Ενώ όλοι γνωρίζουν τα Golf R, Ford Focus RS και λοιπά, ευρωπαϊκά περισσότερο, hot hatch, λίγοι είναι αυτοί που θυμούνται το Mazda3 MPS που προσέφερε η μάρκα πριν από αρκετά χρόνια.
Το μοντέλο είχε κάτω από το καπό έναν 2,3 λίτρων turbo κινητήρα απόδοσης 260 ίππων και 380 Nm ροπής από τις 3.000 σ.α.λ με 6τάχυτο χειροκίνητο σασμάν που έστελνε την κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Το αυτοκίνητο φορούσε από το εργοστάσιο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και μπορούσε να ολοκληρώσει το σπριντ από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 6,1 δευτερόλεπτα με μέγιστη τελική ταχύτητα τα 250 χλμ./ώρα.
Με τη νέα γενιά του Mazda3 να έχει ήδη παρουσιαστεί και να έχει τραβήξει τα βλέμματα λόγω της αντικειμενικά πολύ όμορφης σχεδίασης του, οι ανεξάρτητοι σχεδιαστές της X-Tomi Design παρουσίασαν την δική τους πρόταση για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει μια τέτοια MPS έκδοση στο νέο Mazda3. Η μάρκα έχει στην παλέτα της ένα 2,5 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ που θα μπορούσε να λάβει εύκολα το χρίσμα, αν και θα το καθιστούσε, εν πολλοίς απαγορευτικό για την χώρα μας, ενώ σε δεύτερο πλάνο ο ολοκαίνουριος SkyActiv-X ίσως αποτελέσει μια πολύ καλή επιλογή με την απαραίτητη αναβάθμιση στον τομέα της ισχύος (σ.σ:Γνωρίζουμε ότι στο Mazda3 θα αποδίδει 181 άλογα). Aξίζει να σημειωθεί πως το νέο Mazda3 διατίθεται και με στάνταρ σύστημα τετρακίνησης.
Στο αισθητικό κομμάτι, η πρόταση της X-Tomi Design δεν φέρει μαζί της μεγάλες αλλαγές. Οι μόνες διαφορές που διαπιστώνουμε είναι ο νέος προφυλακτήρας στον οποίο ενσωματώνονται νέοι αεραγωγοί, πλαϊνές ποδιές, αεροτομή στο τέλος της οροφής, νέας σχεδίασης ζάντες ,μαύρες θήκες στους καθρέπτες και ίδιου χρώματος οροφή.