Το «αδελφάκι» του MX-5
4.196 Επισκέψεις στο άρθρο (26/8/2015)
Θα ξέρετε ότι η Mazda συνεργάζεται με τη Fiat και θα παράγει για τους Ιταλούς μία έκδοση του MX-5. Θα ξέρετε και ότι πλέον το νέο αυτό roadster δεν θα έχει σήματα Alfa Romeo όπως αρχικά περιμέναμε αλλά Fiat.
Όλα ξεκινούν από τις προθέσεις που έχουν οι Ιταλοί για τις μάρκες τους σε σχέση με τις ΗΠΑ. Να θυμίσουμε ότι η Fiat έχει ενωθεί με την Chrysler και πλέον οι δύο εταιρείες ως μία, χαράζουν κοινή πολιτική.
Η Alfa Romeo θα ήθελε καιρό τώρα να ξεκινήσει εκ νέου στις ΗΠΑ, όμως αυτό δεν έχει γίνει. Θα περίμενε κανείς πως με τη νέα Giulia και με ένα roadster βασισμένο στο Mazda MX-5, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να υλοποιηθεί. Όμως τα σχέδια άλλαξαν.
Από τη μία το ΜΧ-5 παρά τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, δεν προσφέρεται για μία premium πρόταση όπως θα την ήθελε η Alfa Romeo. Ακόμη κι αν γίνουν σημαντικές προσθήκες, το MX-5 μπορεί να μετατραπεί μόνο σε ένα πιο μεσογειακό αυτοκίνητο, μικρών διαστάσεων με έμφαση στο κόστος, την οικονομία και το ταπεραμέντο. Περιγραφή που ταιριάζει γάντι στη Fiat.
Ακόμη καλύτερα, η Fiat έχει ήδη επιστρέψει στις ΗΠΑ με το 500 το οποίο πουλάει σαν τρελό. Χωρίς να πλασάρεται ως premium η Fiat πουλάει το 500 απλό και ως Abarth με το «καπέλο» στην τιμή που το μικρό μοντέλο αξίζει, εδώ που τα λέμε. Ένα μικρό roadster στα χνάρια του 124 Spider θα ήταν ιδανική προσθήκη στη γκάμα της Fiat στις ΗΠΑ.
To 124 Spider εξάλλου ήταν το μοντέλο που πούλησε στις ΗΠΑ περισσότερο από κάθε άλλο Fiat, ενώ τα 2/3 από τα 200.000 κομμάτια που παρήχθησαν από το 1972 μέχρι το 1985 πουλήθηκαν εκεί. Για τι Fiat ένα τέτοιο μοντέλο θα ήταν μία ακόμη αναβίωση σε μία αγορά που γνωρίζει το αυτοκίνητο και το θέλει πολύ.
Εξάλλου το αυτοκίνητο αυτό δεν θα μοιάζει καθόλου με το MX-5, με το οποίο θα έχει κοινό μόνο το πλαίσιο του παρμπρίζ. Οι κινητήρες αναμένονται από την γκάμα της Fiat, με 1,4 τούρμπο αλλά πιθανό και τον 1750 στην έκδοση της Abarth.
Εσάς πως σας φαίνεται αυτή η στρατηγική; Μήπως είναι καλύτερα ένα Fiat roadster από μία Alfa Romeo με «δανεικά» γονίδια; Δεν θα είναι και στην Ελλάδα μεγαλύτερη επιτυχία αυτό το μοντέλο με τα σήματα της Fiat αντί της Alfa; Εσείς τι λέτε;
Σοφότατη κίνηση! Εκ των πραγματων με τα logo της Alfa θα έπαιζε σε άλλη κατηγορία. Πιο πολύ σε σύγχρονη barchetta θα "κινείται". Ειδικά εαν βαλουν και εναν diesel (απο τους καλούς τους διότι έχουν και diesel "μάπα) θα έκανε πάταγο. Μην ξεχνάτε ότι το megane cc ξεκινάει από 1500 κυβικά 90 άλογα diesel. Με diesel κινητηρα ξεκινάω οικονομία (μήπως και.....!!!!!)
Σίγουρα πολλά θα εξαρτηθούν από την τιμή του νέου σπαιντέρ της Fiat.Αν η τιμή κρατηθεί γύρω στις 23.000 με 25.000 ευρώ με τους γνωστούς τουρμπίσιους κινητήρες νομίζω ότι το αυτοκίνητο θα έχει επιτυχία. Με το σήμα της Alfa ίσως να είχε μεγαλύτερη επιτυχία αλλά πάντα η τιμή θα έπαιζε σημαντικό ρόλο. Γιατί όταν πάρεις ένα Mazda και δώσεις 25.000 και για μια Alfa 39000 σίγουρα πάει σε άλλη κατηγορία που ανταγωνίζεται περισσότερο Z4,Slk,TT και ίσως να έχει λιγότερες πωλήσεις. Το 124 σπάιντερ αν η τιμή του παραμείνει σε λογικά πλαίσια θα πάει αρκετά καλά.