Εσωτερικό -Εξοπλισμός: «Πλούσια» και άνετα αμφότερα
Στο εσωτερικό του βασικού T-Cross την παράσταση κλέβουν οι δύο μεγάλες οθόνες, η πρώτη (8 ιντσών) μπροστά από τον οδηγό ως ψηφιακός πίνακας οργάνων και η δεύτερη στην κεντρική κονσόλα. Από άποψη χώρων στο πίσω κάθισμα του T-Cross θα καθίσεις με άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών ξεκινάει από τα 347 και φτάνει τα 417 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος (κατά 140 χλστ.), το οποίο μπαίνει στον στάνταρ εξοπλισμό και είναι κάτι που πρέπει να αναφέρουμε στα πολύ θετικά. Μιλώντας για τον βασικό εξοπλισμό να πούμε πως εκτός από τα προαναφερόμενα στοιχεία περιλαμβάνονται 16άρες ζάντες αλουμινίου, ράγες οροφής σε μαύρο χρώμα, τα συστήματα Front Assist (σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου) με City Emergency Braking (σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης) και Pedestrian Monitoring (σύστημα αναγνώρισης πεζών & ποδηλάτων), κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός ρυθμιζόμενο σε ύψος και μήκος, 2 θύρες USB στο πίσω μέρος (μόνο για φόρτιση), προβολείς ομίχλης εμπρός, ασύρματη (επαγωγική) φόρτιση κινητού τηλεφώνου, κάμερα οπισθοπορείας, ψηφιακό ραδιόφωνο DAB+, We Connect Υπηρεσίες και Emergency Call Service (κλήση έκτακτης ανάγκης).
Στην αντίπερα όχθη, η καμπίνα του Kia Stonic χαρακτηρίζεται φρέσκια και high-tech στη βασική της έκδοση GL Inmotion. Καλές επενδύσεις και ποιοτική αίσθηση χαρίζουν ευχάριστη νότα στα γεροδεμένα υλικά του. Ο χώρος αποσκευών στο Stonic μετράται στα 352 λίτρα, όντας ικανός να καλύψει της βασικές οικογενειακές ανάγκες, ενώ τέσσερις ενήλικες επιβάτες μπορούν να βολευτούν άνετα (όπως άλλωστε και στο T-Cross). Στο κομμάτι του εξοπλισμού να πούμε πως μέρος της βασικής έκδοσης GL Inmotion είναι: έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών με σύνδεση σε Smartphone (), Bluetooth handsfree με δυνατότητα streaming, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, Air Condition, ράγες οροφής και 15άρες σιδερένιες ζάντες. Από κει και πέρα ακολουθεί ένα πλήθος συστημάτων ασφαλείας μεταξύ των οποίων τα ABS, EBD, ESP, VSM (ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης σταθερότητας), Hill-start Assist (σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα), Cornering Brake Control (Ηλεκτρονική κατανομή πέδησης ανά πλευρά στις στροφές), Torque Vectoring System (Σύστημα δυναμικής κατανομής ροπής στις στροφές) κ.α.
Κινητήρας: Πολιτισμένος του T-Cross, ικανοποιητικός του Stonic
Κάτω από το καπό του VW T-Cross του συγκριτικού βρίσκεται ο 3κύλινδρος 1,0 TSI (τούρμπο) στην εκδοχή των 95 ίππων. Το μοτέρ δεν υπόσχεται να βάλει φωτιά στην άσφαλτο, όμως κινεί άκρως ικανοποιητικά το SUVάκι της Volkswagen. Είναι πολιτισμένος σε λειτουργία και δεν έχει ενοχλητικούς κραδασμούς, ενώ η πραγματική κατανάλωση μετρήθηκε στα 6,8 λτ./100 χλμ./ώρα, νούμερο καλό για την κατηγορία. Θα κινηθείτε άνετα στις περισσότερες των αστικών μετακινήσεων, όμως αν είστε φορτωμένος με 3 και πάνω άτομα ή αν κινείστε σε ανηφορικό επαρχιακό δίκτυο, τότε το κατέβασμα μια σχέσης θα έρθει αβίαστα.
