ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Toyota για ηλεκτρικά: «Δεν θα επικρατήσουν ποτέ!» Παίζει;

20.642 Επισκέψεις στο άρθρο (10/3/2024)
Toyota για ηλεκτρικά: «Δεν θα επικρατήσουν ποτέ!» Παίζει;

- Προφητεία από τον Akio Toyoda που «αδειάζει» τις προβλέψεις για τα ηλεκτρικά
- 30% το πολύ το μερίδιό τους και τα υπόλοιπα με κυψέλες, υβριδικά & υδρογόνο
- Η Toyota δεν βάζει όλα της τα αυγά στο ίδιο ηλεκτρικό καλάθι, επενδύει σε όλες τις τεχνολογίες
- Χωρίς προσοχή η ηλεκτροκίνηση μπορεί να γίνει άλλη μία εμπορική αποτυχία

Προφητεία από τον Akio Toyoda που «αδειάζει» τις προβλέψεις για τα ηλεκτρικά

Πόσες τεχνολογίες ήρθαν για να «καπελώσουν» την αγορά, όμως δεν τα κατάφεραν; Ποιος θυμάται το Blu-Ray disk που θα αντικαθιστούσε το DVD, όμως το «έφαγε» το streaming; Και για τους πιο παλιούς, η μάχη του VHS με την Betamax; Ποιος θυμάται την Betamax σήμερα, και ας ήταν καλύτερη; Μπορεί να γίνει το ίδιο με τα ηλεκτρικά;
 
Ο επικεφαλής της Toyota, Ακιο Toyoda δεν φαίνεται να πιστεύει την διαδεδομένη άποψη, πως δηλαδή τα ηλεκτρικά θα αντικαταστήσουν τα πάντα στους δρόμους. Και δεν είναι μόνος. Τα ηλεκτρικά παρότι έχουν «καταπιεί» τις μεγαλύτερες επενδύσεις στην ιστορία της αυτοκίνησης, και παρότι ως τεχνολογία προσφέρουν μια καταπληκτική πρόταση μετακίνησης, δεν έχουν κερδίσει την αγορά. Λίγο η τιμή τους, λίγο η απουσία χαρακτήρα, λίγο η αγωνία της φόρτισης και της αυτονομίας, βάλε και το άγχος για την τιμή μεταπώλησης, και το πράμα δεν πάει καλά. Σαφώς υπάρχει αγορά για τα ηλεκτρικά με μπαταρία, όμως υπάρχει και μεγάλη αντιπάθεια.

30% το πολύ το μερίδιό τους και τα υπόλοιπα με κυψέλες, υβριδικά & υδρογόνο

Με αυτά ο Toyoda θεωρεί πως τα ηλεκτρικά δεν θα πάνε πάνω από το 30% του συνολικού στόλου, με βασικό μοχλό τα εταιρικά και το leasing, όπως και σήμερα, με τους ιδιώτες να αποφεύγουν τη μπαταρία και όλα της τα σχετικά προβλήματα, και να πηγαίνουν σε οχήματα με υγρό, άμεσο ανεφοδιασμό. Δηλαδή είτε υδρογόνο, ως καύσιμο αλλά και ως πηγή ενέργειας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κυψέλες, είτε βενζίνη σε αυτοκίνητα με υβριδικά συστήματα κίνησης, όπως σήμερα.

Η Toyota δεν βάζει όλα της τα αυγά στο ίδιο ηλεκτρικό καλάθι, επενδύει σε όλες τις τεχνολογίες

Με βάση αυτούς τους τέσσερις πυλώνες, η Toyota διαφοροποιείται από τους περισσότερους άλλους κατασκευαστές που είναι «με τα μούτρα» στα ηλεκτρικά με μπαταρία (BEV), και προχωρά με στόχο να διαθέτει μοντέλα και με τις τέσσερις τεχνολογίες. Εξάλλου η μάρκα έχει μοντέλα ήδη στις τρεις, ηλεκτρικά, υβριδικά, και με κυψέλες υδρογόνου, ενώ ο ίδιος ο Toyoda έχει δείξει το πάθος του για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με υδρογόνο, με το πρωτότυπο αγωνιστικό Corolla πριν δύο χρόνια.

Χωρίς προσοχή η ηλεκτροκίνηση μπορεί να γίνει άλλη μία εμπορική αποτυχία

Έχει όμως ο Toyoda δίκιο; Γιατί η μεγάλη πλειοψηφία του ανταγωνισμού φαίνεται πως δεν συμφωνεί, και συνεχίζει με έμφαση στα ηλεκτρικά. Σίγουρα έχει δίκιο στο πως βλέπει ο κόσμος τα ηλεκτρικά σήμερα, και τον κίνδυνο να μην «ζεσταθεί» ποτέ στην ιδέα της μπαταρίας. Και αυτό από μόνο του θα πρέπει να το λάβει υπόψη της η βιομηχανία. Μπορεί η Toyota να θεωρεί δεδομένο πως η ηλεκτροκίνηση δεν θα πετύχει ολική επικράτηση, όμως οι λόγοι για τους οποίους δεν θα το κάνει μπορεί να στοιχίσουν ένα σκασμό λεφτά, και ίσως το μέλλον αρκετών μαρκών.
 
Τι λες όμως; Είναι η αντιπάθεια στα ηλεκτρικά τόση ώστε να βγάλει την πρόβλεψη της Toyota αληθινή; Μπορεί η ηλεκτροκίνηση με μπαταρία να είναι η επόμενη τεχνολογία που δεν πέτυχε γιατί στο χρόνο που είχε να πείσει τον κόσμο, κάτι άλλο τον βόλεψε καλύτερα; Πως το βλέπεις;

Mercedes
NEXEN VS CONTINENTAL