Κάθε φορά που ένα μοντέλο τελειώνει, κάποιοι το κλαίνε. Σε άλλους πάλι, δε καίγεται καρφί. Εσύ σε ποια κατηγορία ανήκεις σχετικά με το τέλος του Audi TT;
Το Audi TT έκανε τον κύκλο του, και μετά από 25 χρόνια παρουσίας, φεύγει για τα βιβλία της ιστορίας της αυτοκίνησης, ως ένα σημείο σταθμός για τη σχεδίαση, αλλά κυρίως για το πως μια μικρομεσαία πλατφόρμα, μπορεί να δώσει μέχρι και ένα δίπορτο κουπέ. Εσένα θα σου λείψει;
Το TT κατάφερε για την Audi κάτι πολύ σημαντικό. Σε μια εποχή, στα τέλη του 1990, που η μάρκα είχε μόλις τέσσερα μοντέλα στη γκάμα της, αλλά ήθελε να τα βάλει με την Mercedes και τη BMW, που διέθεταν πλήρη premium γκάμα., το TT της έδωσε ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει.
Σχεδιαστικά φυσικά η πρώτη γενιά είχε μια λιτότητα, μια μοναδικότητα και ένα στυλ που έκανε το TT ένα κόσμημα. Και άνοιξε την μάρκα σε ένα ευρύ κοινό, φέρνοντας στις εκθέσεις τις Audi αγοραστές που ποτέ πριν, και για να κανένα λόγο, δεν θα έμπαιναν.
Ακόμη πιο σημαντικά, το ΤΤ μπορούσε να ανταγωνιστεί σε τιμές τις άλλες premium μάρκες στην κατηγορία, φέρνοντας κόσμο από το «κάτω» άκρο της αγοράς. Αγοραστές που θα κοιτούσαν ένα γρήγορο χάτσμπακ μιας άλλης, όχι premium μάρκας. Ή αγοραστές που θα πήγαιναν σε ένα MX-5.
Και αυτό η Audi το κατάφερε γιατί κάτω από τις καλίγραμμες λαμαρίνες του TT κρυβόταν ένα VW Golf. Το TT πατούσε στην πλατφόρμα που ο όμιλος χρησιμοποιούσε για τα πιο «λαικά» μοντέλα, χωρίς ντροπή. Η προσθιοκίνητη έκδοση είχε ημιάκαμπτο πίσω! Σε συνδυασμό όμως με τον τότε φρέσκο 20βάλβιδο turbo 1.8 λίτρων, και παρά το ότι το μοτέρ αυτό ενώ ήταν ισχυρό, δεν ήταν καθόλου σπορ, η δύναμη θάμπωνε το τοπίο.
Και το ΤΤ έγινε αποδεκτό ως άξιος αντίπαλος των Mercedess SLK και BMW Z3/4, και ας ήταν βασικά μία Skoda Octavia RS, με κοντό μεταξόνιο, και όμορφο αμάξωμα.
Φυσικά στις επόμενες γενιές, και παρά τη χρήση της κοινής πλατφόρμας, η Audi «έριξε» αλουμίνιο, διαφοροποίησε το μοντέλο από τα «παρακατιανά» του ομίλου, και αν και ποτέ δεν έγινε πραγματικά σπορ, σίγουρα κέρδισε στη μάχη των εντυπώσεων, με μεγάλη εμπορική επιτυχία.
Τώρα; Τα σπορ μοντέλα φαίνεται πως τελείωσαν όλα μαζί. Ούτε SLK, ούτε Z4, και γενικά η αγορά βρίσκει τη «δόση» της σε γκάζι αλλού πλέον, οπότε φαίνεται πως το ΤΤ δεν θα λείψει γενικά. Ή όχι; Εσύ τι λες;