5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Toyota, το νέο Auris εισήλθε δυναμικά στην αγορά και αυτή τη στιγμή συγκαταλέγεται στα best seller μοντέλα της κατηγορίας του.
Toyota Auris 1,4 D-4D με κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ.
26.061 Επισκέψεις στο άρθρο (26/7/2013)
Το πετρελαιοκίνητο Auris ενίσχυσε τη θέση της Toyota στη μικρομεσαία κατηγορία, διαθέτοντας στοιχεία όπως η ξεχωριστή του σχεδίαση, η ποιότητα του και φυσικά o ισχυρός, σύγχρονος και οικονομικός κινητήρας του.
Η τεχνολογία common-rail της Toyota χρησιμοποιεί αντλία υψηλής πίεσης (έως 135 MPa) και ηλεκτρονικά ελεγχόμενους ψεκαστήρες για να τροφοδοτήσει την ακριβή ποσότητα καυσίμου, τη σωστή στιγμή, ακριβώς στο κέντρο του θαλάμου καύσης, με αποτέλεσμα περισσότερη ισχύ, καθαρότερη καύση και χαμηλότερη κατανάλωση.
Επιπλέον, ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος του οχήματος, αφήνει να περάσουν ελάχιστα σταγονίδια καυσίμου στο θάλαμο καύσης, μερικά εκατοστά του δευτερολέπτου πριν αρχίσει η ροή του καυσίμου (πιλοτικός ψεκασμός) παρέχοντας έτσι μια πιλοτική καύση. Αυτή η διαδικασία εξομαλύνει την ενέργεια της καύσης, με αποτέλεσμα λιγότερο θόρυβο και απαλότερη ισχύ. Τέλος, η καύση γίνεται ακριβώς όπως αναφέραμε πάνω στην κεφαλή των πιστονιών (ελαφρού κράματος αλουμινίου) προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη ισχύς.
Αναφορικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, ο 1.4 D-4D αποδίδει 90 ίππους και 205 Nm ροπής στις 1.800 στροφές ανά λεπτό. Οι εκπομπές CO2 είναι 99 γρ./χλμ., ενώ η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 3,8 λίτρα ανά 100 χλμ. Έτσι δεν πληρώνει τέλη και, όπως όλα τα Auris, μπαίνει ελεύθερα στον «πράσινο» δακτύλιο.Εσωτερικό: Με ποιοτικά υλικά κατασκευήςΤο εσωτερικό του Auris είναι λιτό σε σχεδίαση, με ευθείες, καθαρές γραμμές που τονίζονται ιδιαίτερα από τα πολύ ποιοτικά υλικά. Όλο το επάνω μέρος του ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας, ενώ οι διακοσμητικές ενθέσεις στα εμπρόσθια τμήματα έχουν εξαιρετικό φινίρισμα. Η συναρμογή των υλικών είναι πάρα πολύ καλή σε όλες τις επιμέρους λεπτομέρειες, ενώ όλοι οι διακόπτες λειτουργούν ποιοτικά.
Σε λειτουργικό επίπεδο, θα θέλαμε μεγαλύτερη και πιο ευκρινή την οθόνη από το σύστημα κλιματισμού (παρότι οι ενδείξεις εμφανίζονται και στο σύστημα infotainment Toyota Touch), αλλά και έναν ακόμα δείκτη (θερμοκρασία νερού) στον πίνακα οργάνων.
Χώροι: Πάνω από όλα η χρηστικότητα Στον τομέα των χώρων, το νέο Auris προσφέρει ανάμεικτες εντυπώσεις. Έτσι οι μετρήσεις για το κεφάλι των μπροστινών και των πίσω επιβατών είναι άνω του μέσου όρου, φανερώνοντας ότι το χαμηλότερο εξωτερικό ύψος δεν έχει επηρεάσει αυτόν τον παράγοντα. Παράλληλα, εμφανίζεται και καλύτερο, σε σχέση με το παλιό, όσον αφορά στο εσωτερικό πλάτος, γεγονός που καθιστά εύκολη τη μεταφορά τριών πίσω επιβατών.
Ωστόσο, ο χώρος για τα γόνατα των πίσω κυμαίνεται στο μέσον όρο της κατηγορίας, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει κατά 6 λίτρα, σε σχέση με το παλιό μοντέλο (360 λίτρα). Στα θετικά συγκαταλέγονται ότι το πάτωμα πίσω είναι τελείως επίπεδο, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει γάντζους στήριξης και 12βολτη πρίζα. Επίσης, η θέση οδήγησης είναι χαμηλά τοποθετημένη και πολλαπλά ρυθμιζόμενη, ενώ τα καθίσματα είναι άνετα, με φαρδιά πλάτη και καλή πλευρική στήριξη.
Στο δρόμο: Aνετο και ασφαλέςΈνα από τα μεγάλα στοιχήματα του νέου Auris ήταν η αναβάθμιση της αίσθησης πίσω από το τιμόνι σε σχέση με το παλιό μοντέλο. Ο οδηγός έχει να κάνει με ένα αυτοκίνητο που έχει χαμηλότερα το κέντρο βάρος, είναι πιο ελαφρύ από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ, σύμφωνα με τα λεγόμενα της Toyota, είναι και πιο στιβαρό. Όλα αυτά έχουν θετικό αντίκρισμα στο δρόμο όπου η αίσθηση που εισπράττεις είναι ότι οδηγείς ένα καθόλα αναβαθμισμένο σύνολο. Το τιμόνι είναι ακριβές και μεταφέρει καλή πληροφόρηση από το δρόμο.
Επίσης η ηχομόνωση είναι πολύ προσεγμένη, γεγονός που κρατάει μακριά από την καμπίνα το θόρυβο του πετρελαιοκινητήρα και φροντίζει για την άνεση στον ανοιχτό δρόμο. Η ποιότητα κύλισης είναι προσεγμένη, ενώ το φιλτράρισμα των ανωμαλιών είναι καλό. Από εκεί και πέρα, το Auris είναι ρυθμισμένο περισσότερο για άνετες μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης, και τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα τον αντλεί περισσότερο από το χαμηλό κέντρο βάρους. Έτσι οι κλίσεις στις στροφές είναι ελεγχόμενες, οι πλεύσεις στις αλλαγές πορείας μικρές, ενώ την προοδευτική υποστροφή στο τέλος της στροφής τη «μαζεύει» εύκολα και εξίσου προοδευτικά το καλό ESP.
Ιnfo: H βασική έκδοση του πετρελαιοκίνητου Toyota Auris κοστίζει 16.810 ευρώ με απόσυρση και σε συνδυασμό με τις προωθητικές ενέργειες της ελληνικής αντιπροσωπείας. Ο εξοπλισμός του μοντέλου είναι πλήρης.
Η ποιότητα κύλισης είναι προσεγμένη, ενώ το φιλτράρισμα των ανωμαλιών είναι καλό.