- Η VW ανέκαθεν πούλαγε ακριβότερα
- Πάνε οι εποχές που καυχιόσουν ότι το πήρες ακριβά
- Η Toyota έχει τις διπλάσιες πωλήσεις το 2023
- Πουλάει στη σωστή τιμή με παραπάνω εξοπλισμό, άλογα & τεχνολογία
Δύο μάρκες, δύο τιμολογιακές πολιτικές, ένας νικητής.
Πάει η εποχή που το ακριβό έκανε εντύπωση. Που η υψηλή τιμή ήταν λόγος να καυχιέσαι. Που αν ένα μοντέλο ήταν πάνω από τον ανταγωνισμό στο τιμολόγιο, κάποιοι μπορεί να το νόμιζαν και για καλύτερο. Τώρα πουλάει το αυτοκίνητο στην καλύτερη τιμή του. Όχι;
Το πρόβλημα με την VW είναι ότι είναι ακριβή. Κανείς ποτέ δεν είπε κάτι που να μειώνει την αξία των μοντέλων της, και παρά τις γκρίνιες για τη σχεδιαστική πολιτική της, η μάρκα πάντα απολαμβάνει την εμπιστοσύνη της αγοράς. Όμως είναι ακριβή.
Και όσο η λογική του ακριβό=καλύτερο ήταν μέρος της ελληνικής αγοράς, ίσως η VW να κέρδιζε «πόντους» και να εξαργύρωνε μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, δίνοντας την εντύπωση πως φλερτάρει με τα premium ή ακόμη ότι είναι η ίδια premium.
Όμως όσο υπάρχει η Audi, η VW θα υποχρεούται να κινείται σε άλλο, όχι και τόσο παράλληλο σύμπαν. Και έτσι η κόντρα με την πρώτη μάρκα στον κόσμο, την Toyota είναι αναπόφευκτη. Όμως η Toyota έχει τελείως διαφορετική τιμολογιακή πολιτική. Και αυτό φαίνεται στις πωλήσεις.
Η Toyota έως τώρα μες το 2023 έχει πουλήσει δύο φορές περισσότερα αυτοκίνητα από την VW. Είναι τα αυτοκίνητά της τόσο καλύτερα; Ή είναι τα αυτοκίνητά της στις τιμές που τα πουλάει απλά η καλύτερη αγορά;
Μπορεί ο καθένας να το βλέπει όπως θέλει. Γερμανόφιλος ή γιαπωνεζόφιλος, ο καθένας διαλέγει ότι νομίζει, όταν όμως πάει στην έκθεση να αγοράσει, και το 1.5 Yaris Cross στην υβριδική έκδοση με 116 άλογα έχει το ίδιο με το τελείως βασικό 1.000άρι T-Cross (με τα 95 άλογα γιατί με τα 110 είναι ακριβότερο!), που μεταξύ μας, φωνάζει λίγο «εφάπαξ» σχεδιαστικά, ή αφήνει και 4 χιλιάρικα ρέστα από το επίσης τελείως βασικό T-Roc, το πράγμα αλλάζει. Γιατί με 4 χιλιάρικα στην τσέπη, και υβριδικό Toyota, δε λες πως έχασε και κανένα κελεπούρι αφήνοντας το VW στη βιτρίνα. Να ήταν στα ίδια λεφτά έστω, να το συζητήσεις.
Δεν είναι τυχαίο που το Yaris Cross πουλάει σχεδόν το ίδιο όσο τα δύο μικρά SUV της VW μαζί. Δεν είναι τυχαίο που το CH-R πουλάει σχεδόν δύο φορές παραπάνω από το Tiguan και το Taigo μαζί. Γιατί To προηγούμενο CH-R αφήνει σχεδόν 5.000 ευρώ στην τσέπη απέναντι στο πλέον βασικό Tiguan και αν πας στα λεφτά του VW, τότε υπάρχει η νέα γενιά του Toyota είτε στους 122 ίππους και με ένα σκασμό εξοπλισμό, είτε περισσότερα άλογα, και παραμένει υβριδικό. Γιατί για υβριδικό Tiguan θες πάνω από 45.000.
Ακόμη χειρότερα στη μικρή κατηγορία, η VW ξεκινάει το Polo από τα 21.700 στην απολύτως βασική με τα 1.000κ.εκ και 95 άλογα, όταν παίρνεις 1.500άρι Yaris με 125 ίππους και σου μένουν στην τσέπη πάνω από 2.000 ευρώ. Σε μικρό αμάξι, 12% διαφορά τιμής. Χώρια η εγγύηση 6 έναντι 2 ετών τα τεχνικά και ο εξοπλισμός.
Και η μάχη συνεχίζεται. Από τη μία με τιμές για να πουλάς αυτοκίνητα, και από την άλλη με τιμές για να πουλάς μούρη. Εσύ τι προτιμάς;