Η Toyota αποκαλύπτει τα μυστικά του V10 κινητήρα της Lexus LFA
Η συνεργασία με την Yamaha και η μηχανική τελειότητα πίσω από τον ήχο
Η μοναδική γωνία των 72 μοιρών
Αναμένεται να λανσαριστεί νέο μοντέλο με ονομασία LFR στα επόμενα έτη
Η Toyota αποκαλύπτει τα μυστικά του V10 κινητήρα της Lexus LFA
Η Toyota δημοσίευσε ένα εντυπωσιακό τρίωρο βίντεο μέσω του επίσημου περιοδικού Toyota Times, αφιερωμένο αποκλειστικά στον ήχο του κινητήρα V10 της Lexus LFA. Το βίντεο επικεντρώνεται στην έκδοση Nürburgring του θρυλικού supercar, παρουσιάζοντας τον μοναδικό ήχο του θρυλικού ατμοσφαιρικού κινητήρα 4.8 λίτρων που στροφάρει έως τις 9.500 σ.α.λ..
Η συνεργασία με την Yamaha και η μηχανική τελειότητα πίσω από τον ήχο
Σύμφωνα με τον υποδιευθυντή της μάρκας, η Lexus συνεργάστηκε στενά με τη Yamaha, κατασκευάζοντας και δοκιμάζοντας αμέτρητα πρωτότυπα. Ο κινητήρας με κωδικό «1LR-GUE» σχεδιάστηκε με ιδιαίτερη έμφαση στον ήχο του. Οι μηχανικοί δημιούργησαν έναν ήχο εξάτμισης με καθαρές αρμονίες, χρησιμοποιώντας μάλιστα μεθόδους ανάλυσης από τη φωνητική για να πετύχουν τον ιδανικό ήχο, ισχυρό στις χαμηλές στροφές και οξύτερο στις υψηλές.
Η μοναδική γωνία των 72 μοιρών
Ο Yusuke Nakayama από το Τμήμα Ανάπτυξης Επιδόσεων αποκάλυψε ότι η γωνία των 72 μοιρών μεταξύ των κυλίνδρων επιλέχθηκε ειδικά για τη βελτίωση του ήχου. Παλαιότερες προσομοιώσεις με προσθήκη δύο κυλίνδρων σε κινητήρα V8 με γωνία 90 μοιρών δεν μπορούσαν να παράγουν τον επιθυμητό ήχο λόγω ανομοιόμορφων διαστημάτων ανάφλεξης. Ο ήχος που παράγει ο τελικός σχεδιασμός, χαρακτηρίστηκε από τον Nakayama ως «βρυχηθμός αγγέλου».
Αναμένεται να λανσαριστεί νέο μοντέλο με ονομασία LFR στα επόμενα έτη
Παρά την περιορισμένη παραγωγή 500 μονάδων, εκ των οποίων μόλις 50 ήταν στην έκδοση Nürburgring, η LFA δεν σημείωσε εμπορική επιτυχία. Ωστόσο, η κληρονομιά της συνεχίζεται καθώς η Lexus αναπτύσσει ένα νέο ηλεκτρικό supercar εμπνευσμένο από την «μυστική συνταγή» της LFA. Το μελλοντικό μοντέλο θα βασίζεται στο Electrified Sport concept, ενώ παράλληλα, η εταιρεία σχεδιάζει το πιο προσιτό μοντέλο LFR με κινητήρα V8, το οποίο θα βασίζεται στο αγωνιστικό Toyota GT3 που θα κάνει το ντεμπούτο του το 2026.