Πως τα πήγε το κορυφαίο (για την ώρα) Ford Focus ST των 280 ίππων στο τεστ αποφυγής κινδύνου; Κατάφερε να σπάσει το ρεκόρ του Type R; Τι διαφορές είχε στα 3 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης;
Χθες σας ζητήσαμε να ψηφίσετε για το αν πιστεύετε ότι το νέο Ford Focus ST θα καταφέρει να κλέψει τον τίτλο του βασιλιά στο Elk Test από το κορυφαίο Honda Civic Type R με το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας να είναι μέχρι και την τελευταία στιγμή σχεδόν 50-50. Η επίδοση λοιπόν του νέου Focus ST εντυπωσίασε, ειδικά αν σκεφτούμε πως στο μέλλον θα δούμε μια ακόμα πιο «πολεμική» RS έκδοση, αλλά δεν κατάφερε να ξεπεράσει την επίδοση των 81χλμ./ώρα του Civic Type R στο τεστ αποφυγής κινδύνου.
Τα update λοιπόν στο τεστ αποφυγής κινδύνου συνεχίζονται και σε πιο ειδικές κατηγορίες. Σειρά του νέου Ford Focus ST το οποίο αποδίδει 280 ίππους και διαθέτει 3 προγράμματα οδήγησης που επεμβαίνουν και στην ρύθμιση της ανάρτησης, στοιχείο που άλλωστε διέθεταν και τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού του. Το Focus και σε αυτή την έκδοση αποδείχθηκε πολύ ικανό απέναντι στον τάρανδο, πετυχαίνοντας υψηλή επίδοση αλλά το κυριότερο ήταν πως σε καμία φάση της διαδικασίας ακόμα και στα περισσότερα από τα επιτυχημένα του χλμ./ώρα, δεν προβλημάτισε με τη συμπεριφορά του.
Γενική αίσθηση οδηγού: Το Focus ST προσφέρει και στο συγκεκριμένο τεστ μια πολύ ευχάριστη αίσθηση. Απόλυτα θετικό τόσο στις τιμονιές όσο και στη συμπεριφορά της ανάρτησης έκανε την διαδικασία να μοιάζει με παιχνίδι.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Οι μικρές κλίσεις αλλά και η συμπεριφορά της ανάρτησης δεν προκαλούν το αίσθημα κινδύνου στους επιβάτες σε καμία περίπτωση.
Επιτυχής προσπάθεια: 77 χλμ./ώρα
Όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα του ανταγωνισμού, η αρχική μέτρηση έγινε με το πρόγραμμα normal του συστήματος παραμετροποίησης και την ανάρτηση έτσι στο πιο μαλακό της setup. Το Focus πέρασε την διαδικασία επιτυχώς στα 75, στα 76 και στα 77 χλμ./ώρα με κάθε επιπλέον χιλιόμετρο να επηρεάζει την συμπεριφορά του μόνο ως προς τον χώρο που καταλάμβανε στον διάδρομο. Έτσι, η σχετικά αυξημένη κλίση του αμαξώματος από την πρώτη αλλαγή κατεύθυνσης, το έφεραν οριακά μέσα στον δεύτερο διάδρομο και τελείωσε τη διαδικασία χωρίς καμία επαφή και ιδιαίτερα άνετα. Αντίθετα με το ίδιο πρόγραμμα τα 78 χλμ./ώρα δεν μπορούσαν να μας δώσουν ένα ασφαλές και εύκολο πέρασμα.
Επιτυχής προσπάθεια: 78 χλμ./ώρα
Το Focus ST παρά το γεγονός πως ακόμα και σε αυτά τα χιλιόμετρα ήταν υποδειγματικό στον έλεγχό του σε όλες τις αλλαγές πορείας, δεν τα κατάφερε τελικά αφού η τροχιά του και ελέω κλίσεων αμαξώματος το έφερναν στα όρια του διαδρόμου. Εκεί επιστρατεύθηκε λοιπόν η πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης στο οδηγικό mode Sport. Το ST απέκτησε περισσότερη «αυτοπεποίθηση» στην πρώτη αλλαγή πορείας και παρέμεινε σταθερό και βιδωμένο στον διάδρομο σε όλη τη διάρκεια του τεστ, ξεπερνώντας το ιδιαίτερα εύκολα. To τιμόνι απέκτησε ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια και αμεσότητα βοηθώντας έτσι και αυτό με τη σειρά του στην όλη διαδικασία.
