Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τέλος ο «άχρηστος» εξοπλισμός από τα αυτοκίνητα

13.808 Επισκέψεις στο άρθρο (9/3/2024)
Τέλος ο «άχρηστος» εξοπλισμός από τα αυτοκίνητα

- Στον εξοπλισμό υπάρχουν άχρηστα, ακριβά gadget που δεν τα χρησιμοποιείς ποτέ (π.χ. Head Up Display)
- Οι κατασκευαστές το πήραν χαμπάρι & σιγά σιγά κόβουν εξοπλισμό για να γλιτώσουν χρήματα
- Αυτόματο παρκάρισμα, ειδοποίηση διόρθωσης τιμονιού, δεν προσφέρονται ή μπαίνουν σε πιο ακριβά πακέτα
- Το κόστος αλλά και η αλλαγή του τρόπου οδήγησης των νέων οδηγών οι βασικοί λόγοι που «κόβονται»

Στον εξοπλισμό υπάρχουν άχρηστα, ακριβά gadget που δεν τα χρησιμοποιείς ποτέ (π.χ. Head Up Display)

Δεν είναι μόνο οι «παλιές» τεχνολογίες, όπως το χειρόφρενο και τα μηχανικά παράθυρα που εξαφανίζονται. Είναι και οι καινούργιες. Τεχνολογίες που μας «έπρηξαν» για το πόσο σπουδαίες είναι, δεν τις χρησιμοποίησε κανείς και τώρα κόβονται. Γιατί;
 
Τι εξοπλισμό ήθελες και πρόσθεσες, ή δεν ήθελες αλλά τον πλήρωσες γιατί ερχόταν «πακέτο» με κάτι άλλο, και τελικά δεν χρησιμοποίησες ποτέ; Με κάθε νέα γενιά οι κατασκευαστές θέλουν να έχουν και μία τεχνολογία που πλαισιώνει το λανσάρισμα, ως  μοναδική στο μοντέλο τους, ή πρωτοποριακή για την βιομηχανία. Τεχνολογία που συνήθως κοστίζει ο κούκος αηδόνι, τόσο στον κατασκευαστή για να την παρέχει, όσο και σε σένα για να την αποκτήσεις.

Οι κατασκευαστές το πήραν χαμπάρι & σιγά σιγά κόβουν εξοπλισμό για να γλιτώσουν χρήματα

Οι κατασκευαστές κάνουν έρευνες αγοράς, συνήθως με κοινό που αγοράζει τα μοντέλα τους, για να ξέρουν τι θέλει και τι όχι η αγορά. Εκτός από το τι θέλουν και τι δεν θέλουν, υπάρχει και το τι δεν τους νοιάζει. Και εδώ έρχονται αυτές οι τεχνολογίες που δεν αναφέρονται ούτε στα θέλω, ούτε στα δε θέλω, αλλά στα δεν χρησιμοποιώ και δε με νοιάζει. Με δεδομένο πως πολλές τέτοιες τεχνολογίες έρχονται «πακέτο» από τρίτους κατασκευαστές που εξειδικεύονται σε αυτές, το κέρδος από την τοποθέτησή τους στα αυτοκίνητα είναι μικρό, ελάχιστο ή ακόμη και αρνητικό. Δηλαδή προκειμένου μια μάρκα να έχει μια τεχνολογία, μπαίνει και μέσα. Οπότε κάτι τέτοια απλά κόβονται.

Αυτόματο παρκάρισμα, ειδοποίηση διόρθωσης τιμονιού, δεν προσφέρονται ή μπαίνουν σε πιο ακριβά πακέτα

Το πιο πρόσφατο θύμα είναι το αυτόματο παρκάρισμα της Ford, που πλέον δεν προσφέρεται στο ανανεωμένο Puma. Νωρίτερα είχε αφαιρεθεί η διόρθωση τιμονιού, ή μάλλον τελείωσε ως αυτόνομο στοιχείο εξοπλισμού και μπήκε σε πακέτο, πολύ ακριβότερο, που παρέχει κάποιες αυτονομίες. Αυτό το πακέτο όμως δεν προσφέρεται στα ίδια μοντέλα που είχαν την διόρθωση, οπότε είναι το ίδιο. Αυτή η περίπτωση «πακετοποίησης» και διάθεσης μόνο σε ακριβότερα μοντέλα έχει πάρει μαζί της και άλλες τεχνολογίες. Αν κάτι είχες πριν στάνταρ και τώρα λείπει, δες αν περιλαμβάνεται σε πακέτο, αν και μπορεί απλά να «εξαφανίστηκε».

Το κόστος αλλά και η αλλαγή του τρόπου οδήγησης των νέων οδηγών οι βασικοί λόγοι που «κόβονται»

Φυσικά και το κόστος είναι η πρώτη αιτία. Αν κάτι πριν δεν άφηνε κέρδος, καλύτερα να φύγει, ή να πάει πακέτο με άλλες τεχνολογίες. Εξάλλου μιλάμε για ψηφιακά συστήματα που πλέον μπορούν να κάνουν περισσότερα από μία λειτουργίες. Υπάρχει όμως και κάτι άλλο. Οι νεότεροι οδηγοί δεν κάνουν την ίδια χρήση των χειριστηρίων που ξέραμε. Για παράδειγμα η Tesla αφαίρεσε τους μοχλούς γύρω από το τιμόνι και τους έκανε κουμπιά πάνω στο τιμόνι. Οι κακές γλώσσες θα πουν πως οι οδηγοί Tesla δεν έβγαζαν φλας ούτως ή άλλως, οπότε το κουμπί στο τιμόνι είναι φθηνότερο και ας μείνει άχρηστο. Πέραν της πλάκας όμως, κάποια στοιχεία εξοπλισμού απλά ξεπερνιούνται. Όπως τα φώτα ομίχλης, που με τα φώτα LED πλέον δεν χρειάζονται, δεν χρησιμοποιούνται και άρα αφαιρούνται.
 
Εσύ ποια τεχνολογία έχεις στο αμάξι σου αλλά δε χρησιμοποιείς ποτέ; Και ποια θα δεις να εξαφανίζεται και θα σου λείψει;

Peugeot - Toyota
CUSTOM VS MAXUS