Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οι έμποροι μεταχειρισμένων των χωρών της ανατολικής Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η χώρα μας, φαίνεται να τρίβουν τα χέρια τους με τις εξελίξεις γύρω από το ντίζελ.

Τρίβουν τα χέρια τους οι μαντράδες στην κεντροανατολική Ευρώπη

6.344 Επισκέψεις στο άρθρο (4/2/2019)

Οι έμποροι μεταχειρισμένων στις χώρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης τρίβουν τα χέρια τους όσο οι ισχυρές χώρες της Ένωσης γυρνούν την πλάτη στο ντίζελ. Σαπάκια πουλιούνται για χρυσάφι και οι ρύποι των υπέργηρων στόλων μας σκοτώνουν.

Δεν είναι νέο πως η πλειονότητα της Ευρώπης στρέφεται κατά του ντίζελ σταδιακά τα τελευταία χρόνια. Ούτε και ότι πολλές εταιρείες θα σταματήσουν την ενασχόλησή τους με τους πετρελαιοκινητήρες σε βάθος 5ετίας. Οι απαγορεύσεις σε πόλεις της Γερμανίας, η επιβολή διοδίων για την είσοδο ρυπογόνων αυτοκινήτων σε μεγάλα ευρωπαϊκά κέντρα και το άνοιγμα της ψαλίδας στις πωλήσεις μεταξύ βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων επιβατικών μοντέλων σκιαγραφούν με τον καλύτερο τρόπο την κατάσταση.

Τι γίνεται όμως με τα ντίζελ αυτοκίνητα που πωλήθηκαν σε χώρες όπως η Γερμανία, μια χώρα που τηρεί την πιο σκληρή στάση λόγω και του σκανδάλου παραποίησης των εκπομπών ρύπων; Που πάνε τα αυτοκίνητα αυτά, τώρα που οι Γερμανοί θέλουν να τα ξεφορτωθούν; Η απάντηση είναι απλή και μας αφορά: σε πόλεις της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης!

Την ίδια στιγμή που οι κραταιές δυνάμεις της Ε.Ε. καρατομούν το ντίζελ, η ζήτηση σε χώρες όπως η Ρουμανία, η Σερβία, η Πολωνία, η Τσεχία, η Βουλγαρία αλλά και η χώρα μας γιγαντώνεται μετατρέποντας ουσιαστικά την ανατολική και κεντρική Ευρώπη σε «χωματερή» για παλιά ρυπογόνα οχήματα. Οι μαντράδες φυσικά τρίβουν τα χέρια τους αφού αγοράζουν σε τιμές χώμα στη Γερμανία (σ.σ. εφόσον δεν υπάρχει εσωτερική ζήτηση οι Γερμανοί πουλάνε όσο-όσο για να τα ξεφορτωθούν) και πουλάνε στα ύψη αν συνυπολογίσουμε το ότι γυρίζουν τα χιλιόμετρα και επικαλούνται τη «μεγάλη ευκαιρία»!
 

Σύμφωνα με γερμανικό δημοσίευμα στη Ρουμανία, εκεί όπου καταλήγουν παραδοσιακά τα περισσότερα μεταχειρισμένα από τη δυτική Ευρώπη, τα ντίζελ αυτοκίνητα αυξήθηκαν στη διετία 2017-2018 ξεπερνώντας τις 30.000, ενώ παρόμοια εικόνα παρουσιάζει και η Τσεχία. Σε περίπτωση που αναρωτιέστε για το μέσο όρο ηλικίας του στόλου των οχημάτων στη Ρουμανία αγγίζει σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) τα 16 χρόνια! Πρώτο καμπανάκι...

Έπειτα, υπάρχει και το παράδειγμα της Σερβίας, εκεί που επιτρέπεται η εισαγωγή οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro3 (!) και έχει μέσο όρο μεταχειρισμένων τα 12 έτη, όπως ισχυρίζονται οι άνθρωποι του συνδέσμου εισαγωγέων αυτοκινήτων της χώρας. Μερικά παραδείγματα ακόμα: 14 έτη ο μέσος όρος του στόλου σε Τσεχία και Κροατία, 13 χρόνια στην Πολωνία και... 9 στη Γερμανία! Δεύτερο καμπανάκι...

Τρίτο και φαρμακερό καμπανάκι... ο δικός μας, ελληνικός υπέργηρος στόλος με τον μέσο όρο να ορίζεται στα 13,5 έτη, σύμφωνα με στοιχεία της Ε.Ε. στις αρχές του 2018, αριθμός που επηρεάζεται κατά βάση -αλλά όχι μόνο- από τα παλιάς τεχνολογίας επαγγελματικά οχήματα (π.χ. ταξί, φορτηγά) αλλά και το στόλο των λεωφορείων που χρησιμοποιούνται για τις αστικές μετακινήσεις σε διάφορες πόλεις της Ελλάδος. Από τα 5.104.908 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, τα 3.537.525 είναι άνω της 10ετίας ενώ τα σχετικά καινούρια με περίπου 6 χρόνια στην πλάτη τους είναι μόνο 530.000 αυτοκίνητα. Σε όλα αυτά, φυσικά, βάζουν το λιθαράκι τους και τα μεταχειρισμένα ντιζελάκια εισαγωγής.

Κλείνοντας αξίζει να υπενθυμίζουμε μερικά εξαιρετικά σημαντικά στοιχεία και εξελίξεις που έχουν συμβεί μέσα στα τρία τελευταία χρόνια γύρω από το ντίζελ:
  • Έκθεση του Εθνικού Κέντρου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης αναφέρει πως αν και η γενική εικόνα των ρύπων έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, δεν συμβαίνει το ίδιο με τα αιωρούμενα σωματίδια, τα οποία υπολογίζεται ότι καταγράφουν υπερβάσεις σε περιοχές όπου ζει το 21% του αστικού πληθυσμού.
  • Η Αθήνα το 2017 ήταν στην 3η θέση στις πόλεις με την περισσότερη ατμοσφαιρική ρύπανση σύμφωνα με ευρωπαϊκή έρευνα για το νέφος, ενώ υπολογίζεται ότι εξαιτίας αυτής, ο μέσος 30χρονος Αθηναίος θα ζήσει λιγότερο κατά 13 μήνες.
  • Κάθε χρόνο 3 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως πεθαίνουν εξαιτίας του μολυσμένου αέρα των πόλεων, με το καρκινογόνο NOx που παράγουν οι πετρελαιοκινητήρες, να θεωρείται ότι έχει μεγάλο μέρος της ευθύνης.
  • Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μεγάλης έρευνας στην Ευρώπη ακόμα και τα Euro6 ντίζελ είναι πολύ παραπάνω από τα όρια σε εκπομπές NOx με το ποσοστό να αγγίζει έως και το 1.600%, ήτοι σε 1.280 γρ. καρκινογόνων NOx αντί των 80 γρ./ 1.000 χλμ..
Τελικά μας νοιάζει τόσο πολύ η τσέπη μας, που θα δεχτούμε ότι «σκουπίδια» πετάνε οι Γερμανοί για ένα «χλιδάτο» αυτοκίνητο που θα τονώσει το στάτους, χωρίς να δώσουμε μια περιουσία; Εσείς τι γνώμη έχετε και πως σας φαίνονται τα στοιχεία για τις χώρες που αναφέραμε;

Mercedes
Ford