Η ηλεκτρική γκάμα ID της Volkswagen απαρτίζεται στην Ελλάδα από τα ID.3 και ID.4, τα οποία προσφέρονται σε πολλές εκδόσεις όλες υπό την κρατική επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Η Volkswagen είναι μία από τις εταιρείες που έχουν εκφραστεί από την πρώτη στιγμή υπέρ της ηλεκτροκίνησης. Μάλιστα σκοπός της γερμανικής φίρμας είναι η ραγδαία ανάπτυξη της ηλεκτρικής της γκάμας, η οποία όπως είναι γνωστό έχει ξεκινήσει να εμπλουτίζεται. Άλλωστε εδώ και αρκετό καιρό βρίσκονται ήδη στη χώρα μας τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της νέας εποχής της Volkswagen, βασισμένα στην πλατφόρμα ΜΕΒ. Ο λόγος για τα ID.3 και ID.4. Στο πλαίσιο του ενδιαφέροντος που υπάρχει από μέρος του κοινού, ιδιαίτερα από τη στιγμή που συνεχίζει να τρέχει το πρόγραμμα επιδοτήσεων της κυβέρνησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», κάναμε ένα συνοπτικό οδηγό για την ηλεκτρική γκάμα των δύο αυτών μοντέλων της VW προκειμένου να αποκτήσετε μία πιο εμπεριστατωμένη άποψη για τις τιμές και τις εκδόσεις.
Σε τρεις εκδόσεις και ισάριθμες μπαταρίες το ID.3
Ξεκινώντας από το μικρομεσαίο ID.3, να πούμε πως διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις. Στη βάση της γκάμας υπάρχει η έκδοση Pure Performance με την μπαταρία 45 kWh που προσφέρει αυτονομία 348 χιλιόμετρα κατά WLTP. Ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται εγκατεστημένος στον πίσω άξονα παράγει ισχύ 150 ίππων, ενώ το κόστος αγοράς μαζί με την επιδότηση ορίζεται στις 28.516 ευρώ. Στο επόμενο «σκαλοπάτι» βρίσκεται η έκδοση Pro Performance με την μεσαία μπαταρία χωρητικότητας 58 kWh που προσφέρει αυτονομία έως 425 χιλιόμετρα κατά WLTP. Σε αυτή την περίπτωση ο ηλεκτροκινητήρας παράγει ισχύ 204 ίππων και το κόστος απόκτησης με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ξεκινά από τις 33.491 ευρώ. Τέλος, η μεγαλύτερη μπαταρία της έκδοσης Pro S διαθέτει ωφέλιμη ενέργεια 77 kWh και η αυτονομία φτάνει έως τα 552 χιλιόμετρα κατά WLTP, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει ισχύ 204 ίππων. Το κόστος απόκτησης ορίζεται στις 42.900 ευρώ, αλλά με την επιδότηση μειώνεται στις 37.710 ευρώ.
Πλούσιο το μεσαίο εξοπλιστικό πακέτο
Ενδεικτικά να πούμε το ID.3 στο μεσαίο εξοπλιστικό επίπεδο Pro Performance, περιλαμβάνει πλούσιο εξοπλισμό όπως ζάντες 18 ιντσών, προβολείς LED με αυτόματη ρύθμιση δέσμης φωτός, σύστημα Infotainment «Discover Pro» με Navi, αυτόματο κλιματισμό Air Care Climatron που περιλαμβάνει λειτουργία καθαρισμού του αέρα και αντιαλλεργικό φίλτρο, Adaptive Cruise Control με Speed Limiter και φυσικά πολλά συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού. Η μπαταρία των 58 kWh για τη φόρτισή της χρειάζεται 6 ώρες και 15 λεπτά σε wallbox 11 kW και σε ταχυφορτιστή 100 kW 35 λεπτά για το 80%. Φυσικά υπάρχει πάντοτε και η δυνατότητα φόρτισης μέσω ανάκτησης, όταν σηκώνετε το πόδι από το γκάζι, επιλέγοντας τη θέση B στον επιλογέα ταχυτήτων.
