- Στα ίδια μέτρα, τα ίδια λεφτά και ίδιες επιδόσεις
- Δεν έχουν καμία σχέση σε σχεδίαση & φιλοσοφία (Ουδέτερο το VW, με τσαμπουκά το Jeep)
- Αλλη σχολή η VW (ποιότητα-μεταπώληση) και άλλη σχολή η Jeep (βασιλιάς στα SUV)
- Οι δύο μεγαλύτεροι όμιλοι της Ευρώπης πίσω από τα δύο μοντέλα
Στα ίδια μέτρα, τα ίδια λεφτά και ίδιες επιδόσεις
Ποτέ άλλοτε η έκφραση «ήρθαν τα άγρια να διώξουν τα ήμερα» δεν κολάκευε το ίδιο και τα άγρια, και τα ήμερα. Από τη μία το T-Cross, σιγουράτζα, δοκιμασμένο, συμβατικό, συγκρατημένο, με μία λέξη το «ήμερο» της σύγκρισης. Από την άλλη το Jeep Avenger. Χωρίς ανάγκη για συστάσεις, το «άγριο» ανάμεσα στα δύο. Τι διαλέγεις;
To Avenger φυσικά λανσαρίστηκε ως αποκλειστικά ηλεκτρικό, και ίσως πολλοί να έμειναν με την εντύπωση πως δεν υπάρχει θερμική έκδοση. Όμως η Jeep το έχει λανσάρει με 100 άλογα από 1.2 λίτρα βενζίνης, με και χωρίς ήπια υβριδικό σύστημα. Το VW, με 1000άρι μοτέρ, 95 ή 116 άλογα και εκδόσεις με DSG, πέφτει «πάνω» στο Avenger από πλευράς επιδόσεων, με 0-100 γύρω στα 10δλ και κατανάλωση γύρω στα 6λτ/100χλμ. Οι τιμές και των δύο ξεκινάνε λίγο κάτω από τα 24 χιλιάρικα και φτάνουν μέχρι 31.500 χωρίς αλλαγές στα μοτέρ, αν και το VW διαθέτει και έκδοση R-Line με 1.500 κυβικά και 150 άλογα. Φυσικά υπάρχουν διαφορές στον εξοπλισμό και τις εγγυήσεις, όμως αυτό που χωρίζει σαν άβυσσο τα δύο μοντέλα είναι η ουσία.
Δεν έχουν καμία σχέση σε σχεδίαση & φιλοσοφία (Ουδέτερο το VW, με τσαμπουκά το Jeep)
Από τη μία το T-Cross, ως VW, είναι συγκρατημένο σχεδιαστικά μέσα-έξω, και παρότι ουδέτερο, δείχνει λίγο άτολμο, κάτι βέβαια που ίσως το κάνει διαχρονικό, ενώ δε πρέπει να ξεχνάμε πως είναι και 4 ετών και δεν έχει επηρεαστεί από τις ραγδαίες αλλαγές στη σχεδίαση που επέφερε (κυρίως) η ηλεκτροκίνηση τα τελευταία χρόνια. Από την άλλη το Avenger είναι ολόφρεσκο, «φωνάζει» τσαμπουκά από μακριά και η συνολική σχεδίασή του τραβάει το μάτι όσο λίγα άλλα μοντέλα της κατηγορίας του. Μέσα οι διαφορές παραμένουν μεγάλες σχεδιαστικά, με το Jeep, ως νεότερο να έχει όλα τα χαρακτηριστικά της φιλοσοφίας καμπίνας μετά το 2020 ενώ στην ποιότητα τα πράγματα είναι παραπλήσια, αφού και τα δύο αυτοκίνητα θα σε καλύψουν παραπάνω από ικανοποιητικά.
Αλλη σχολή η VW (ποιότητα-μεταπώληση) και άλλη σχολή η Jeep (βασιλιάς στα SUV)
Η τεράστια διαφορά φυσικά έχει να κάνει με το σηματάκι. Από τη μία το γερμανικό όνομα της VW έχει μεγάλο βάρος σε ότι αφορά την εικόνα που έχει η μάρκα σε ποιότητα αλλά και παράδοση. Ξέρεις πως το T-Cross θα είναι «εντάξει» σε όλα του, ακόμη και αν δεν είναι το καλύτερο σε κάποιον τομέα σε σχέση με τα άλλα. Με το VW ξέρεις τι να περιμένεις, ακόμη και όταν μιλάμε για μεταπώληση. Από την άλλη όμως αν κοιτάς για SUV δεν μπορείς να μην επηρεαστείς από το όνομα της Jeep, μάλλον το μεγαλύτερο όνομα στην κατηγορία, ειδικά όταν δείχνει 100% τη μάρκα στη σχεδίασή του από κάθε γωνία.
Οι δύο μεγαλύτεροι όμιλοι της Ευρώπης πίσω από τα δύο μοντέλα
Και αν η κόντρα στα σήματα στη μάσκα δεν είναι αρκετή, τότε η κόντρα των δύο μεγαλύτερων ευρωπαϊκών ομίλων είναι βέβαιο πως έχει τη σημασία της. Το T-Cross, πατάει στο Polo, με ότι αυτό σημαίνει για τα μηχανικά του μέρη, την δημοφιλία, επιτυχία και αξιοπιστία τους. Από την άλλη το Avenger, μοιράζεται τα δικά του μηχανικά με μια σειρά μοντέλων. To Peugeot 2008, Opel Mokka και Alfa Junior, και άλλα τόσα ακόμη μικρά SUV με λαμπρή εμπορική επιτυχία και ιδιαίτερα αξιόλογα χαρακτηριστικά. Η επιλογή ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα δεν μπορεί να αγνοήσει τον όμιλο από τον οποίο προέρχονται.
Εσύ τι λες; Ποιο SUV θα γίνει δικό σου σε αυτά τα μέτρα και αυτά τα λεφτά; Θα λες πως έχεις VW ή θα λες πως έχεις Jeep;