H νέα μπαταρία που ανέπτυξε η Toshiba για την Toyota μπορεί να ολοκληρώσει 8.000 κύκλους φόρτισης χωρίς να μειωθεί η χωρητικότητά της και να φορτίζεται γρηγορότερα από κάθε άλλη.
Η νέα μπαταρίες της Toshiba δίνει προβάδισμα στην Toyota
Λίγο πριν φύγει το 2021, η Toyota αποκάλυψε μια ντουζίνα από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, σε μία κίνηση που εξέπληξε πολλούς, αφού η Toyota είναι μία από τις φίρμες που διατηρούσε τις επιφυλάξεις της σχετικά την τεχνολογία αυτή. Η Toyota, πλέον, φαίνεται πως έχει αρχίσει να επενδύει σημαντικά κεφάλαιο στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης και δεν διστάζει μάλιστα να υποσχεθεί πως οι μπαταρίες των ηλεκτρικών της θα έχουν τεράστια αντοχή. Μήπως, η φίρμα έχει κάτι που οι άλλοι ακόμη… ψάχνουν;
Με εγγύηση 1 εκατομμυρίου χιλιομέτρων το πρώτο Toyota
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Toyota, το νέο bZ4X, το πρώτο της ηλεκτρικό θα προσφέρεται με έχει εγγύηση μπαταρίας 10 ετών ή ενός εκατομμυρίου χιλιομέτρων, με τη μάρκα να εγγυάται κιόλας πως η μπαταρία θα συνεχίσει να έχει το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά τα 10 έτη/1 εκατ. χλμ. Για να προσθέσουν ακόμη μεγαλύτερο βάρος σε αυτόν τον ισχυρισμό, οι Ιάπωνες αναφέρουν ότι οι κυψέλες της μπαταρίας αναπτύχθηκαν με στόχο να διατηρούν το 90% της χωρητικότητας τους μετά από δέκα χρόνια ή 240.000 χιλιόμετρα. Πώς είναι όμως αυτό εφικτό την στιγμή που άλλες εταιρείες προσφέρουν μικρότερη εγγύηση τόσο σε χρόνια όσο και σε χιλιόμετρα;
Αντέχει 8.000 κύκλους φόρτισης και φορτίζεται γρηγορότερα
Η Toyota όπως όλοι οι παραδοσιακές εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα βασίζονται στους προμηθευτές τους, οπότε η ανακοίνωση της Toshiba, μια εταιρεία που συνεργάζεται με την Toyota, πως έχει αναπτύξει μια νέα βελτιωμένη μπαταρία ιόντων-λιθίου αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Ο λόγος είναι είναι η νέα αυτή μπαταρία μπορεί να διατηρήσει σχεδόν το 100% της χωρητικότητάς της μετά από περισσότερους από 8.000 κύκλους φόρτισης, την στιγμή που οι μπαταρίες που υπάρχουν στην αγορά αυτή την στιγμή μπορούν να αντέξουν περίπου 1.000 κύκλους πριν η χωρητικότητα τους μειωθεί στο 80%. Και αν αυτό δεν είναι αρκετό, αξίζει να προσθέσουμε πως η μπαταρία αυτή δεν απλά «άφθαρτη» από την συνεχόμενη χρήση αλλά προσφέρει επίσης πιο γρήγορη φόρτιση, βγάζοντας έτσι από το κάδρο ακόμη ένα μειονέκτημα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Μειονέκτημα το κόστος της
Το μόνο μειονέκτημα αυτή την στιγμή είναι πως το κόστος παραγωγής μιας τέτοιας μπαταρίας είναι αρκετά μεγάλο. H Toyota υπόσχεται πάντως πως οι μπαταρίες που θα χρησιμοποιήσει θα είναι πιο φθηνές από αυτές των άλλων εταιρειών, αφού πιστεύει πως μπορεί να ρίξει το συνολικό κόστος αρκετά χαμηλά μέσω της ευρείας παραγωγής της.
Toyota και Toshiba φέρνουν την επανάσταση!
- Αντέχει 8.000 κύκλους φόρτισης χωρίς να μειώνεται η χωρητικότητά της
- Φορτίζεται πολύ πιο γρήγορα!
- Η μέση μπαταρία πέφτει στο 80% μετά από 1.000 κύκλους φόρτισης
- Μειονέκτημα το κόστος της αλλά σύντομα θα εξαλειφθεί η διαφορά
Είναι ικανή η νέα μπαταρία αυτή να αφανίσει τα θερμικά μοτέρ και να φέρει την ηλεκτροκίνηση μια και καλή στη ζωή μας;