To Plug-in υβριδικό RAV4 προσφέρει υψηλή ισχύ 306 ίππων και τετρακίνηση, ηλεκτρική αυτονομία έως και 65 χιλιομέτρων και χαμηλή κατανάλωση ενώ στα ατού του περιλαμβάνεται το γεγονός πως είναι ευρύχωρο και μπορεί να κινηθεί με ευκολία τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα.
Γεμάτου από ατού το Plug-in υβριδικό Toyota RAV4 με τα 306 PS
Όταν η Toyota έφερνε στην αγορά το πρώτο RAV4 (Recreational Activity Vehicle 4wheel drive) το 1997 ίσως να μην περίμενε και η ίδια πως το αυτοκίνητο θα μετράει πλέον 5 πολύ επιτυχημένες γενιές, θα αποτελεί την κορωνίδα της SUV γκάμας της φίρμας και θα προσφέρεται με Plug-in υβριδική τεχνολογία που του προσφέρει σημαντική ισχύ 306 ίππων και, ταυτόχρονα, μέση κατανάλωση 1,0λτ./100 χιλιόμετρα. Πάμε να δούμε τα χαρακτηριστικά του Toyota RAV4 που το κάνουν να ξεχωρίζει απέναντι στα υπόλοιπα SUV της ελληνικής αγοράς:
H κορωνίδα των SUV της Toyota
- Αποδίδει 306 άλογα, 0-100 σε 6,8 δλ.
- Πας 65 χλμ. χωρίς να πληρώσεις ούτε ευρώ
- Σχεδιασμένο για την άσφαλτο, ικανό και off-road
- Τιμές από 52.810 ευρώ
Eίναι SUV, έχει επιδόσεις γρήγορου hatchback και δεν «καίει». Κάνουν αυτά τα ατού του πιο γλυκιά την αλμυρούτσικη τιμή του;
To Τοyota RAV4 στην 5η του γενιά είναι ίσως πιο επιβλητικό ποτέ χάρη στο τετραγωνισμένο του αμάξωμα, τα πλαστικά προστατευτικά γύρω από τους θόλους τους, τα προαιρετικά σκαλοπάτια στα μαρσπιέ και των μεγάλων λείων επιφανειών του. Η Toyota ακολούθησε την ίδια λογική και στον σχεδιασμό της καμπίνας, η οποία μπορεί να αποφεύγει τα περίπλοκα σχέδια αλλά είναι εξαιρετικά hi-tech με ημιψηφιακό πίνακα οργάνων και στάνταρ 9 ιντσών οθόνη του συστήματος infotainment. To μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακά και εξαιρετικά σε υφή υλικά, η συναρμογή δεν προβληματίζει και η εργονομία είναι το κάτι άλλο. Όσον αφορά στους χώρους, η καμπίνα προσφέρει εξαιρετικούς χώρους, ακόμα και για 5 δίμετρους επιβάτες, ενώ στη συγκεκριμένη έκδοση ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 500 λίτρα από 580, λόγω των μπαταριών, νούμερο επαρκές για τις ταξιδιωτικές ανάγκες οικογένειας.
Το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης του RAV4 αποτελείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και τον 2,5 λίτρων κινητήρα βενζίνης που βρίσκουμε και στις συμβατικές εκδόσεις. Αυτός ο συνδυασμός προσφέρει ισχύ 306 ίππων και μέσω μπουτόν μπορείτε να επιλέξετε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση (για ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα). Εναλλακτικά υπάρχει και η επιλογή «Hybrid», όπου στην ουσία επιλέγει το σύστημα πως θα κινηθείς, καθώς επίσης και η δυνατότητα να διατηρήσετε τη μπαταρία σας για αργότερα, χρησιμοποιώντας το μοτέρ βενζίνης. Η μετάδοση γίνεται μέσω του γνώριμου e-CVT κιβωτίου με το πλανητικό σύστημα ταχυτήτων, το οποίο είναι ομαλό σε λειτουργία και σχετικά ήσυχο κατά την επιτάχυνση. Στην πράξη η ισχύς του συνόλου γίνεται άμεσα αισθητή και δεν χρειάζεται παρά ένα γλυκό χάδι για να κινήσει το αμάξωμα των 1.910 κιλών, ακόμα και σε δρόμους με μικρή ανηφορική κλίση. Μάλιστα αν δεν είστε ευγενείς με το γκάζι οι τροχοί θα σπινάρουν συχνά κατά τις εκκινήσεις και όχι μόνο. Είναι αρκετά δυναμική η επιτάχυνση του συνόλου, ειδικά αν επιλέξετε το «sport» πρόγραμμα, όπως άλλωστε έδειξαν και οι μετρήσεις μας. 6,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ το 60-100 και το 80-120 χλμ./ώρα ήρθαν αντίστοιχα σε 3,1 και 4,0 δλ..
