Το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV κάνει το ντεμπούτο του με περιστροφικό κινητήρα για να θεραπεύσει το άγχος της αυτονομίας. Plug-in υβριδικό με συνολική αυτονομία που ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα!
Μετά από περίπου 10 χρόνια και την ολοκλήρωση της παραγωγής του RX-8 με την ειδική έκδοση Spirit R, η Mazda επαναφέρει επίσημα τον περιστροφικό κινητήρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών 2023. Όπως ήταν γνωστό η μεγάλη επιστροφή γίνεται με το ντεμπούτου του Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, δηλαδή της plug-in υβριδικής έκδοσης του MX-30.
Για το νέο του ρόλο στο Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, ο περιστροφικός κινητήρας δεν αναπτύχθηκε με γνώμονα τις επιδόσεις. Αντίθετα, λειτουργεί ως range extender για αύξηση της αυτονομίας. Ειδικότερα, ο βενζινοκινητήρας 830 κ.εκ. με άμεσο ψεκασμό έχει αναλογία συμπίεσης 11,9:1. Προσφέρει 75 ίππους στις 4.700 σ.α.λ. και ροπή 116 Nm στις 4.000 σ.α.λ., αλλά στην πραγματικότητα δεν κινεί τους τροχούς. Οι τροχοί τροφοδοτούνται αποκλειστικά από έναν ηλεκτροκινητήρα, που σε αυτήν την περίπτωση παράγει 170 ίππους και 260 Nm ροπής.
600+ χιλιόμετρα η συνολική αυτονομία
Χωρίς μηχανική σύνδεση με τους τροχούς, ο ρόλος του περιστροφικού κινητήρα είναι να τροφοδοτεί μια γεννήτρια που δημιουργεί ενέργεια για να επεκτείνει την αυτονομία του MX-30 σε περισσότερα από 600 χιλιόμετρα. Το νέο wankel μοτέρ αντλεί ενέργεια από ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων τοποθετημένο ακριβώς μπροστά από τον πίσω άξονα, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου 17,8 kWh είναι εγκατεστημένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος.
85 χιλιόμετρα η ηλεκτρική αυτονομία
Σε ότι αφορά την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία, αυτή κυμαίνεται στα 85 χιλιόμετρα. Μιλώντας για την μπαταρία, θα χρειαστεί 1 ώρα και 40 λεπτά για να επαναφορτιστεί πλήρως από ένα wallbox 11 kW. Η μετάβαση από το 20 στο 80 τοις εκατό χρησιμοποιώντας μια σύνδεση DC (36 kW) θα διαρκέσει 25 λεπτά.
Κατανάλωση 1 λίτρο / 100 χιλιόμετρα
Το MX-30 e-Skyactiv R-EV χρειάζεται 9,1 δευτερόλεπτα για να εκτελέσει το σπριντ 0 έως 100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά το βάρος του μοντέλου, ανέρχεται στα 1.703 κιλά. Παρά το βάρος η Mazda αναφέρει κατανάλωση καυσίμου της τάξης του 1 λίτρου / 100 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP, με αντίστοιχες εκπομπές CO2, 21 γραμ./χλμ.
Από 35.990 ευρώ στη Γερμανία, το καλοκαίρι στην Ελλάδα
Στην αγορά της Γερμανίας το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV ξεκινά από 35.990 ευρώ, ενώ υπάρχουν συνολικά πέντε εξοπλιστικές εκδόσεις. Στην Ελλάδα αναμένεται το προσεχές καλοκαίρι.