Η συντήρηση του αυτοκινήτου σας θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής του
Το κρατάς σαν καινούργιο;
5.417 Επισκέψεις στο άρθρο (16/11/2016)
Σε μια χώρα με «γερασμένο» στόλο αυτοκινήτων, εσύ κάνεις κάτι για να κρατήσεις το αυτοκίνητό σου σε καλή κατάσταση; Ή μήπως το άφησες στην τύχη του λόγω κρίσης;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Θα περίμενε κανείς σε μία χώρα όπου τα αυτοκίνητα παλιώνουν, να αρχίσουμε να τα προσέχουμε περισσότερο. Σε άλλες εποχές ένα παλιό αυτοκίνητο δεν άξιζε και πολύ, οπότε οι επισκέψεις στο συνεργείο ήταν λιγότερες, τα σέρβις ελάχιστα και η περιποίηση μηδαμινή.
Όταν όμως σιγά σιγά γινόμαστε Κούβα σε θέματα αυτοκινήτου, θα πρέπει να αρχίσουμε να τα προσέχουμε παραπάνω. Έτσι οι λογικές άλλων εποχών πρέπει να σταματήσουν, και να μπούμε σε έναν κύκλο συντήρησης πιο αυστηρό ώστε όχι μόνο να «κρατήσει» αλλά να δείχνει και όσο πιο καινούργιο γίνεται.
Έτσι τα σέρβις θα πρέπει να επανέλθουν τακτικά, και με τα χιλιόμετρα να μαζεύονται, κάποιες εργασίες θα πρέπει να ξαναγίνουν, όπως οι ιμάντες χρονισμού για δεύτερη φορά, δίσκος πλατό για δεύτερη φορά, αμορτισέρ και σινεμπλόκ για δεύτερη φορά.
Και δεν είναι μόνο τα μηχανικά. Πόσο τρίζει, μετά από τόσα χρόνια, το αυτοκίνητό σας; Μήπως σε κάθε λακκούβα γίνεται χαμός; Το πιθανότερο είναι να τρίζουν τα λάστιχα των πορτών πάνω στο αμάξωμα. Ένα σπρέι σιλικόνης σε όλα τα λάστιχα θα εξαλείψει τις τριβές και θα κάνει το αυτοκίνητό σας αθόρυβο. Ταινία διπλής όψης μπορεί να ξαναβάλει πράγματα στη θέση τους, όπως πλαστικά καπάκια και άλλα μέρη του εσωτερικού, μειώνοντας ή εξαφανίζοντας τους θορύβους. Ταινία αφρού μπορεί να γεμίσει τα κενά που επιτρέπουν τζόγο και κάνουν τις επιφάνειες να χτυπούν μεταξύ τους. Με δεκαπέντε ευρώ σε τέτοια υλικά μπορείτε να εξαφανίσετε όλους τους τριγμούς από το αυτοκίνητό σας.
Εσείς όμως τι άλλο κάνετε για να το κρατήσετε σε όσο καλύτερη κατάσταση μπορείτε; Πόσο αλλάξατε την συντήρησή του τα τελευταία χρόνια; Και ήταν η αλλαγή προς το καλύτερη ή προς το χειρότερο; Τι λέτε;
Έχω ένα Citroen C1, 1400cc exclusive '04, σε άψογη κατάσταση. Το πρόσεχα πριν την οικονομική κρίση, συνειδητά κ επιμελώς, κυρίως για την ασφάλειά μου... Τώρα που τα οικονομικά μου περιορίστηκαν κ δεν μπορώ να το αντικαταστήσω, με νεότερο μοντέλο, συνεχίζω να το συντηρώ κ να καλύπτω τις μεταφορικές μου ανάγκες με ένα αξιοπρεπές αυτοκινητάκι που δεν ντρέπομαι να το κυκλοφορήσω κ κυρίως χωρίς να κινδυνεύω εξαιτίας ελλιπούς συντήρησης.Αυτά...
Το έχουμε σαν λαός. Ή λέξη "πρόληψη", είναι μόνο στο λεξικό μας..... και γενικά, είμαστε "της τελευταίας στιγμής" Πάμε στον γιατρό, λίγο πριν πεθάνουμε. Πάμε στην εφορία, λίγο πριν το πρόστιμο. Πάμε στο συνεργείο, λίγο πριν την καταστροφή. Αγνοούμε την αξία της πρόληψης - συντήρησης και πιστεύουμε ότι αν το "αφήσουμε για την τελευταία στιγμή" θα μας κάνουν κάποιο δώρο. Ή πρόληψη κι ή καθημερινή φροντίδα - συντήρηση, μειώνει κόστος, ταλαιπωρία, γκρίνια και σε τελική ανάλυση σε γλιτώνει από μπελάδες.... Κι όχι μόνο στο αυτοκίνητο.
Ειχα βαλει σπρευ σιλικονης στα λαστιχα των πορτων του Γκολφ που ειχα και ετριζαν μετα παρα πολυ περισσοτερο και δεν το εχω ξανακανει σε αλλο αυτοκινητο.
ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΑΣ. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!
Σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου σημαίνει κατά τη γνώμη μου σεβασμό στον εαυτό μας και στην οικογένειά μας εφόσον αυτό είναι το μέσο που μας μεταφέρει. Το αυτοκίνητο πρέπει να το συντηρούμε σωστά όσο καιρό βρίσκεται στην κατοχή μας και εφόσον είναι αξιόπιστο και λειτουργικό και επίσης μας αρέσει ακόμη οπτικά, είναι καλό να το κρατάμε όσο μας εξυπηρετεί.
Εννοειται πως προσεχω το αυτοκινητο μου σαν τα ματια μου φροντιζοντας παντα να παραμενει σαν καινουριο. Αν και ομολογουμενως διαγουμε πολυ δυσκολες οικονομικες εποχες, στο αυτοκινητο αξιζει να βαλει καποιος το χερι στην τσεπη, διοτι αυτο ειναι υπευθυνο για την ασφαλεια της ζωης σου αλλα και οσων επιβαινουν σ αυτο και επισης αν δεν το κοιταξεις, σιγουρα θα σε αφησει και θα αναγκαστεις μετα για τα καλα να ''ξηλωθεις''. Τηρω κατα γραμμα τα προγραμματισμενα service, επιδιορθωνοντας ολα τα απαραιτητα αλλα και οτι προκυψει φυσιολογικα. Επισης, προσεχω παρα πολυ την κατασταση των ελαστικων του, φροντιζοντας τα πολυ και ελεγχοντας πολυ συχνα την πιεση τους, φροντιζοντας να μην αποκλινουν απο τις τιμες του κατασκευαστη. Χρησιμοποιω αυστηρα λιπαντικα που να ειναι συμφωνα με τον κατασκευαστη. Επισης, μεγαλη σημασια θα πρεπει να δινεται και στην αντικατασταση των αναρτησεων και των αμορτισερ, μετα τη συμπληρωση των απαιτουμενων χιλιομετρων, διοτι ειναι υπευθυνα για τη σωστη προσφυση και ελεγχο των τροχων με το οδοστρωμα. Αν δεν γινουν ολα τα προαναφερθεντα, σιγουρα κινδυνευει προτιστως η ζωη σου και ολων των συνεπιβατων σου, και δευτερευοντως η τσεπη σου, με περιττα και πολυδαπανα εξοδα.
Του αλλάζω λάδια, κάθε 30000 χλμ. που προτείνει ο κατασκευαστής.Αν χαλάσει ο κατασκευαστής φταίει!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!