Μπορεί το RAV4 να έχει χώρους ακόμη και για μπασκετμπολίστες και 306 άλογα που του χαρίζουν εξαιρειτικές επιδόσεις, η Plug-in υβριδική έκδοση πάντως έχει και ένα άλλο μεγάλο προσόν που δεν είναι άλλο από την οικονομία καυσίμου. Με μια πλήρη φόρτιση και επιλεγμένο την ECO λειτουργία είναι εφικτό να κάνετε πάνω από 60-65 χλμ. μόνο με ρεύμα., δηλαδή όλες τις καθημερινές μετακινήσεις. Αν επιλέξετε να κινηθείτε υβριδικά πάντως και πάλι θα τρίβετε τα μάτια σας αναρωτώμενοι πως γίνεται ένα θηρίο 1.900 κιλών και 306 ίππων να καίει από 0,0 έως 6,0 λτ./100 χλμ., ανάλογα με το πόσο εμπλέκεται το κάθε μοτέρ.
Το πρώτο RAV4 ήταν ίσως το πρώτο SUV στην ιστορία της αυτοκίνησης που μπορούσε να κινηθεί άνετα πάνω στην άσφαλτο και παράλληλα να διατηρήσει τις off-road ικανότητές του. Έτσι και το τωρινό RAV4 και στην Plug-in υβριδική του έκδοση, αν και είναι εστιασμένο στην άνεση και στην παροχή ποιοτικής κύλισης, τα καταφέρνει εξαιρετικά και εκτός δρόμου, εκεί όπου στα 4Χ4 μοντέλα υπάρχει πλέον και η λειτουργία Trail που επιτρέπει το «κλείδωμα» της 4κίνησης και μπορεί επίσης να φρενάρει επιλεκτικά τον τροχό που χάνει την πρόσφυσή, είτε λόγω ολισθηρής επιφάνειας ή και επειδή είναι στον αέρα. Σαν αποτέλεσμα και παρά τα ασφάλτινα ελαστικά, το σύνολο «δουλεύει» μια χαρά βοηθώντας το RAV4 να μην κολλάει, τη στιγμή που η απόσταση από το έδαφος των 180 χλστ. (από 190 χλστ.) και οι καλές γωνίες αναρρίχησης, συνεπικουρούν ώστε να βγάλουν τον οδηγό του RAV4 ασπροπρόσωπο ακόμη και πάνω σε απαιτητικό έδαφος.
Οι τιμές του Plug-in υβριδικού RAV4 ξεκινούν από 52.810 ευρώ στην βασική Active Plus έκδοση, ανεβαίνουν στις 54.830 ευρώ στην Style και στις 57.960 ευρώ στην Style Plus. Στην κορυφή βρίσκεται η Black Edition με τιμή 61.660 ευρώ. Το RAV4 προσφέρει πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: τη 2ης γενιάς σουίτα συστημάτων ασφαλείας «Toyota Safety Sense», μεγάλη οθόνη αφής 9 ιντσών για το σύστημα Toyota Touch, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός-πίσω, προβολείς Βi-LED, adaptive cruise control και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και πολλά ακόμη καλούδια.