Tα Τοyota Αygo και Hyundai i10 δίνουν μάχη κάθε μήνα για την πρωτιά στα κατηγορία των μίνι και εδώ τα θέτουμε αντιμέτωπα σε μια προσπάθεια να αναδειχθεί ο τελικός νικητής.
Το Aygo εδώ και πολλά χρόνια βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων οδηγών ως ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει τρία μεγάλα πλεονεκτήματα: είναι νεανικό, δεν «καίει» σταγόνα και ταυτόχρονα, ας μην γελιόμαστε, έχει το βαρύ όνομα της Toyota να το συνοδεύει. Πλέον, ωστόσο, υπάρχει ένα αυτοκίνητο που το κοιτάζει στα μάτια και κονταροχτυπιέται μαζί του σε πωλήσεις στην λιανική, το νέο Hyundai i10, που στην τελευταία του γενιά έχει βελτιωθεί στα σημεία όντας ένας επάξιος διεκδικητής του πρωταθλήματος στα μίνι.
Σχεδίαση: Νεανικό το Aygo, μοντέρνο και μεγαλύτερο το Hyundai i10
Το Aygo είναι μικρότερο σε μήκος (μόλις 3,465 μέτρα) και είναι εξαιρετικά νεανικό σε εμφάνιση, με το μεγάλο «X» της μάσκας να ξεχωρίζει. Το Hyundai i10 είναι μεγαλύτερο, στα 3,67 μέτρα, και είναι επίσης μοντέρνο αισθητικά. Συνδυάζοντας μαεστρικά καμπύλες και ακμές, το νέο κορεάτικο μίνι εκπέμπει φρεσκάδα και μοντέρνο στυλ, ενώ ξεχωριστή πινελιά αποτελεί το εξαγωνικό μοτίβο που συναντάμε σε διάφορα σημεία του αμαξώματος.
Εσωτερικό: Eυχάριστο το Aygo, με σκληρά πλαστικά αλλά με μεγάλους χώρους το i10
Το Aygo θα ευχαριστήσει τον οδηγό με τους όμορφους χρωματικούς συνδυασμούς και την πληθώρα επιλογών εξατομίκευσης που διαθέτει, ενώ στις πλούσιες εκδόσεις, η οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος infotainment «γεμίζει» με την παρουσία της το μικρό ταμπλό. Το ταμπλό του Hyundai i10 είναι κατασκευασμένο από σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας με πολύ καλή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα, ενώ στις πλούσιες εκδόσεις του διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα infotainment. Tο Hyundai i10 χάρη στο μεγαλύτερο μήκος και το μεταξόνιο που διαθέτει, προσφέρει μεγαλύτερους χώρους και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών με όγκο 252 λίτρα (αντί 168 λτ. του Aygo).
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρες: Δεν «καίει» το Aygo, περισσότερες επιλογές το i10
Ο ατμοσφαιρικός 1,0 VVT-i κινητήρας είναι ο μόνος διαθέσιμος για το μηχανοστάσιο του Αygo και κρίνεται επαρκέστατος για το ελαφρύ ιαπωνικό μίνι, ειδικά στις χαμηλές στροφές. Οι μακριές σχέσεις δεν βοηθούν στις ρεπρίζ, ωστόσο η κατανάλωση είναι πολύ χαμηλή και κυμαίνεται χωρίς προσπάθεια κοντά στα 5,0 λίτρα/100χλμ.
Το Hyundai i10 έχει στην φαρέτρα του τον ατμοσφαιρικό 1.000άρη των 67 ίππων που, όπως αυτός του Aygo, είναι ζωντανός από χαμηλά, κινώντας απροβλημάτιστα στο κορεάτικο μίνι, με κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες 7,0 λτ./100 χλμ.. Ο τετρακύλινδρος 1.200άρης των 84 ίππων έχει καλή απόκριση και η λειτουργία του είναι αρκετά πολιτισμένη, αλλά η έλλειψη ροπής είναι αισθητή και σε συνδυασμό με μακρύτερες σχέσεις (σε σχέση με πριν) στο 5άρι κιβώτιο, οι ρεπρίζ είναι… άνευρες. Το σημαντικότερο μειονέκτημα του συνόλου όμως θεωρούμε την τάση του να τσιμπάει σε κατανάλωση. Τα 4,7 λτ./100 χλμ., που υπόσχεται η Hyundai είναι μια αρκετά χαμηλή τιμή, όμως στην πράξη τα όργανα έγραψαν κοντά στα 7,0-7,2 λτ./100 χλμ.. Στην κορυφή, ο 1.000άρης turbo είναι ο πιο ολοκληρωμένος, ωστόσο σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, σε πραγματικές συνθήκες, ο οδηγός θα δει τιμές άνω των 7,0 λτ./100χλμ.
