Μετά τις δεύτερες σκέψεις που κάνει η Volkswagen για την αρχική απόφαση που πήρε να χτίσει το νέο της εργοστάσιο στην Τουρκία, άλλες βαλκανικές χώρες μπαίνουν δυναμικά στο «παιχνίδι» προκειμένου να είναι αυτές που θα φιλοξενήσουν την επένδυση ύψους 1,3 δισ. ευρώ!
Σύμφωνα με αναφορές των ξένων μέσων ενημέρωσης, η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Σερβία ελπίζουν ότι η VW θα επανεξετάσει τις επιλογές που είχε πριν πάρει την απόφαση να χτίσει το νέο της εργοστάσιο στη Τουρκία. Απόφαση η οποία προς ώρας έχει μπει στον πάγο, λόγω της επίθεσης των Τούρκων στη Συρία.
Η εν λόγω επένδυση θα ήταν μια από τις μεγαλύτερες για μια αυτοκινητοβιομηχανία σε οποιαδήποτε από τις τρεις χώρες, οι οποίες έχουν αγωνιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα προκειμένου να καταπολεμήσουν τη διαφθορά και να προσελκύσουν νέες επενδύσεις. Μάλιστα η κυβέρνηση της Βουλγαρίας έχει πάρει πολύ «ζεστά» το θέμα και είναι έτοιμη να ενισχύσει την προσφορά της και σχεδόν να διπλασιάσει τις επιχορηγήσεις προς τη VW σε 260 εκατομμύρια ευρώ από τα αρχικά 135 εκατομμύρια ευρώ.
Από τη μεριά της η Ρουμανία μετά τις τελευταίες εξελίξεις ανέφερε πως ξεκίνησε νέες συνομιλίες με τη VW προκειμένου να είναι αυτή που θα πάρει την επένδυση. Μάλιστα ένα από θα ατού της Ρουμανίας είναι πως ήδη φιλοξενεί τα εργοστάσια της Ford και της Dacia (που ανήκει στη Renault).
Τέλος ενδιαφέρον έχει δείξει και η Σερβία. Με δηλώσεις του ο επικεφαλής του σερβικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Marko Cadez ανέφερε πως «μια επένδυση της VW θα βοηθήσει στη σταθεροποίηση ολόκληρης της περιοχής και θα ωφελήσει τη VW, επειδή η περιοχή εξακολουθεί να διαθέτει εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό». Ωστόσο ένα από τα μειονεκτήματα της χώρας είναι το γεγονός πως δεν ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ως εκ τούτου οι εργαζόμενοι της δεν έχουν πρόσβαση σε θέσεις εργασίας στις χώρες μέλη.
Να σημειώσουμε πως μέχρι αυτή τη στιγμή η VW δεν έχει πάρει καμία οριστική απόφαση για την επένδυση που έχει αποφασίσει να κάνει στη Σμύρνη, ωστόσο όπως τα αίσχη των Τούρκων, έβαλαν και πάλι στο παιχνίδι τους υπόλοιπους «μνηστήρες».
Βεβαίως και να πάει σε άλλη βαλκανική χώρα η VW να κάνει το εργοστάσιο της. Μόνο στην Ελλάδα να μην έρθει! Έχουμε φλομώσει από εργοστάσια και βιομηχανική παραγωγή!..Φτάνει πια η ρύπανση και η μόλυνση από τα χιλιάδες εργοστάσια στην Ελλάδα. Η ανεργία έχει πέσει στο 3%. Λεφτά έχουμε να φάνε και οι όρνιθες. Όσο και να μας παρακαλάνε, εμείς εργοστάσιο της VW -και μάλιστα κοντά σε ένα από τα λιμάνια μας που κάθονται και ... ξύνονται- ΔΕΝ θέλουμε. Να πάνε αλλού να το φτιάξουν.. Άντε, από 'κει πέρα..
Το πρόβλημα δεν είναι μόνο φορολογικό αλλά και πωλήσεων. Την εταιρεία την ενδιαφέρει να έχει πωλήσεις στη χώρα που θα γίνει το εργοστάσιο,αρα θέλει μια μεγάλη χώρα. Δεν την ενδιαφέρει, έτσι και αλλιώς, η Ελλάδα.
Καλά τα λες φίλε μου, χρειάζεται και λίγο χιούμορ. Εγώ έχω να πω πως τα δικά μας τα χαιβάνια, που μας έχουν ζαλίσει τα ούμπαλα τον τελευταίο καιρό ότι η Χώρα μας είναι έτοιμη να δεχθεί επενδύσεις, δεν έχει κάνει μέχρι στιγμής ούτε καν ένα σχόλιο ή μία αναφορά για αυτήν την τεράστια επένδυση, η οποία εάν ερχόταν στην Χώρα μας, θα είχε τεράστια θετικά οφέλη, αλλά πουουουου, όλοι τους μόνο λόγια είναι.....
Η Σερβία δεν είναι καν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, Η Ρουμανία και η Βουλγαρία δεν ειναι και τόσο μεγάλες χώρες. Ας κινηθούν γρήγορα οι πολιτικοί μας και ας μπούμε κι εμείς στο παιχνίδι αν υπάρχει πιθανότητα...
