Το νέο μικρό SUV της VW έρχεται με την υπόσχεση να καθίσει στην κορυφή της αγοράς. Πως θα τα καταφέρει όμως όταν ο ανταγωνισμός προσφέρει πάνω από τριπλάσια εγγύηση και αφήνει και 2.000 ευρώ στην τσέπη σου;
Το νέο T-Cross πατάει στο πάτωμα του Polo και μοιράζεται με το μικρό VW σχεδόν όλα τα μηχανικά, από κινητήρες μέχρι αναρτήσεις. Φυσικά προσθέτει το μεγαλύτερο ύψος, την απόσταση από το έδαφος, καλύτερους χώρους, το σχήμα του SUV, και πιο τετράγωνη σχεδίαση, με το αζημίωτο σε σχέση με το Polo, δηλαδή κοντά 3.500 ευρώ για τον ίδιο κινητήρα και εξοπλισμό.
Και αν η διαφορά στην τιμή δικαιολογείται λόγω αλλαγής κατηγορίας, η διαφορά στην τιμή από τον ανταγωνισμό στην ίδια κατηγορία είναι λιγότερο «εύπεπτη». Γιατί το Kia Stonic έχει τις ίδιες διαστάσεις, την ίδια κατανάλωση, τους ίδιους ρύπους και τέλη κυκλοφορίας, την ίδια χωρητικότητα κινητήρα, και ίδιες επιδόσεις, μόνο που προσφέρει 7 χρόνια εγγύηση έναντι δύο του VW και είναι δύο χιλιάρικα φθηνότερο.
Η διαφορά στην τιμή είναι σημαντική, 12%, και η VW έχει να επιδείξει μια νέα σχεδίαση και θέλει να μιλάει και για υψηλά επίπεδα ποιότητας που μπορεί να δικαιολογούν κάτι τέτοιο. Όμως οι συγκρίσεις δεν ευνοούν πάντοτε τους Γερμανούς. Αν και η σχεδίαση είναι υποκειμενική υπόθεση, το Stonic έχει πιο έντονα δυναμικά στοιχεία, και έτσι η προσπάθεια της VW να κρατήσει το Τ-Cross διαχρονικό το κάνει λιγότερο ευφάνταστο και μάλλον βαρετό. Τόσο που οι κάποιοι από του έντονους χρωματισμούς που έχει διαλέξει η VW για το μοντέλο, τελικά να μην ταιριάζουν με τον χαρακτήρα του.
Είναι όμως VW. Και για πολλούς αυτή η «λεπτομέρεια» αξίζει πολλά. Πιθανώς τόσα, ώστε να μην ρίξουν καν δεύτερη ματιά στον ανταγωνισμό και να πάνε καρφί στο T-Cross. Τόσα ώστε να θεωρήσουν πως ασχέτως με το αν και πόσο καλύτερο είναι από τον ανταγωνισμό, αξίζει τα παραπάνω χρήματα και ας προσφέρει σημαντικά λιγότερη εγγύηση.
Εσείς όμως τι λέτε; Είναι το σήμα της VW ικανό να σας κάνει να μην δείτε καν το Stonic, παρότι το Kia σας δίνει τόσο μεγάλη εγγύηση και σας αφήνει και δύο χιλιάρικα στην τσέπη; Τι είναι αυτό που σας κάνει να αποφασίσετε ποιο θα πάρετε τελικά;
KIA με κλειστά μάτια. Ποια VW; Τον χιλίων προβλημάτων, ανακλήσεων, ακριβότερων service και ανταλλακτικών; Η πραγματική οικονομική διαφορά πρέπει να μετριέται στο πέρας της 7ετίας και είναι τεράστια.
KIA με κλειστα ματια,τα περι μεταπωλητικης αξιας που επικρατει η αποψη απλα φθινει γιατι ο χρονος ειναι αδυσωπητος οπως και η αφαιμαξη της τσεπης στα συνεργεια της VW.
Το Stonic είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο και η ΚΙΑ έχει κάνει τεράστια βήματα ως εταιρεία. Αλλά το συγκριτικό του πλεονέκτημα βρίσκεται μόνο στο ένα σκέλος του τίτλου, αυτό της 7ετούς εγγύησης. Γτ η διαφορά των € 2000 μηδενίζεται σχεδόν αν προσθέσεις το προαιρετικό πακέτο ADAS τα συστήματα του οποίου είναι στάνταρ στο T Cross. Αν σ αυτό προσθέσεις την μεταπωλητική αξία και το "κύρος" του VW, τότε μάλλον η ζυγαριά ισορροπεί επικίνδυνα για το ΚΙΑ.
KIA με κλειστά μάτια. Ποια VW; Τον χιλίων προβλημάτων, ανακλήσεων, ακριβότερων service και ανταλλακτικών; Η πραγματική οικονομική διαφορά πρέπει να μετριέται στο πέρας της 7ετίας και είναι τεράστια.
KIA με κλειστα ματια,τα περι μεταπωλητικης αξιας που επικρατει η αποψη απλα φθινει γιατι ο χρονος ειναι αδυσωπητος οπως και η αφαιμαξη της τσεπης στα συνεργεια της VW.
Το Stonic είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο και η ΚΙΑ έχει κάνει τεράστια βήματα ως εταιρεία. Αλλά το συγκριτικό του πλεονέκτημα βρίσκεται μόνο στο ένα σκέλος του τίτλου, αυτό της 7ετούς εγγύησης. Γτ η διαφορά των € 2000 μηδενίζεται σχεδόν αν προσθέσεις το προαιρετικό πακέτο ADAS τα συστήματα του οποίου είναι στάνταρ στο T Cross. Αν σ αυτό προσθέσεις την μεταπωλητική αξία και το "κύρος" του VW, τότε μάλλον η ζυγαριά ισορροπεί επικίνδυνα για το ΚΙΑ.
Πολλοί αγοράζουν με βάση το σήμα, άλλοι αγοράζουν με τη λογική. Ο καθένας όπως νομίζει. Εγώ ψηφίζω ΚΙΑ .