Επιτυχής προσπάθεια: 79 χλμ./ώρα
Αντίστοιχα θετική ήταν η εικόνα του Focus ST και στα 79 χλμ./ώρα όπου και πέτυχε την καλύτερή του επίδοση. Αυτή «ήρθε» με το πρόγραμμα Sport και πάλι και όχι με το κορυφαίο πρόγραμμα Track αφού αυτό επηρεάζει την συμπεριφορά του «αφήνοντας» πιο ελεύθερο το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, γεγονός που φάνηκε έντονα στην τρίτη αλλαγή κατεύθυνσης όπου προκλήθηκε αρκετή υπερστροφή.
Στο Sport λοιπόν και πάλι, το Focus κινήθηκε με ακρίβεια μέσα στο διάδρομο και παρέμεινε πιστό στην τροχιά του σε όλη τη διάρκεια του τεστ, προσφέροντας παράλληλα και την απαιτούμενη αίσθηση ώστε να μπορεί ο οποιοσδήποτε να αποφύγει τον κίνδυνο χωρίς «παρατράγουδα».
Ανάλογα με το οδηγικό mode
- Normal: Επιτυχημένη προσπάθεια στα 77 χλμ./ώρα - Sport: Επιτυχημένη προσπάθεια μέχρι και τα 79 χλμ./ώρα - Track: Επιτυχημένη προσπάθεια στα 78 χλμ./ώρα
Φίλε μου jiu-jitsu πρώτον δεν έχω Xantia και δεν θεωρώ τη γυναίκα μου και ειδικά την πεθερά ή το αυτοκίνητό μου το καλύτερο !! Δικά σου βιώματα αυτά προφανώς !! Εγώ απλά επισήμανα μια πραγματικότητα !! Τι θέλω να πω : κάποιες εταιρείες ήταν και είναι πολύ μπροστά σε ορισμένους τομείς όπως αναρτήσεις φρένα στήσιμο πλαίσιο και πόσο μάλλον πριν 21 χρόνια !! Ξαφνικά ανακαλύψαν τον τροχό κάποιες εταιρείες και παρουσιάζονται σαν κορυφή που ακόμα δεν έχουν φτάσει, παρόλη την υποτιθέμενη εξέλιξη !! Το elk rest δεν έχει να κάνει με αξιοπιστια αλλά με την ασφάλεια που παρέχει ένα όχημα σε συγκεκριμένη χρονική κατάσταση ή στιγμή !! Οπότε εφόσον δεν έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν μετά από 21 χρόνια ένα αναξιόπιστο και γέρικο μοντέλο κατά τα λεγόμενά σου κάτι σημαίνει !! Αυτά !!!!
Βάλτε RRR βάλτε St, St, St και GTI και δεν ξέρω τι άλλο υπάρχει την Citroen Xantia του 1999 που πέρασε με 85 km/h ούτε Supercar δεν την έχουν ξεπεράσει αυτό ξέρω εγώ !! Πλαίσια γρανίτες, φουσκωμένα φτερά, αεροτομές και ένα σωρό καγκουριές !! Αυτά φίλοι μου !!
Φίλε jiu-jitsu τουλάχιστον εγώ με τις μηδενικές αυτοκινηστικες εμπειρίες που δεν είναι ικανές να φτάσουν τις δικές σου μαντικές ικανότητες σκιαγραφώντας τους άλλους, μπορώ και εκφράζω ελεύθερα την άποψή μου με απλά λόγια χωρίς μισόλογα και κρύα και πράσινα τσάγια σε πρώτο πρόσωπο και χωρίς να θίξω κανέναν προσωπικά όπως κάνουν άλλοι που χρησιμοποιούν περισσότερα από ένα πρόσωπα λεκτικά στα πλαίσια και μόνο του καθωσπρεπισμού !!
Καθόλου εκτός θέματος φίλε jiu-jitsu απλά κάνουν λες και ανακάλυψαν τον τροχό τη στιγμή που πριν 21 χρόνια που γίνονταν το τεστ ταράνδου με τον ίδιο τρόπο όπως και σήμερα υπήρχε εταιρεία που περνούσε το όχημα της με τα ασύλληπτα 85 χλμ όταν όλοι οι υπόλοιποι δεν μπορούσαν να πιάσουν τα 65 χλμ !! Επίσης να σου θυμίσω ότι ειδικά η Xantia υπήρξε πολύ αξιόπιστη και πως κυκλοφορούν στους δρόμους με περισσότερα χλμ απ' ότι αναφέρεις και πολλά άλλα μοντέλα εταιρειών της εποχής Ευρωπαϊκά έχουν αυτά τα νούμερα !! Έτσι είναι τα πράγματα !!
