To ανανεωμένο Citroen C3 απέκτησε ακόμα πιο πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Η χαμηλή τιμή του συνδυάζεται με στάνταρ αυτόματο κλιματισμό.
Κινητήρες, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας
169.382 Επισκέψεις στο άρθρο (24/1/2021)
Κινητήρες- Κατανάλωση: C3 και 208 έχουν τη σβελτάδα, Yaris και Clio την οικονομία
Το Toyota Yaris αντιστέκεται στην turbo μόδα της εποχής, με το νέο ατμοσφαρικό 1.500άρη 3κύλινδρο κινητήρα του να αποδίδει 125 άλογα. Στην πράξη, έχει άριστη απόκριση, αλλά η έλλειψη ροπής χαμηλά είναι αισθητή και για μια άνετη προσπέραση θα χρειαστεί κατέβασμα τουλάχιστον μιας σχέσης στο 6άρι κιβώτιο με τον ακριβή επιλογέα. Στις μεσαίες στροφές πάντως είναι αρκετά ζωηρός, ενώ πάνω από τις 3.500 σ.α.λ. φορτσάρει αρκετά έως και το κόφτη. Το ίδιο όμως και τα ντεσιμπέλ. Πάντως το Yaris δίνει στον οδηγό την δυνατότητα να κινηθεί εξίσου οικονομικά τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης με τη μέση κατανάλωση να είναι τριγύρω στα 6,0 λτ./100 χλμ., χωρίς μεγάλες αυξομειώσεις.
Citroen C3 και Peugeot 208 μοιράζονται ουσιαστικά τον ίδιο turbo 3κύλινδρο Puretech κινητήρα με πλούσια ροπή χαμηλά, που ευνοεί την οδήγηση με μια ταχύτητα πάνω, αλλά και τις (συγκριτικά) δυναμικές ρεπρίζ. Τα 10 παραπάνω άλογα στην περίπτωση του C3 δικαιολογούν το καλύτερο 0-100 ανάμεσα στα δύο γαλλικά μοντέλα, τη στιγμή που η λειτουργία είναι αρκούντως πολιτισμένη και μόνο πολύ ψηλά θα φανερώσει την 3κύλινδρη φύση του 1,2 Puretech, που ταιριάζει γάντι με το σωστά κλιμακούμενο 6άρι μηχανικό κιβώτιο και το θετικό του επιλογέα. Στα δύο μικρά μοντέλα του ομίλου PSA όμως, η κατανάλωση είναι πιο «τσιμπημένη», αλλά και πιο επιρρεπής σε αισθητή αύξηση αν οδηγός αποφασίσει να πάρει το μέγιστο από το μοτέρ.
Το Clio από την πλευρά του είναι διαθέσιμο για λίγο καιρό ακόμα με τον D-Temp 3κύλινδρο 1.000άρη TCe των 100 ίππων. Η λειτουργία είναι πολιτισμένη, αλλά χαμηλά δείχνει νωθρός χαρακτηριστικό που τονίζει η αραιή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου και η λειτουργία Eco. Από την άλλη όμως αυτά τα χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν στο Clio τη χαμηλότερη μέση κατανάλωση με 5,8 λτ./100 χλμ. Aξίζει να σημειωθεί πως το Clio έχει τη μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων, αφού εκτός από βενζίνη είναι διαθέσιμο σε LPG, diesel και υβριδικό. Το Yaris είναι επίσης διαθέσιμο σε υβριδικό, ενώ το 208 εκτός από βενζίνης και diesel προσφέρει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Το C3 για οικονομία προσφέρει την diesel εναλλακτική.
Οδική συμπεριφορά: Έμφαση στην άνεση το C3, πιο δυναμικά 208, Clio και Yaris
Τέλος, το Yaris και σε αυτή τη γενιά του καταφέρνει διατηρήσει το all-around προφίλ και την ευελιξία του. Η άνεση βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, με πολύ αποτελεσματική απορροφητικότητα από την ανάρτηση, ενώ πλέον, η νέα πλατφόρμα του έχει δώσει ένα πιο «ζωντανό» και απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα, με ουδέτερες αντιδράσεις. Επιπλέον, η ευχρηστια και η ευελιξία του δεν έχουν αντίπαλο, ενώ παρά την ύπαρξη ταμπούρων στους πίσω τροχούς φρενάρει αποτελεσματικά.
Το Peugeot 208 από την πλευρά του, συνδυάζει την ευχάριστη οδηγική αίσθηση με υψηλή ποιότητα κύλισης. Η ανάρτησή του απορροφά αριστοτεχνικά τις ανωμαλίες του δρόμου, με το γαλλικό μικρό να δείχνει ευχάριστα ανάλαφρο, με «αέρινο» πάτημα και δυναμική κατευθυντικότητα. Με ένα πιο στιβαρό μπροστινό σύστημα θα ήμασταν απόλυτα ικανοποιημένοι, ενώ μαζί με το C3 έχει τα πιο δυνατά φρένα.
