρελθόν έχει μετατρέψει κλασσικά αυτοκίνητα όπως το MINI Coope και το Delorean DMC-12 σε ηλεκτρικά, αναφέρει πως το κιτ είναι ήδη διαθέσιμο για τοποθέτηση στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αφορά όλα τα MX-5 πρώτης γενιάς (1989-1997) και χρειάζεται περίπου μία εβδομάδα για να εγκατασταθεί, ενώ η τιμή δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.