Toyota C-HR και Nissan Qashqai κατακτούν τις δύο πρώτες θέσεις στις λιανικές πωλήσεις των οικογενειακών SUV στην Ελλάδα και τα δύο ιαπωνικά SUV έρχονται μοιραία σε μία κόντρα πρωταθλητών, με το αποτέλεσμα να είναι αμφίρροπο.
Τα κορυφαία σε λιανικές πωλήσεις οικογενειακά SUV για το 2021
Τα SUV συνεχίζουν να κατακτούν το ελληνικό κοινό και το ίδιο κάνουν τα Toyota C-HR και Nissan Qashqai. Μάλιστα τα δύο ιαπωνικά SUV κατοικοεδρεύουν στις πρώτες δύο θέσεις των λιανικών πωλήσεων στην Ελλάδα, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο τη δυναμική που έχουν. Ως εκ τούτου φροντίσαμε να τα φέρουμε σε μια ευθεία αντιπαράθεση κοιτώντας τα συν και τα πλην του κάθε μοντέλου.
Με κόστος από 24.270 ευρώ το κορυφαίο σε πωλήσεις, Toyota C-HR είναι η πιο προσιτή επιλογή από τα δύο SUV, καθώς η τιμή του Nissan Qashqai αρχίζει από τις 25.490 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση και τα δύο μοντέλα ξεκινούν στην ελληνική αγορά με καλό βασικό εξοπλισμό που θα εκτιμηθεί από τους αγοραστές. Ενδεικτικά να πούμε πως το C-HR κερδίζει στα σημεία τον αντίπαλό του προσφέροντας ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, έγχρωμη οθόνη TFT 4,2 ιντσων στον πίνακα οργάνων, 8άρα οθόνη αφής με δυνατότητα σύνδεσης του smartphone με Apple CarPlay/Android Auto, κάμερα οπισθοπορίας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, προβολείς LED, Adaptive Cruise Control κ.ά..
Από τη μεριά του, το Nissan Qashqai στη βασική του έκδοση εξοπλίζεται με ατσάλινες ζάντες 17 ιντσών, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED (φρένων και νυκτός), θερμαινόμενους και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέπτες και οθόνη TFT 7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων. Αμφότερα από τη βάση τους διαθέτουν πολλά συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας οδηγού.
Εσωτερικό-Χώροι: Μοντέρνα, με καλύτερους χώρους το Qashqai
Περνώντας στο εσωτερικό των μοντέλων, κοινή παραδοχή είναι πως έχουμε να κάνουμε με δύο εντυπωσιακές και ποιοτικές καμπίνες. Η νέα γενιά του Qashqai προτάσσει μια μοντέρνα σχεδιαστική φιλοσοφία με την απτή ποιότητα να ικανοποιεί και τους πιο απαιτητικούς, χάρη στις μαλακές επιφάνειες και την προσοχή ακόμα και στις λεπτομέρειες, όπως τα μπουτόν. Ποιοτικά θα ικανοποιήσει και η καμπίνα του Toyota C-ΗR, με επίσης μαλακά μέρη και προσεγμένο φινίρισμα. Αρχιτεκτονικά εκφράζει πιο μοντέρνα αισθητική, χάρη στο ασύμμετρο και στραμμένο προς τον οδηγό ταμπλό, με τη λιτή διάταξη και τους ελάχιστους διακόπτες, μιας και οι βασικές λειτουργίες ελέγχονται από τη μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών.
Στους χώρους και τα δύο θα φιλοξενήσουν άνετα 5 ενήλικους, οι οποίοι ωστόσο στο C-HR θα πρέπει να κάνουν κάποιες μικροπαραχωρήσεις, λόγω του πιο στενού καθίσματος και της κυρτής σχεδίασης της οροφής που κλείνει κάπως απότομα στο πίσω μέρος. Μεγαλύτερο είναι και το πορτμπαγκάζ του νέου Qashqai που φιλοξενεί 504 λίτρα έναντι 377 του C-HR.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρες: Υβριδικό το C-HR, ήπια υβριδικό το Qashqai ενόψει του e-Power
Τα δύο ιαπωνικά SUV ασπάζονται τον υβριδισμό, αλλά το καθένα με τον δικό του τρόπο. Η Toyota προσφέρει το C-HR στην ελληνική αγορά με δύο υβριδικά κινητήρια σύνολα. Συγκεκριμένα το C-HR εξοπλίζεται είτε με τον 1,8 λτ. κινητήρα με 122 ίππους, είτε με τον 2λιτρο με τα 184 άλογα, αμφότερα σε συνεργασία με έναν ηλεκτροκινητήρα, σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με το e-CVT αυτόματο κιβώτιο.
