Και είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην κατηγορία αυτή, των compact premium SUV, κάτι που ξενίζει, αφού θα περίμενε κανείς η Mercedes να ποντάρει αλλού, ή, κάποιος πιο συντηρητικός κατασκευαστής της κατηγορίας αυτής, όπως οι Audi και BMW, να κάνει την πρώτη κίνηση. Παρόλα αυτά το «αστέρι» αιφνιδίασε λανσάροντας κιόλας την EQA στην ελληνική αγορά με τιμές που μετά την κρατική επιδότηση ξεκινούν από 43.600 ευρώ.
Όμως για τη Mercedes η EQA έχει δύο ρόλους. Από τη μία, την βάζει στην αγορά των ηλεκτρικών, και μάλιστα γρήγορα, αφού το μοντέλο της είναι στην καρδιά της best seller κατηγορίας. Από την άλλη, της επιτρέπει να αποφύγει κάθε σύγκριση με οτιδήποτε άλλο, γερμανικό ή (κυρίως) αμερικανικό ηλεκτρικό μοντέλο υπάρχει σήμερα στην αγορά.
Εξάλλου η κίνηση της Mercedes να μην δημιουργήσει από το μηδέν το πρώτο της μοντέλο, αλλά να εξελίξει μία συμβατική πλατφόρμα, της δίνει τη δυνατότητα να εξελίξει τις βασικές τεχνολογίες της, χωρίς να απέχει από την τάση της εποχής. Και οι τεχνολογίες αυτές είναι δύο: Οι μπαταρίες και το λογισμικό.
Για την EQA, η εμπειρία του διπλού πατώματος της μάρκας από τις πρώτες δύο γενιές A-Class, της επιτρέπει ικανοποιητική αυτονομία 300 χιλιομέτρων στη μικρή μπαταρία που είναι στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Και με ένα άρτιο κατά τα άλλα μοντέλο, που «παίζει» πιο κοντά στα συμβατικά, η Mercedes έχει χρόνο να βρεθεί στην πρώτη γραμμή στο λογισμικό όταν έρθει η ώρα για τα μεγαλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα. Και το λογισμικό στα ηλεκτρικά είναι σημαντικότερο από κάθε άλλο χαρακτηριστικό της τεχνολογίας τους, κάτι που η Tesla έχει καταλάβει και κάνει καλά, ενώ όλοι οι υπόλοιποι δουλεύουν σκληρά για να καλύψουν την απόσταση.
Είναι όμως η EQA το ηλεκτρικό που περιμένατε από την Mercedes; Μήπως πετυχαίνει διάνα με μια λύση εκτός ανταγωνισμού; Και τελικά μήπως είναι πιο εύκολο για την αγορά να κάνει τη μετάβαση όταν μιλάμε για μία μάρκα με μάλλον συντηρητικό κοινό; Τι λέτε;
Ε,δεν πειράζει όλοι κάνουν λάθη