ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οι δυο τελευταίες γενιές είχαν και... turbo!

 Σχολιάστε 
62.579 Επισκέψεις στο άρθρο
Η 4η έκδοση του Starlet λανσαρίστηκε επίσημα το 1990.
2 Φωτογραφίες »

Η 4η έκδοση του Starlet λανσαρίστηκε επίσημα το 1990.

Starlet (P80): Με GT Turbo έκδοση 135 ίππων


Η 5η και τελευταία γενιά έκλεισε την αυλαία του μοντέλου το 1999, λίγο μετά την έλευση του Yaris.
2 Φωτογραφίες »

Η 5η και τελευταία γενιά έκλεισε την αυλαία του μοντέλου το 1999, λίγο μετά την έλευση του Yaris.

Η τέταρτη γενιά (P80) έφτασε στην Ιαπωνία το Δεκέμβριο του 1989 αλλά έκανε το ευρωπαϊκό του ντεμπούτο το 1990 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, υιοθετώντας εξαιρετικά αεροδυναμική σχεδίαση για εκείνη την εποχή με συντελεστή Cd 0,34. Το Starlet απέκτησε για πρώτη φορά και την έκδοση επιδόσεων GT Turbo με 1.300άρη turbo κινητήρα (4E-FTE) απόδοσης 135 ίππων στις 6.400 σ.α.λ. Το ισχυρό μοτέρ σε συνδυασμό με το μόλις 890 κιλών βάρος του του έκαναν εξαιρετικά ταχύ για τα δεδομένα της εποχής, αλλά και μια πρώτης τάξεως βάση για βελτιώσεις.

Μέχρι τα τέλη του 1991, η παραγωγή του Starlet είχε φτάσει τα 2.333.538 αυτοκίνητα. H πρώτη του ανανέωση ήρθε το 1992 παίρνοντας νέα συστήματα ασφαλείας, ενώ το 1994 ακολούθησε η δεύτερη. Μέχρι τον ερχομό της πέμπτης γενιάς τον Ιανουάριου του 1996, είχαν πουληθεί σχεδόν 3 εκατομμύρια Starlet σε 68 χώρες.

Starlet (P90): To Glanza που «γάζωνε»

Η πέμπτη και τελευταία γενιά (P80) του Starlet σχεδιάστηκε και μπήκε σε παραγωγή μέσα σε μόλις δύο χρόνια, κάνοντας το ντεμπούτο του το 1996. Για μια ακόμη φορά προσφέρθηκε με 3 και 5 πόρτες και διέθετε μεγάλη ευρυχωρία και κύκλο στροφής μόλις 4,6 μ., που ήταν ο καλύτερος στην κατηγορία του εκείνη την εποχή.

Το Starlet Glanza ήταν ο αντικαστάστης του GT Turbo και προσφερόταν με ατμοσφαιρικό ή τουμπάτο μοτέρ 1.331 κ.εκ. με ισχύ 85 και 140 άλογα, αντίστοιχα. Ουσιαστικά πρόκειται για μια βελτιωμένη στα σημεία εκδοχή του 4E-FTE κινητήρα που κοσμούσε την προηγούμενη γενιά. Το τουρμπάτο Glanza ήταν σε θέση να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα, νούμερο καλό για τα τότε δεδομένα.

Το 1998, προσφέρθηκε σε κάποιες αγορές η ανανεωμένη του έκδοση. Η παραγωγή του σταμάτησε ωστόσο τον Ιούλιο του 1999, λίγο μετά το λανσάρισμα του νέου Yaris.

Σελίδα 1Starlet: Το 1ο αγαπημένο Toyotάκι των Ελλήνων πριν το Yaris
Σελίδα 2Οι πρώτες 3 γενιές
Σελίδα 3Οι δυο τελευταίες γενιές είχαν και... turbo!
Autotriti.gr
Citroen