Από τη μεριά του το Nissan Qashqai εξοπλίζεται με τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων DiG-T που συνδυάζεται με ένα 12βολτο ήπια υβριδικό σύστηµα και προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, 140 ίππων με 240 Nm ροπής και 158 ίππων με 260 Nm ροπής, αντίστοιχα. Αμφότερες µπορούν να συνδυαστούν µε το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (κίνηση στους δύο τροχούς), ενώ η ισχυρότερη έχει και την επιλογή κιβωτίου Xtronic CVT. Σε λίγο καιρό θα υπάρχει διαθέσιμο και το υβριδικό σύστηµα e-Power. Στην προκειμένη περίπτωση ένας βενζινοκινητήρας 1,5 λτ. 157 ίππων παίζει το ρόλο της γεννήτριας για την µπαταρία. Η ενέργεια αποθηκεύεται στην µπαταρία και µεταφέρεται στον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 190 ίππων και 330 Nm ροπής, που δίνει την κίνηση στους μπροστά τροχούς.
Στο δρόμο: Qashqai για άνεση, C-HR για μεγαλύτερη απόλαυση
Σε οδηγικό επίπεδο το νέο Nissan Qashqai θα ξεχωρίσει από την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, θυμίζοντας premium γερμανικά και πολύ ακριβότερα μοντέλα. Αιτία γι αυτό, η εξαιρετική του ηχομόνωση για τον αέρα και την κύλιση, σε συνδυασμό με την λειτουργία της ανάρτησης. Αν και με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, το setup λειτουργεί υποδειγματικά, σιδερώνοντας τις ανωμαλίες του δρόμου και παράλληλα δίχως να παράγει κραδασμούς ή θορύβους που να διαταράσσουν την ηρεμία των επιβατών.
Παρά τα εξαιρετικά του οδηγικά χαρακτηριστικά, το Qashqai δεν έχει την αίσθηση αλλά και την υπό πίεση οδική συμπεριφορά του C-HR. Το SUV της Toyota, χωρίς να θυσιάζει την άνεση και την ποιότητα κύλισης, είναι πιο απολαυστικό στην οδήγηση, με τη σφιχτή σχετικά ανάρτηση διπλών ψαλιδιών, να περιορίζει τις κλίσεις και το πλούσιο σε πληροφόρηση τιμόνι να σε παρακινούν να ανεβάσεις ρυθμό. Τέλος, το Qashqai υπερτερεί σε εκτός δρόμου χαρακτηριστικά, χάρη στη μεγαλύτερη απόστασή του από το έδαφος με 180 χλστ. έναντι 148 του C-HR.
Συμπέρασμα
Το C-HR χάρη στο υβριδικό σύστημα μπορεί να κινηθεί για κάποια χιλιόμετρα μόνο ηλεκτρικά, άρα και με μηδενικούς ρύπους, έχοντας έτσι το πλεονέκτημα της ελεύθερης καθημερινής κίνησης εντός δακτυλίου. Το πλεονέκτημα αυτό ενισχύεται από το φθηνότερο κόστος απόκτησης και από τον καλό εξοπλισμό στη βασική έκδοση. Από την άλλη εκείνος που ψάχνει για μεγαλύτερη άνεση στις μετακινήσεις του, καλύτερους χώρους και μεγαλύτερη εκτός δρόμου ικανότητα, τότε θα εκτιμήσει περισσότερο το Qashqai.
Σε κάθε περίπτωση επειδή το κριτήριο του κόσμου σπάνια κάνει λάθος, το γεγονός πως τα δύο εξ ανατολής μοντέλα είναι οι πρωταθλητές των C-SUV στις λιανικές πωλήσεις της χώρας μας για το 2021 (1.954 πωλήσεις το C-HR και 1.147 πωλήσεις το Qashqai), μιλάει από μόνο του για την αξία και την φερεγγυότητα που προσφέρουν τα Toyota C-HR και Nissan Qashqai.
Τα δύο κορυφαία σε λιανικές πωλήσεις οικογενειακά SUV για το 2021!
-Πιο προσιτό το C-HR.
-Με καλύτερους χώρους το Qashqai.
-Υβριδικό το C-HR, ήπια υβριδικό το Qashqai που περιμένει το e-Power.
-Εξαιρετική ηχομόνωση το Qashqai, απολαυστικό υπό πίεση το C-HR.
Εσύ ποιο θα επέλεγες;