Το Renault Clio θα σε κερδίσει πρωτίστως με την ποιότητα της κύλισής του. Στον ανοιχτό δρόμο είναι άνετο και σταθερό, ενώ η ανάρτησή του φιλτράρει άριστα τις εδαφικές κακοτεχνίες, χωρίς να «κοπανάει» ή να μεταφέρει κραδασμούς στο εσωτερικό. Παρά το ελαφρύ τιμόνι και τα πίσω ταμπούρα, το μικρό Renault διαθέτει ένα ευχάριστο οδηγικό ταπεραμέντο, όπως ορίζει η σαφήνεια του πατήματός του και η ουδετερότητα της συμπεριφοράς ακόμα και σε συνθήκες πίεσης.
Παρά το ελαφρύ του τιμόνι, που τονίζει την ευκολία χρήσης, το C3 έχει μπρίο και σβελτάδα, αλλά τα γαλλικό μικρό ξεχωρίζει για τη μοναδική άνεση και την υψηλή ποιότητα κύλισης. Αυτά τα στοιχεία, εκτός από τη μαλακή ανάρτηση με τα υδραυλικά «στοπ» (Hydraylic Progressive Cushions), οφείλονται και στα «προεδρικά» καθίσματα Advanced Comfort. Από εκεί και πέρα ακόμα και υπό πίεση, το C3 αντιδρά χωρίς να αγχώνει τον οδηγό με το ESP να παρεμβαίνει έγκαιρα όπου χρειάζεται.
Τι επιλέγουν οι 3 τύποι του AutoΤρίτη
Ο fun to drive αγοραστής θα βρει στο νέο Yaris και στο 208 ευχάριστα οδηγικά χαρακτηριστικά και ιδιαίτερο ταμπεραμέντο, τη στιγμή που το Clio δείχνει πιο ισορροπημένο και το C3 σαφώς πιο άνετο.
Ο Value for money θα βρει στο Toyota Yaris ένα ολοκληρωμένο πακέτο, με λογική τιμή, πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, αλλά και 6 χρόνια εγγύηση. Δύσκολα θα χάσει τον τιτλο του best seller.
O high-tech τύπος θα καλυφθεί απόλυτα όποιο και από τα 4 μοντέλα επιλέξει μιας και προσφέρουν όλα μοντέρνα συστήματα υποβοήθησης και συνδεσιμότητας. Το Clio είναι πάντως το μόνο που προσφέρει σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.
Citroen C3 1,2 + Εμφάνιση, λειτουργία κινητήρα –κιβωτίου, άνεση ανάρτησης, αναπαυτικά καθίσματα, ευελιξία, χώρος αποσκευών, δυνατότητες εξατομίκευσης - Σκληρά πλαστικά, χώρος για τα γόνατα των πίσω, ελαφρύ τιμόνι
Peugeot 208 1,2 + Σχεδίαση μέσα-έξω, ποιότητα κατασκευής και premium ύφος, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά και αίσθηση - Τιμή, χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών,ελαφρύ μπροστινό σύστημα
Renault Clio 1,0 + Ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, άνεση ανάρτησης, κατανάλωση, χώρος αποσκευών, λειτουργία ECO - Πλάτος πίσω καθίσματος, απουσία 6ης σχέσης στο κιβώτιο, πίσω ταμπούρα
Toyota Yaris 1,5 + Εμφάνιση, σταθερά χαμηλή κατανάλωση, ποιότητα και πρακτικότητα καμπίνας, οδική συμπεριφορά-ευελιξία, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, 6ετής εγγύηση - Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές, «άνευρες» ρεπρίζ, πίσω ταμπούρα
Μετά το Yaris, χάος στην Ελλάδα. Αυτός θα έπρεπε να είναι ο τίτλος για τις πωλήσεις της μικρής κατηγορίας. Ήταν που ήταν κορυφή στις πωλήσεις, αν και δεν μου άρεσαν οι προηγούμενες γενιές, με την νέα που είναι δυναμική τόσο σε εμφάνιση όσο και στην οδήγηση, θα εκτοξευτεί. Λίγο χαμηλότερη να ήταν η τιμή του υβριδικού...
3κύλινδρος είναι ο κινητήρας του Υαris, όχι 4κύλινδρος...
Μετά το Yaris, χάος στην Ελλάδα. Αυτός θα έπρεπε να είναι ο τίτλος για τις πωλήσεις της μικρής κατηγορίας. Ήταν που ήταν κορυφή στις πωλήσεις, αν και δεν μου άρεσαν οι προηγούμενες γενιές, με την νέα που είναι δυναμική τόσο σε εμφάνιση όσο και στην οδήγηση, θα εκτοξευτεί. Λίγο χαμηλότερη να ήταν η τιμή του υβριδικού...