Και όμως, κάποιοι «πονηροί» ιδιοκτήτες, προσπαθούν να κρύψουν τις βλάβες του μεταχειρισμένου που πουλάνε με κάθε τρόπο. Πολλές φορές μάλιστα το αποτέλεσμα μπορεί να είναι... γελοίο!
Αν το έχει κάνει στο μτχ. που κοιτάς, καλύτερα να φύγεις επιτόπου!
Βρήκες ένα μεταχειρισμένο από αγγελία και πήγες να το δεις. Όλα σου φάνηκαν φυσιολογικά όμως είσαι αρκετά παρατηρητικός (ή τυχερός) και βλέπεις ότι στο καντράν κάτι δεν πάει καλά.
Πιο συγκεκριμένα όταν τα φώτα είναι ανοιχτά, προσέχεις πως κάτι υπάρχει πάνω στο καντράν ή ακόμα και ότι το λαμπάκι της μηχανής (γνωστό και ως check engine) είναι ελάχιστα αναμμένο. Σας φαίνεται περίεργο όμως τα τελευταία χρόνια υπάρχουν πολλές αναφορές για ιδιοκτήτες που για να πουλήσουν το μεταχειρισμένο τους κρύβουν το «ενοχλητικό» αυτό λαμπάκι με ταινία, ή ακόμα χειρότερα, βγάζουν τελείως το καλώδιο της συγκεκριμένης ένδειξης από το καντράν.
Υπάρχουν και οι πιο «πονηροί» που λύνουν τελείως το καντράν και βάζουν από μέσα την ταινία για να κρύψουν ένα λαμπάκι βλάβης. Οπότε προσοχή σε γδαρσίματα, σπασίματα σε πλαστικά, ή φαγωμένα κεφάλια στις βίδες του πίνακα οργάνων.
Το γνωστό λαμπάκι που για πολλούς είναι… μυστήριο!
Το να κρύβει ένας ιδιοκτήτης διάφορες «αδυναμίες» του αυτοκινήτου του δεν είναι κάτι σπάνιο. Ωστόσο, το συγκεκριμένο λαμπάκι αποτελεί «μπελά» για πολλούς.
Κάποιοι με το που ανάβει τρέχουν στο συνεργείο να βρουν τι φταίει. Συχνά μπορεί να είναι κάποιος αισθητήρας, που όμως αφού τον αντικαταστήσει ο μηχανικός και σβήσει το σφάλμα από τον εγκέφαλο, λίγες μέρες μετά, αυτό μπορεί να ξανακάνει την εμφάνισή του στο καντράν. Αν πάει ξανά στο συνεργείο τότε μπορεί να του πει ο μάστορας ότι φταίνε τα κακής ποιότητας καύσιμα, ότι αν βάζει «100άρα» θα σβήσει, ή ότι «δεν έχει θέμα, άστο έτσι!». Μιλάμε δηλαδή για ένα… μυστήριο, που όμως σε αυτή την περίπτωση ο ιδιοκτήτης ασχολήθηκε, έφτιαξε τη ζημιά και έχει περιορίσει το όποιο πρόβλημα, ή έστω ξέρει ότι δεν είναι κάποια σοβαρή ζημιά που καθιστά το αυτοκίνητο επικίνδυνο.
¶λλοι ιδιοκτήτες πάλι, μπορεί να το έχουν εκεί αναμμένο για χρόνια, αλλά «αφού πάει, γιατί να ασχοληθώ;». Αυτοί είναι οι πιο… επικίνδυνοι, καθώς όπως με το συγκεκριμένο λαμπάκι, μπορεί να έχουν αντίστοιχη συμπεριφορά και σε μια σοβαρότερη ζημιά. Από ένα τρίξιμο κάτω από το αυτοκίνητο που «δε βαριέσαι», μέχρι να συμπληρώνουν λάδια γιατί τα καίει, ή παραφλού γιατί το αυτοκίνητο είναι στα πρόθυρα της «φλάτζας κεφαλής». Αυτοί οι ιδιοκτήτες είναι που δεν περνάνε ούτε έξω από συνεργείο, κάνουν σέρβις ανά 2-3 χρόνια και εν τέλει δεν σέβονται καθόλου το αυτοκίνητο.
Η δεύτερη κατηγορία ιδιοκτήτη, είναι και η πιθανότερη να κάνει μια τέτοια μαϊμουδιά, να κρύψει δηλαδή με ταινία το λαμπάκι του κινητήρα. Σε περίπτωση που πέσει το μάτι σου σε κάτι τέτοιο ή παρόμοιο, καλό θα ήταν να φύγεις… τρέχοντας, καθώς αν μπήκε στη διαδικασία να σου κρύψει αυτό, τότε κανείς δεν σου υπόσχεται πως δεν έχει κάνει το ίδιο και σε πόσα άλλα προβλήματα.
Ξαναλέμε, μπορεί να μην είναι σοβαρή η βλάβη, δείχνει όμως ότι δεν μπορεί να υπάρξει εμπιστοσύνη, οπότε μόνο κάποιος πολύ έμπειρος αγοραστής θα μπορούσε να ασχοληθεί με μια τέτοια περίπτωση! Αντίστοιχα, μπορεί να έχει συμβεί το ίδιο για να κρύψει μια πολύ σοβαρότερη ή ακριβότερη βλάβη, όπως για παράδειγμα το λαμπάκι του ABS ή του αερόσακου κλπ.