Το Ford Fiesta επιστρέφει ως ηλεκτρικό το 2026
- Ένας πρώην μηχανικός της Tesla ετοιμάζεται να φέρει πίσω το Fiesta, ως αμιγώς ηλεκτρικό
- Η αρχιτεκτονική «skunkworks» θα επιτρέψει νέα γκάμα πιο φθηνών αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Ford
- «Το πρώτο ηλεκτρικό στην νέα πλατφόρμα θα παρουσιαστεί το 2026 ή το 2027», λένε στην εταιρεία
- Λογικά θα χρησιμοποιηθεί μπαταρία LFP (σιδήρου φωσφορικού λιθίου)
Ένας πρώην μηχανικός της Tesla ετοιμάζεται να φέρει πίσω το Fiesta, ως αμιγώς ηλεκτρικό
Το φινάλε στη «ζωή» του Ford Fiesta ήταν μία εξέλιξη που πίκρανε πάρα πολλούς petrolheads, καθώς το μικρό μοντέλο της μάρκας με το οβάλ σχήμα αποτελούσε μία απτή απόδειξη fun to drive, πέρα και πάνω από τα όρια. Η απόφαση εξηλεκτρισμού της γκάμας της Ford οδήγησε το Fiesta των θερμικών κινητήρων στο «χρονοντούλαπο» της ιστορίας, φαίνεται όμως ότι είναι αρκετά πιθανό να… επιστρέψει στη δράση ως αμιγώς ηλεκτρικό. Ένας πρώην μηχανικός της Tesla, ο Alan Clarke, έχει αναλάβει το συγκεκριμένο, φιλόδοξο project, θέλοντας με τη δική του τεχνογνωσία και εμπειρία πάνω στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης να «επαναφέρει» το Ford Fiesta. Και μαζί του δουλεύουν κι άλλοι έμπειροι μηχανικοί από την Rivian, την Apple αλλά και την Formula 1.
Η αρχιτεκτονική «skunkworks» θα επιτρέψει νέα γκάμα πιο φθηνών αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Ford
Ο εξηλεκτρισμός της Ford ξεκίνησε με το λανσάρισμα της Mustang Mach-E, ενώ ακολούθησαν τα Explorer και Capri. Για τη Ford, πάντως, αποτελεί μεγάλο στοίχημα να φέρει την ηλεκτροκίνηση και σε πιο μικρών διαστάσεων αυτοκίνητα και η αρχιτεκτονική «skunkworks» είναι αυτή που μπορεί να φέρει λύση στο… πρόβλημα κι έτσι να δούμε αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα σε μοντέλα όπως το Fiesta, το Focus και ο μελλοντικός αντικαταστάτης Puma. Βέβαια, το πλάνο εξέλιξης της συγκεκριμένης αρχιτεκτονικής είναι ακόμη σε πρώιμο μηχανικό στάδιο, όμως είναι σίγουρο ότι δείχνει προθέσεις και φιλοδοξίες για τη δημιουργία πιο φθηνών, αμιγώς ηλεκτρικών Ford.
«Το πρώτο ηλεκτρικό στην νέα πλατφόρμα θα παρουσιαστεί το 2026 ή το 2027», λένε στην εταιρεία
Πάνω στο ζήτημα αυτό, της κατασκευής πιο προσιτών ηλεκτρικών Ford μίλησε στο βρετανικό Autocar o Marin Gjaja, επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ford (τομές Model E). Όπως παραδέχτηκε, στη Ford δουλεύουν σημαντικά στο πλάνο αυτό και στοχεύουν να παρουσιάσουν ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό όχημα, με χρονοδιάγραμμα παρουσίασης τα τέλη του 2026 ή τις αρχές του 2027.
Λογικά θα χρησιμοποιηθεί μπαταρία LFP (σιδήρου φωσφορικού λιθίου)
Ο Gjaja δεν αποκάλυψε πολλά παραπάνω πράγματα σχετικά με το εν εξελίξει project, τόνισε όμως πως το πιο πιθανό είναι να γίνει χρήση μπαταρίας τεχνολογίας LFP. Πρόκειται για μία συστοιχία μπαταριών σιδήρου φωσφορικού λιθίου, η οποία πέραν του χαμηλότερου κόστους κατασκευής της είναι πολύ ανθεκτική στο χρόνο. Και το τελευταίο έχει επιβεβαιωθεί και από σχετικές έρευνες, όπως σχολίασε ο Gjaja, με τις LFP μπαταρίες να αποδίδουν αρκετά καλά και σε χαμηλές καιρικές συνθήκες.