- Η LamSpeed Racing ισχυρίζεται ότι έφτιαξε το πρώτο Yaris με 1000 άλογα
- Στο δυναμόμετρο ο κινητήρας αποδίδει 887 ίππους και 79 κιλά ροπής
- Κινητήρας που δεν σταματάει να... τραβάει με δύναμη μέχρι τα «κόκκινα»
- Το μόνο που μένει είναι ένα τεστ στο δρόμο για αποδείξεις
Η LamSpeed Racing ισχυρίζεται ότι έφτιαξε το πρώτο Yaris με 1000 άλογα
Από τη πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκαν τα GR Yaris και GR Corolla έχουν κλέψει τη καρδιά πολλών φίλων της αυτοκίνησης ανά τον κόσμο. Αν τους ρωτήσει κανείς άλλοι θα πουν λόγω της sport εμφάνισης, άλλοι λόγω της μάρκας (σ.σ. Toyota) ή επειδή «τα Toyota είναι σκυλιά», αλλά σίγουρα οι περισσότεροι θα σταθούν στο μοτέρ. Και ποιος τους αδικεί; Μιλάμε για έναν 3κύλινδρο μικρού κυβισμού 1,6 λτ. turbo κινητήρα βενζίνης που παράγει 261 ίππους από το εργοστάσιο. Ωστόσο, η LamSpeed, μια εταιρεία βελτιώσεων στην Αυστραλία ισχυρίζεται ότι κατάφερε να βγάλει 1.000 ίππους από αυτό το μοτέρ στον στρόφαλο. Πώς σας φαίνεται;
Στο δυναμόμετρο ο κινητήρας αποδίδει 887 ίππους και 79 κιλά ροπής
Εντάξει, η αλήθεια είναι ότι δεν μπορούμε να είμαστε 100% σίγουροι για μια βελτίωση που έχει γίνει χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από την Ευρώπη. Ωστόσο, το δυναμόμετρο (hub dyno, δηλαδή αυτά που συνδέονται/βιδώνονται απευθείας στον άξονα κίνησης) έδειξε ότι ο κινητήρας παράγει 887 ίππους, αν και δεν είναι απόλυτα έμπιστο το αποτέλεσμα αφού η ίδια η LamSpeed υπολογίζει 11,3% χασούρα από τον στρόφαλο έως τα όργανα του δυναμόμετρου. Το μόνο σίγουρο ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά εντυπωσιακή επίδοση για ένα μικρό 3θυρο hatchback, που ακόμα και σε stock μορφή είναι αρκετά σβέλτο.
Κινητήρας που δεν σταματάει να... τραβάει με δύναμη μέχρι τα «κόκκινα»
Βέβαια, το πιο τρελό σε όλο αυτό είναι οι λεπτομέρειες. Οι δυναμομετρήσεις έδειξαν ότι ο ακραία βελτιωμένος κινητήρας της Toyota με κωδική ονομασία G16E-GTS έβγαλε αυτή την ιπποδύναμη στις 8.730 σ.α.λ. και τη «θηριώδη» ροπή των 776 Nm στις 7.700 στροφές. Δηλαδή από τη στιγμή που άρχισε να τραβάει, γύρω στις 4.200 σ.α.λ. δεν σταμάτησε μέχρι τα «κόκκινα». Αναρωτιέστε σε τι πίεση υπερπλήρωσης δουλεύει το turbo; Κρατηθείτε, γιατί το γιαπωνέζικο πυραυλάκι σηκώνει 3,4 bar και μάλιστα αυτή η πίεση έρχεται από τις 7.000 στροφές και πάνω, δηλαδή περίπου 1.700 στροφές πριν τον κόφτη.
Το μόνο που μένει είναι ένα τεστ στο δρόμο για αποδείξεις
Εντάξει, μπορεί οι δυναμομετρήσεις και τα στοιχεία που δημοσιεύουν οι βελτιωτές να μην είναι εντελώς αξιόπιστα, ωστόσο όλα αυτά μπορεί να επιβεβαιωθούν ή αντίστοιχα να καταρριφθούν πολύ εύκολα με δοκιμές στο δρόμο και χρονομετρημένα σε αγώνες dragster. Θα είχε ενδιαφέρουν να δούμε πώς θα τα πάει στο δρόμο το GR Yaris των 1.000 ίππων. Η LamSpeed άλλωστε το έχει ξανακάνει με διάφορα ρεκόρ τα οποία έχει καταγράψει στο παρελθόν. Το παρακάτω βίνετο είναι η μεγάλη απόδειξη αφου το προηγούμενο GR Yaris που έφτιαξε η LamSpeed ήταν... πύραυλος. Πιστεύετε θα δούμε κάτι τέτοιο ξανά;