Στον δρόμο: Σταθερά στον δρόμο, το i10 πιο ολοκληρωμένο
To μίνι της Toyota είναι σταθερό και στιβαρό ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες και δεν εμφανίζει αστάθεια στους πλευρικούς ανέμους. Με μικρό κύκλο στροφή στα 5,1 μέτρα, κινείται εύκολα στα στενά της πόλης και δεν θα αιφνιδιάσει ακόμα και τους πιο άπειρους οδηγούς.
Το i10, μπορεί να είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις αλλά έχει αντίστοιχο μικρό κύκλο στροφής στα 5 μέτρα ενώ λόγω του μεγαλύτερου μεταξονίου και τα πιο φαρδιά μετατρόχια που διαθέτει, προσφέρει στον οδηγό πιο ολοκληρωμένη οδική συμπεριφορά που θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Ο πιο απαιτητικός οδηγός θα εκτιμήσει τα φρένα και τα κρατήματα του αυτοκινήτου στις στροφές αλλά ίσως γκρινιάξει για το, όχι τόσο ακριβές, τιμόνι.
Value for money - Συμπέρασμα
Οι τιμές του Aygo ξεκινούν από 10.750 ευρώ στην έκδοση X-Cool, ανεβαίνουν λίγο στις 11.110 ευρώ στο εξοπλιστικό επίπεδο X-City, από 11.990 ευρώ κοστίζει η X-Play (από 12.880 ευρώ το αυτόματο), ενώ η X-Cite από 12.700 ευρώ (από 13.590 ευρώ το αυτόματο). Στην κορυφή βρίσκεται η Χ-Clusiv με τιμή από 14.690 ευρώ (από 15.580 το αυτόματο).
Το Hyundai i10 έχει κόστος αγοράς από 11.690 ευρώ με το μοτέρ των 67 ίππων στην έκδοση Fresh (από 12.390 ευρώ το αυτόματο κιβώτιο), ο 1.200άρης των 84 ίππων κοστίζει από 12.240 ευρώ (από 12.940 το αυτόματο), ενώ ο τουρμπάτος των 100 ίππων διατίθεται μόνο στην έκδοση N Line με τιμή από 15.790 ευρώ.
Συμπερασματικά. το Aygo ξεκινά από πιο χαμηλά σε τιμή και αποτελεί μια value for money αγορά για αυτόν που επιθυμεί να κινηθεί στην πόλη με ευελιξία. Από την άλλη, το Ηyundai i10 ξεκινά από πιο ψηλά, ωστόσο στις πιο πλούσιες εκδόσεις έχει 8άρα οθόνη για το σύστημα infotainment (αντί της 7άρας του Aygo), έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και είναι πιο ολοκληρωμένο στον δρόμο, αν και «τσιμπάει» σε κατανάλωση έναντι του Aygo. Εν κατακλείδι, πρόκειται για δύο value for money επιλογές για όσους θέλουν να κινηθούν στον αστικό ιστό σβέλτα και οικονομικά.
Οι βασιλιάδες της πόλης κονταροχτυπιούνται
- Toyota Αygo: «Καίει» μόνο 5 λτ./100 χλμ και κοστίζει λιγότερο
- Hyundai i10: Πιο μεγάλο, πιο ευρύχωρο και με τρεις κινητήρες στην φαρέτρα
Ποιο μίνι θα διάλεγες εσύ για τις βόλτες σου μέσα στην πόλη; Mετράνε οι χώροι στα μίνι αυτοκίνητα ή αρκεί να μην «καίει» σταγόνα;