Το λογότυπο της Skoda με το φτερωτό βέλος καταχωρήθηκε πριν από 100 χρόνια
- Το λογότυπο Skoda καταχωρήθηκε πρώτη φορά πριν 100 χρόνια
- Οραματιστής του σήματος ο Tomas Maglic, εμπορικός διευθυντής της εποχής
- Το νόημα πίσω από το λογότυπο είναι η κίνηση προς τα εμπρός
- Η Skoda επανασχεδίασε το λογότυπο για μεγαλύτερη απήχηση στις ψηφιακές πλατφόρμες
Το λογότυπο Skoda καταχωρήθηκε πρώτη φορά πριν 100 χρόνια
Το λογότυπο της Skoda κοσμεί τα οχήματα της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως από τη δεκαετία του 1920. Συγκεκριμένα το εμβληματικό κυκλικό λογότυπο της Skoda με το φτερωτό βέλος κατοχυρώθηκε για πρώτη φορά ως εμπορικό σήμα στο γραφείο ευρεσιτεχνίας του Πίλσεν στις 15 Δεκεμβρίου 1923. Από την αρχική του εμφάνιση στα οχήματα του Mlada Boleslav το 1925, το λογότυπο έχει υποστεί μόνο λίγες τροποποιήσεις, με την αρχική ιδέα να παραμένει πρακτικά απαράλλακτη.
Οραματιστής του σήματος ο Tomas Maglic, εμπορικός διευθυντής της εποχής
Το φτερωτό βέλος πιστεύεται ότι προήλθε από έναν διαγωνισμό που προκήρυξε ο τεχνικός διευθυντής της μάρκας Skoda, Dr Ing Vladislav Sykora, αλλά η ιδέα αποδίδεται στον Tomas Maglic, τον τότε εμπορικό διευθυντή της εταιρείας. Ο Maglic φέρεται να εμπνεύστηκε από ένα ανάγλυφο στον τοίχο του γραφείου του που απεικόνιζε έναν ιθαγενή Αμερικανό με χαρακτηριστική κόμμωση. Ωστόσο, η τελική μορφή του λογότυπου είναι πιθανότατα έργο δύο Τσέχων, του Otakar Spaniel και του Otto Gutfreund που συνέβαλαν στον σχεδιασμό του. Τελικά, δημιουργήθηκαν δύο εκδοχές του φτερωτού βέλους - η μία με πέντε φτερά και η άλλη με τρία και κατοχυρώθηκαν αμφότερα ως εμπορικά σήματα της εταιρείας. Ωστόσο, το γραφικά καθαρότερο και οπτικά απλούστερο σχέδιο με τα τρία φτερά πάνω από το ιπτάμενο βέλος σύντομα έγινε η προτιμώμενη επιλογή.
Το νόημα πίσω από το λογότυπο είναι η κίνηση προς τα εμπρός
Σύμφωνα με την εταιρεία, το λογότυπο της Škoda ενσαρκώνει τη δέσμευση της μάρκας για υψηλά τεχνικά και αισθητικά πρότυπα και ακριβή κατασκευή, καθώς και συμβολίζει το δυναμισμό της κίνησης προς τα εμπρός. Κάθε στοιχείο του λογότυπου ενισχύει αυτό το μήνυμα καθώς ο μεγάλος κύκλος αντιπροσωπεύει την παγκόσμια εμβέλεια της Skoda, ενώ το φτερό υποδηλώνει την τεχνολογική πρόοδο. Τέλος, το βέλος που στρέφεται προς τα εμπρός υποδηλώνει τις προοδευτικές διαδικασίες παραγωγής και την αποτελεσματικότητα.
Η Skoda επανασχεδίασε το λογότυπο για μεγαλύτερη απήχηση στις ψηφιακές πλατφόρμες
Στην αρχική του μορφή, το λογότυπο είχε μεταλλική βάση, εξ ου και η χρήση του ασημί και του μπλε, αλλά το 2011 ο σχεδιασμός αντικαταστάθηκε με μια σύγχρονη παραλλαγή με πράσινα, ασημί και μαύρα στοιχεία. Συνολικά έχει υποστεί μόλις πέντε αξιοσημείωτες τροποποιήσεις και χρωματικές παραλλαγές μέσα σε 100 χρόνια. Τον Αύγουστο του 2022 όμως, η Skoda Auto εισήγαγε μια σημαντική ανανέωση της εταιρικής της ταυτότητας και επανασχεδίασε επίσης το σήμα της εικόνας της με στόχο τη βελτίωση της προβολής στις ψηφιακές πλατφόρμες, αυτή η ανανέωση εξασφαλίζει μια βελτιωμένη εμφάνιση, ειδικά στις κινητές συσκευές.