To «καυτό» Toyota GR Yaris αποκαλύπτεται (+εικόνες)
27.840 Επισκέψεις στο άρθρο (10/11/2020)
Η Τοyota αποκάλυψε κάθε λεπτομέρεια του νέου GR Yaris και έκανε διαθέσιμες πολλές ακόμα φωτογραφίες για να «χορτάσει» το μάτι κάθε πραγματικού petrolhead. Τσέκαρε.
Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως η παρουσίαση του Toyota GR Yaris ήταν μια από τις κορυφαίες στιγμές στην αυτοκίνηση για το 2020, αφού κατάφερε να βάλει φωτιά στην κατηγορία των hot-hatch προσφέροντας ένα εκρηκτικό πακέτο: 1.600άρι turbo κινητήρα, DNA από WRC, τετρακίνηση και δυνατές επιδόσεις.
Σήμερα, η Toyota αποκάλυψε το GR Yaris με κάθε λεπτομέρεια δημοσιεύοντας πλήθος από εικόνες που αναδεικνύουν την σπορ εμφάνισή του. Το κορυφαίο Yaris, έχει ένα μοναδικό σχεδιασμό σε «σώμα» τριών θυρών, αλλά και οροφή χαμηλωμένη κατά 91 χιλιοστά, δημιουργώντας μια κουπέ σιλουέτα, κάτι στο οποίο βοηθούν και οι πόρτες χωρίς πλαίσιο. Στο μπροστινό μέρος, η σχεδίαση της μάσκας και ο τεράστιος αεραγωγός πιστοποιούν τις GR καταβολές του ιαπωνικού μικρού, ενώ το φαρδύ πίσω μέρος, με τα φουσκωμένα φτερά, φιλοξενούν τις ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.
Για την τροφοδοσία του μοντέλου η Toyota κατασκεύασε και εγκατέστησε ένα νέο 3κύλινδρο 12βάλβιδο τούρμπο μοτέρ βενζίνης 1,6 λίτρων, το οποίο προσφέρει 261 ίππους και 360 Nm ροπής. Η ισχύς διοχετεύεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων και του νέου συστήματος τετρακίνησης το οποίο η Toyota ονομάζει GR-FOUR (σ.σ. η ονομασία παραπέμπει στην τετρακίνηση GT-FOUR της Celica) που έχει σχεδιαστεί για να βελτιστοποιεί την ισχύ που πηγαίνει σε κάθε τροχό, ενώ ταυτόχρονα είναι απλό και ελαφρύ. Παράλληλα χρησιμοποιεί ελαφρώς διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης για τον εμπρόσθιο και οπίσθιο άξονα, κάτι που σύμφωνα με τη μάρκα επιτρέπει την κατανομή της ροπής ολοκληρωτικά είτε στον εμπρόσθιο άξονα, είτε στον πίσω.
Όσον αφορά στο αμάξωμα, αυτό κατασκευάζεται κυρίως από ελαφριά υλικά μεταξύ των οποίων και αρκετά τμήματα από ανθρακονήματα, ενώ το αλουμίνιο χρησιμοποιείται για το καπό, τις πόρτες και την πόρτα του χώρου αποσκευών. Ως αποτέλεσμα έχουμε το βάρος του μοντέλου να ανέρχεται στα 1.280 κιλά με τη αναλογία κιλών ανά ίππο να φτάνει τα 4,9 κιλά. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 5,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα.
Τρία προφίλ οδήγησης είναι διαθέσιμα, τα οποία αλλάζουν την κατανομή της ισχύος στους δύο άξονες. Σε κανονική λειτουργία, η κατανομή της ισχύος εμπρός / πίσω είναι 60:40. Στο προφίλ Sport μετατοπίζεται προς τα πίσω, σε 30:70, ενώ στο προφίλ Track η βασική ρύθμιση είναι 50:50. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει όποιο προφίλ οδήγησης επιθυμεί μέσω ενός μπουτόν 4WD.
Σε άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά, το GR Yaris διαθέτει μια νέα, αποκλειστική πλατφόρμα που συνδυάζει το μπροστινό μέρος της πλατφόρμας GA-B με το πίσω μέρος της πλατφόρμας GA-C. Ο συνδυασμός αυτός επιτρέπει στους μηχανικούς της μάρκας να εξοπλίσουν το «καυτό» μοντέλο με διπλά ψαλίδια στο πίσω μέρος, ενώ στο μπροστινό μέρος χρησιμοποιείται σύστημα ανάρτησης με γόνατα MacPherson. Παρών είναι και ένα ισχυρό σύστημα πέδησης με τους εμπρόσθιους δίσκους 356 χιλιοστών να συνδυάζονται με τετραπίστονες δαγκάνες.
Τι σχολιο να γραψουμε οταν οι Μακακες οι Ελληνες αγοραζουν τα Σκουπιδια-Μερκελοαυτοκινητα με τα ιδια χρηματα για να κανουν φυγουρα οτι οδηγουν Mercedes κινητηρα Renault CLIO.
Τα συμπερασματα δικα σας για τι Μακακια μιλαμε
Τι σχολιο να γραψουμε οταν οι Μακακες οι Ελληνες αγοραζουν τα Σκουπιδια-Μερκελοαυτοκινητα με τα ιδια χρηματα για να κανουν φυγουρα οτι οδηγουν Mercedes κινητηρα Renault CLIO. Τα συμπερασματα δικα σας για τι Μακακια μιλαμε