Στον φίλο σχολιαστή που ανέφερε σχετικά, για το φορολογικό πρόβλημα θα συμφωνήσω, οι φόροι στην Ελλάδα είναι απαγορευτικοί ακόμα -θέλω να πιστεύω θα μειωθούν- για επενδύσεις τέτοιου είδους. Αλλά για πωλήσεις δεν θα συμφωνήσω. Αν βρεις, σα μεγάλη αυτοκ/νια, εύκολη πρόσβαση και εύκολες μεταφορές, πηγαίνεις. Τα εργατικά είναι υψηλά, καθόσον εξειδικευμένα. Αλλά όχι και γερμανικών επιπέδων.. Τα εργοστάσια της VW στην Τσεχία το αποδεικνύουν. Τόσο μεγάλη αγορά έχει η Τσεχία ή είναι πλουσιότεροι από μας; Αλλά και στη Σλοβενία, στη Ρουμανία κ.ά. Δεν είναι το μέγεθος της τοπικής αγοράς σημαντικό κριτήριο πλέον.. Τα λιμάνια μας και ειδικά εκείνο της Θεσ/νικης ξύνονται.. Το σημείο της Θεσ/νικης είναι πολύ ευνοϊκό, σταυροδρόμι είναι.. Προς όλα τα βαλκάνια, προς Ευρώπη, προς Ρωσία και προς Τουρκία. Αλλά με τους ανίκανους που έχουμε για πολιτικούς, θα χαθεί κι αυτή η ευκαιρία..
Βεβαίως και να πάει σε άλλη βαλκανική χώρα η VW να κάνει το εργοστάσιο της. Μόνο στην Ελλάδα να μην έρθει! Έχουμε φλομώσει από εργοστάσια και βιομηχανική παραγωγή!..Φτάνει πια η ρύπανση και η μόλυνση από τα χιλιάδες εργοστάσια στην Ελλάδα. Η ανεργία έχει πέσει στο 3%. Λεφτά έχουμε να φάνε και οι όρνιθες. Όσο και να μας παρακαλάνε, εμείς εργοστάσιο της VW -και μάλιστα κοντά σε ένα από τα λιμάνια μας που κάθονται και ... ξύνονται- ΔΕΝ θέλουμε. Να πάνε αλλού να το φτιάξουν.. Άντε, από 'κει πέρα..
Το πρόβλημα δεν είναι μόνο φορολογικό αλλά και πωλήσεων. Την εταιρεία την ενδιαφέρει να έχει πωλήσεις στη χώρα που θα γίνει το εργοστάσιο,αρα θέλει μια μεγάλη χώρα. Δεν την ενδιαφέρει, έτσι και αλλιώς, η Ελλάδα.
Καλά τα λες φίλε μου, χρειάζεται και λίγο χιούμορ. Εγώ έχω να πω πως τα δικά μας τα χαιβάνια, που μας έχουν ζαλίσει τα ούμπαλα τον τελευταίο καιρό ότι η Χώρα μας είναι έτοιμη να δεχθεί επενδύσεις, δεν έχει κάνει μέχρι στιγμής ούτε καν ένα σχόλιο ή μία αναφορά για αυτήν την τεράστια επένδυση, η οποία εάν ερχόταν στην Χώρα μας, θα είχε τεράστια θετικά οφέλη, αλλά πουουουου, όλοι τους μόνο λόγια είναι.....
Η Σερβία δεν είναι καν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, Η Ρουμανία και η Βουλγαρία δεν ειναι και τόσο μεγάλες χώρες. Ας κινηθούν γρήγορα οι πολιτικοί μας και ας μπούμε κι εμείς στο παιχνίδι αν υπάρχει πιθανότητα...
Στον φίλο σχολιαστή που ανέφερε σχετικά, για το φορολογικό πρόβλημα θα συμφωνήσω, οι φόροι στην Ελλάδα είναι απαγορευτικοί ακόμα -θέλω να πιστεύω θα μειωθούν- για επενδύσεις τέτοιου είδους. Αλλά για πωλήσεις δεν θα συμφωνήσω. Αν βρεις, σα μεγάλη αυτοκ/νια, εύκολη πρόσβαση και εύκολες μεταφορές, πηγαίνεις. Τα εργατικά είναι υψηλά, καθόσον εξειδικευμένα. Αλλά όχι και γερμανικών επιπέδων.. Τα εργοστάσια της VW στην Τσεχία το αποδεικνύουν. Τόσο μεγάλη αγορά έχει η Τσεχία ή είναι πλουσιότεροι από μας; Αλλά και στη Σλοβενία, στη Ρουμανία κ.ά. Δεν είναι το μέγεθος της τοπικής αγοράς σημαντικό κριτήριο πλέον.. Τα λιμάνια μας και ειδικά εκείνο της Θεσ/νικης ξύνονται.. Το σημείο της Θεσ/νικης είναι πολύ ευνοϊκό, σταυροδρόμι είναι.. Προς όλα τα βαλκάνια, προς Ευρώπη, προς Ρωσία και προς Τουρκία. Αλλά με τους ανίκανους που έχουμε για πολιτικούς, θα χαθεί κι αυτή η ευκαιρία..