α) μην το κανείς προσωπικό.
Μίλησα σε πρώτο πληθυντικό πρόσωπο (από ευγένεια) ότι αφορά αυτοκίνητο / σύντροφο, ότι αγαπάμε, κτλ., ενώ εσυ μου απάντησες σε δεύτερο πρόσωπο. Δεν είναι πολύ ευγενικό από μέρους σου.
Όποτε εσυ (για να σου απαντήσω με τη σειρά μου) έχεις μηδενικές εμπειρίες στη ζωή σου αυτοκινητιστικά, κ όχι μόνο, από αυτά που λες.
β) μάλλον έχεις όρεξη για «κόντρες». Ευχαριστώ, δεν θα πάρω.
γ) αν εσυ πιστεύεις ότι είναι το καλύτερο όχημα όλων των εποχών το Ξάνθια, ....ότι πεις Pan!! Μαζί σου!
....ok Pan, όπως νομίζεις... Συνήθως, έχουμε την τάση να θεωρούμε το αυτοκίνητο μας το καλύτερο του κόσμου, τη σύντροφο μας την καλύτερη από όλες, το σπίτι μας το πιο καλοφτιαγμένο, και το παιδί μας το πιο όμορφο κ έξυπνο. Καλά κάνουμε, είναι η αγάπη μας προς όλα αυτά, που πολλαπλασιάζει την υποκειμενικότητα μας. ΑΛΛΑ η πραγματικότητα είναι άλλη.
Πάντως, πάντα τα παλαιότερα Σιτροέν ήταν μοναδικά στην ανάρτηση, βλέπε υδροπνευματικη, κτλ.
@Pan, νομίζω είσαι εκτός θέματος. Αδιάφορο το τι κάνει η γιαγιά Σιτροέν.
Αδιαμφισβήτητα με ιδιαίτερη γνώση στα της (άνετης) ανάρτησης, ΑΛΛΑ με τρομερά θέματα αξιοπιστίας. Όταν λοιπόν οι Ιάπωνες έβαζαν σουστες... όπως λες (το οποίο είναι λάθος 100%) δεκαετίες πριν, κατασκεύαζαν οχήματα που κ σήμερα κυκλοφορούν με 600 και 800 χιλιάδες χιλιόμετρα. Και θα κυκλοφορούν για άλλα 30 χρόνια.
Επι τη ευκαιρία, δεν οδηγώ Ιαπωνικό. :)
Φίλε μου jiu-jitsu πρώτον δεν έχω Xantia και δεν θεωρώ τη γυναίκα μου και ειδικά την πεθερά ή το αυτοκίνητό μου το καλύτερο !! Δικά σου βιώματα αυτά προφανώς !! Εγώ απλά επισήμανα μια πραγματικότητα !! Τι θέλω να πω : κάποιες εταιρείες ήταν και είναι πολύ μπροστά σε ορισμένους τομείς όπως αναρτήσεις φρένα στήσιμο πλαίσιο και πόσο μάλλον πριν 21 χρόνια !! Ξαφνικά ανακαλύψαν τον τροχό κάποιες εταιρείες και παρουσιάζονται σαν κορυφή που ακόμα δεν έχουν φτάσει, παρόλη την υποτιθέμενη εξέλιξη !! Το elk rest δεν έχει να κάνει με αξιοπιστια αλλά με την ασφάλεια που παρέχει ένα όχημα σε συγκεκριμένη χρονική κατάσταση ή στιγμή !! Οπότε εφόσον δεν έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν μετά από 21 χρόνια ένα αναξιόπιστο και γέρικο μοντέλο κατά τα λεγόμενά σου κάτι σημαίνει !! Αυτά !!!!
Βάλτε RRR βάλτε St, St, St και GTI και δεν ξέρω τι άλλο υπάρχει την Citroen Xantia του 1999 που πέρασε με 85 km/h ούτε Supercar δεν την έχουν ξεπεράσει αυτό ξέρω εγώ !! Πλαίσια γρανίτες, φουσκωμένα φτερά, αεροτομές και ένα σωρό καγκουριές !! Αυτά φίλοι μου !!
Ποιο είναι το ρεκόρ στο τεστ;αν θυμάμαι καλά η η citroen xantia με 88 χιλιόμετρα;η έχει ξεπεραστεί από κάποιο μοντέλο;για πες auto triti.