Όσον αφορά το Kia Stonic, entry-level επιλογή αποτελεί ένας 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.200άρης κινητήρας 84 ίππων και 120 Nm ροπής, ο οποίος κινεί χωρίς πρόβληματα το αμάξωμα εφόσον ο αριθμός των στροφών διατηρείται ψηλά, κοντά δηλαδή στις 3.500-4.000 σ.α.λ.. Η έλλειψη ροπής είναι αισθητή στο 5άρι κιβώτιο, κάτι που αποτυπώνεται στην πράξη στην προσπέραση και στα χαρτιά μιας και το 0-100 χλμ./ώρα που ανακοινώνει η Kia είναι στα 13,5 δλ.. Τέλος, η μέση κατανάλωση, από την άλλη, ορίζεται στα 5,5-6,1λτ./100 χλμ..
Στο δρόμο: Σπορτίφ διάθεση το Stonic, δεν κουράζει το T-Cross
Το Kia Stonic δείχνει να έχει μια σπορτίφ διάθεση για τα δεδομένα της κατηγορίας. Είναι ευχάριστο σε οδηγικό επίπεδο μην κρύβοντας τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, που εκφράζεται μέσω της άμεσης και ακριβής πληροφόρησης από το τιμόνι, καθώς επίσης και από τη σχετικά σφιχτή ανάρτηση, που περιορίζει τις κλίσεις, χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις στον τομέα της άνεσης. Χάρη στην αυξημένη του απόσταση από το έδαφος 165 χλστ. (με τις 15άρες ζάντες) προσφέρει καλύτερη ορατότητα στα στενά σοκάκια της πόλης και μπορεί να πάει εκτός δρόμου ευκολότερα την ώρα που δεν χάνει σε οδηγική αίσθηση όταν το πιέζεις.
Το T-Cross είναι ένα ευέλικτο και εύκολο αυτοκίνητο μέσα στην πόλη, αποτελεσματικό στα στροφιλίκια και άνετο στην εθνική, όσο βέβαια το επιτρέπει ο άνευρος κινητήρας των 95 ίππων. Ο κύκλος στροφής είναι στα 10,6 μέτρα, οι διαστάσεις compact, ενώ κάθεσαι και ψηλά και άρα δεν δυσκολεύεσαι στην πόλη. Εκτός αυτής, στον αυτοκινητόδρομο, ταξιδεύεις με άνεση, γιατί είναι ευθύβολο, δεν ακούς έντονους θορύβους στα 120-140 χλμ./ώρα, και η ανάρτησή του είναι αποτελεσματική, δηλαδή δεν έχει πλεύσεις, ούτε όμως και είναι σφικτή. Κανένα παράπονο δεν θα εκφράσουμε και για τα φρένα, αφού παρά τα πίσω ταμπούρα χρειαστήκαμε για το 100-0 χλμ./ώρα 37,4 μέτρα.
Συμπέρασμα
Οι καλύτερες επιδόσεις του Volkswagen Τ-Cross αλλά και η μεγαλύτερη άνεση που προσφέρουν οι χώροι του είναι δύο βασικά ατού του γερμανικού SUV. Από την άλλη ο fun to drive χαρακτήρας του Stonic, το αρκετά χαμηλότερο κόστος απόκτησης, αλλά και η εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών που προσφέρει η Kia κάνουν την επιλογή δύσκολη. Ιδιαίτερα από τη στιγμή που το τεχνολογικό υπόβαθρο και στους δύο «μονομάχους» είναι πλούσιο.
Σε κάθε περίπτωση οι βασικές εκδόσεις των Kia Stonic και Volkswagen Τ-Cross αποτελούν δύο καλές επιλογές για όσους «ψάχνονται» για μοντέρνο (σχεδιαστικά και τεχνολογικά), ασφαλές και άνετο μικρό SUV.
«Βασικό»... δίλημμα στα μικρά SUV!
-VW T-Cross με 1.000άρη τούρμπο και 95 άλογα στις 20.550 ευρώ
-Kia Stonic με 1.200άρη ατμοσφαιρικό και 84 άλογα στις 15.290 ευρώ
Τι θα επέλεγες;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »