Μικρό ναι, αλλά ποιο; Το ανανεωμένο Volkswagen Polo με 1.000άρη μοτέρ 110 άλογα, DSG αυτόματο κιβώτιο στην τιγκαρισμένη εξοπλιστική έκδοση Style ή το σπορ «καυτό» Hyundai i20 N με 204 άλογα και 1.000 ευρώ επιπλέον;
Η τιμή αποτελεί το βασικό παράγοντα αγοράς ενός αυτοκινήτου για την πλειοψηφία των υποψηφίων αγοραστών και πολλές φορές θέτει διλήμματα τα οποία ούτε και οι ίδιοι έχουν σκεφτεί πως θα προκύψουν κατά την έρευνα αγοράς που κάνουν για να φτάσουν στην τελική τους επιλογή.
Θες για παράδειγμα να πάρεις ένα μικρό πόλης άνετο, με γεμάτο εξοπλισμό και γκαζάκι να τραβάει κάτι παραπάνω από καλά, αλλά στο ψάξιμο βλέπεις ότι με ένα χιλιάρικο παραπάνω μπορείς να πάρεις και πάλι μικρό, αλλά «καυτό» σπορ μοντέλο με διπλάσια σχεδόν ιπποδύναμη από το πρώτο. Αν αναρωτιέστε που συμβαίνουν αυτά, έχουμε και λέμε... Ανανεωμένο Volkswagen Polo με τον 1.000άρη TSI κινητήρα, 110 άλογα και DSG αυτόματο κιβώτιο με κόστος 23.900 ευρώ ή βάζεις ένα χιλιάρικο παραπάνω για το «καυτό» Hyundai i20 N με 204 ίππους και τιμή 24.990 ευρώ;
Θα μας πείτε ότι η φύση των δύο αυτοκινήτων είναι διαφορετική εξ ορισμού, αφού η Hyundai μέσω του i20 N στοχεύει στους petrolheads, ενώ η έκδοση Style του ανανεωμένου Volkswagen Polo των 110 ίππων, σε αυτούς που θέλουν ένα πλήρες μικρό με φουλ τεχνολογία για τις μετακινήσεις τους. Αλλά είπαμε πως εδώ είναι θέμα... τιμής, κυριολεκτικά και όχι μεταφορικά, αφού αμφότερα τα μοντέλα είναι ιδιαιτέρως... τίμια που λέει και ο λαός.
Σύγχρονα με μπόλικες τεχνολογίες
Εξωτερικά, το ανανεωμένο Polo για μία ακόμα φορά κρατάει τη συνταγή που το έχει καθιερώσει όλα αυτά τα χρόνια όντας μοντέρνο και συνάμα στιβαρό. Στην έκδοση Style στην οποία και αναφερόμαστε έχουμε στάνταρ τα LED φώτα, ενώ το παρών δίνουν και τα LED φώτα στο πίσω μέρος. Στο εσωτερικό ο οδηγός θα βρει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, ενώ που συνδυάζεται με τέσσερα διαφορετικά συστήματα ψυχαγωγίας Composition Media, Ready2Discover, Discover Media και Discover Pro και για πρώτη φορά με οθόνη 9,2 ιντσών.
Από τη μεριά του, το i20 N έχει πιο δυναμικό εξωτερικό σχεδιασμό χάρη στον σπορ χαρακτήρα του που διαιρείται στην επιθετική μάσκα με logo «N», στις τεράστιες εισαγωγές αέρα, στα τονισμένα μαρσπιέ, στο σπόιλερ οροφής, στον διαχύτη και στις ζάντες 18 ιντσών. Μέσα, το μάτι χορταίνει από τα εντυπωσιακά μπάκετ καθίσματα και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, όμως απουσιάζουν οι σπορ πινελιές με εξαίρεση φυσικά τα πεντάλ αλουμινίου και τον επιλογέα ταχυτήτων. Φυσικά σε αμφότερα τα μοντέλα οι τεχνολογίες είναι πολλές.
Στο δρόμο, το i20 N με τον 1.6000άρη κινητήρα των 204 ίππων βάζει «φωτιά» και σε εμπνέει να το οδηγήσεις, όπως επίσης και η «μελωδία» της εξάτμισης. Φυσικά θα πρέπει να κάνεις κάποιες παραχωρήσεις σε θέματα άνεσης σε σχέση με το Polo, αλλά είπαμε δεν μπορούμε να τα έχουμε και όλα.
Από την άλλη, οι 110 ίπποι του Polo είναι σαφώς λιγότεροι, αλλά σε καμία περίπτωση λίγοι, ωστόσο το γερμανικό μικρό χάρη στο DSG κιβώτιο κερδίζει πόντους στον τομέα της πρακτικότητας και της, αλλά και στις πιο ξεκούραστες διαδρομές που θα σου προσφέρει ακόμα και όταν είσαι πηγμένος στην κίνηση. Στην εξίσωση φυσικά θα βάλουμε και την κατανάλωση καυσίμου όπου στην περίπτωση του i20 N έχει μετρηθεί από την εταιρεία στα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε συνδυαστικό κύκλο, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου του Polo σύμφωνα με τη VW οριοθετείται στα 5,2 λτρ./100 χλμ.
Η άποψή μας
Το «χιλιάρι» VW Polo με τα 110 άλογα τιμολογιακά είναι στο ανώτερο άκρο της κατηγορίας, ωστόσο είναι μια σαφώς ολοκληρωμένη επιλογή προσφέροντας σύγχρονο σχεδιασμό και πλούσιο εξοπλισμό σε κάθε επίπεδο. Από την άλλη, το «καυτό» i20 N απαιτεί επιπλέον 1.000 περίπου ευρώ, προσφέροντας ωστόσο σχεδόν διπλάσιους ίππους, αδρεναλίνη στο κόκκινο για αυτούς που θα το εξερευνήσουν ακόμα περισσότερο και σε πίστες και φυσικά την ευχαρίστηση πως δεν έχεις ένα καθημερινό, τυπικό μικρό αυτοκίνητο για να κάνεις απλά τη δουλειά σου, αλλά ένα μικρό GTi που απευθύνεται σε ένα πιο ειδικό κοινό.
Μικρό ναι, αλλά ποιο;
- Ανανεωμένο VW Polo με 110 PS και DSG «τίγκα» εξοπλισμένο ή «καυτό» Hyundai i20 N με 204 ίππους;
- Διαφορά τιμής 1.000 ευρώ.
Εσύ τι λες;