Φίλε jiu-jitsu τουλάχιστον εγώ με τις μηδενικές αυτοκινηστικες εμπειρίες που δεν είναι ικανές να φτάσουν τις δικές σου μαντικές ικανότητες σκιαγραφώντας τους άλλους, μπορώ και εκφράζω ελεύθερα την άποψή μου με απλά λόγια χωρίς μισόλογα και κρύα και πράσινα τσάγια σε πρώτο πρόσωπο και χωρίς να θίξω κανέναν προσωπικά όπως κάνουν άλλοι που χρησιμοποιούν περισσότερα από ένα πρόσωπα λεκτικά στα πλαίσια και μόνο του καθωσπρεπισμού !!
Καθόλου εκτός θέματος φίλε jiu-jitsu απλά κάνουν λες και ανακάλυψαν τον τροχό τη στιγμή που πριν 21 χρόνια που γίνονταν το τεστ ταράνδου με τον ίδιο τρόπο όπως και σήμερα υπήρχε εταιρεία που περνούσε το όχημα της με τα ασύλληπτα 85 χλμ όταν όλοι οι υπόλοιποι δεν μπορούσαν να πιάσουν τα 65 χλμ !! Επίσης να σου θυμίσω ότι ειδικά η Xantia υπήρξε πολύ αξιόπιστη και πως κυκλοφορούν στους δρόμους με περισσότερα χλμ απ' ότι αναφέρεις και πολλά άλλα μοντέλα εταιρειών της εποχής Ευρωπαϊκά έχουν αυτά τα νούμερα !! Έτσι είναι τα πράγματα !!
Και όμως φίλε μου jiu-jitsu έχει όνομα και λέγεται Citroen Xantia τότε που οι Ιάπωνες έβαζαν σούστες αντί ελατήρια πριν 21 χρόνια !!
α) μην το κανείς προσωπικό. Μίλησα σε πρώτο πληθυντικό πρόσωπο (από ευγένεια) ότι αφορά αυτοκίνητο / σύντροφο, ότι αγαπάμε, κτλ., ενώ εσυ μου απάντησες σε δεύτερο πρόσωπο. Δεν είναι πολύ ευγενικό από μέρους σου. Όποτε εσυ (για να σου απαντήσω με τη σειρά μου) έχεις μηδενικές εμπειρίες στη ζωή σου αυτοκινητιστικά, κ όχι μόνο, από αυτά που λες. β) μάλλον έχεις όρεξη για «κόντρες». Ευχαριστώ, δεν θα πάρω. γ) αν εσυ πιστεύεις ότι είναι το καλύτερο όχημα όλων των εποχών το Ξάνθια, ....ότι πεις Pan!! Μαζί σου!
....ok Pan, όπως νομίζεις... Συνήθως, έχουμε την τάση να θεωρούμε το αυτοκίνητο μας το καλύτερο του κόσμου, τη σύντροφο μας την καλύτερη από όλες, το σπίτι μας το πιο καλοφτιαγμένο, και το παιδί μας το πιο όμορφο κ έξυπνο. Καλά κάνουμε, είναι η αγάπη μας προς όλα αυτά, που πολλαπλασιάζει την υποκειμενικότητα μας. ΑΛΛΑ η πραγματικότητα είναι άλλη. Πάντως, πάντα τα παλαιότερα Σιτροέν ήταν μοναδικά στην ανάρτηση, βλέπε υδροπνευματικη, κτλ.
@Pan, νομίζω είσαι εκτός θέματος. Αδιάφορο το τι κάνει η γιαγιά Σιτροέν. Αδιαμφισβήτητα με ιδιαίτερη γνώση στα της (άνετης) ανάρτησης, ΑΛΛΑ με τρομερά θέματα αξιοπιστίας. Όταν λοιπόν οι Ιάπωνες έβαζαν σουστες... όπως λες (το οποίο είναι λάθος 100%) δεκαετίες πριν, κατασκεύαζαν οχήματα που κ σήμερα κυκλοφορούν με 600 και 800 χιλιάδες χιλιόμετρα. Και θα κυκλοφορούν για άλλα 30 χρόνια. Επι τη ευκαιρία, δεν οδηγώ Ιαπωνικό. :)
....υπάρχει σε διάφορες γεύσεις, και πίνετε κ παγωμένο.... Όσοι κατάλαβαν, κατάλαβαν. :)