Συνέχεια του άρθρου >>>
ID.4 έως 204 ίππους και 520 χλμ αυτονομία
Από τη μεριά του το ηλεκτρικό SUV, ID.4, έχει στη φαρέτρα του μόνο τα μεγέθη μπαταριών των 58 και 77 kWh, αλλά στην κορυφή της γκάμας του φιγουράρει η σπορ ισχυρή έκδοση GTX. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται το ID.4 Pure, με ισχύ 149 PS και αυτονομία έως 340 χλμ., που καθίσταται το πιο προσιτό με προτεινόμενη λιανική τιμή 33.403 ευρώ. Την ίδια στιγμή, το ID.4 Pure +, που διαθέτει το πακέτο Performance για αναβάθμιση της ισχύος στους 170 ίππους, έχει προτεινόμενη λιανική τιμή 34.810 ευρώ (με την επιδότηση). Διαθέσιμη είναι και η έκδοση Pro Performance, με μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 77 kWh και αυτονομία έως 520 χιλιόμετρα, που χάρη στο πακέτο Performance αποδίδει 204 άλογα, ενώ το κόστος απόκτησης ορίζεται στις 40.523 ευρώ με την επιδότηση.
Όσοι επιλέξουν την τελευταία θα δουν το μοντέλο τους να διαθέτει μεταξύ άλλων με ζάντες 19 ιντσών, προβολείς LED με αυτόματη ρύθμιση δέσμης φωτός, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός - πίσω με ηχητική προειδοποίηση και οπτικές ενδείξεις, σύστημα Infotainment «Discover Pro» με σύστημα πλοήγησης, Adaptive Cruise Control με Speed Limiter και Lane Assist (Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας). Σε ότι αφορά την φόρτιση (της μπαταρίας 77 kWh) ο on-board φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος μπορεί να υποστηρίξει Wallbox μέχρι και 11 kW, κάτι που σημαίνει πλήρη φόρτιση σε λιγότερες από 8 ώρες ή αν προτιμάτε περίπου 50 χλμ./ώρα. Φυσικά υπάρχει και συμβατότητα με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως 120 kW, κάτι που ισοδυναμεί με πλήρωση από το 10% στο 80% σε μόλις 38 λεπτά της ώρας.
Το κορυφαίο ID.4 GTX
Τέλος το κορυφαίο ID.4 GTX που εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, σε εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα, προσφέροντας τετρακίνηση, συνδυαστική ισχύ 299 ίππων και αυτονομία 480 χιλιομέτρων, ενώ επωφελείται με τη μέγιστη επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Ως εκ τούτου, από 53.500 ευρώ, η προτεινόμενη λιανική τιμή του ID.4 GTX με την επιδότηση διαμορφώνεται στις 47.500 ευρώ. O εξοπλισμός του GTX είναι πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων θερμαινόμενο τιμόνι, εσωτερικό φωτισμό καμπίνας, 10 ιντσών οθόνη infotainment ως στάνταρ (12 ιντσών προαιρετικά) και 20άρες ζάντες αλουμινίου (21 ιντσών προαιρετικά). Η μπαταρία χρειάζεται μόλις 30 λεπτά για να προσφέρει κίνηση για 300 χιλιόμετρα με φορτιστή 125 kW. Σύμφωνα με την μάρκα έχει μεγάλη διάρκεια ζωής, αφού η Volkswagen εγγυάται ότι θα έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.
ID.3 και ID.4 διαθέσιμα με κρατική επιδότηση!
-Σε τρεις εκδόσεις και ισάριθμες μπαταρίες το ID.3.
-ID.4 έως 204 ίππους και 520 χλμ. αυτονομία.
-Παρών και το κορυφαία τετρακίνητο ID.4 GTX με 299 ηλεκτρικά άλογα!
Το σκέφτεσαι για ηλεκτρικό ή είναι νωρίς ακόμα;