Volkswagen T-Cross και Polo συγκρούονται στην Life εξοπλιστική έκδοση με ίδιο κινητήρα και 95 άλογα αμφότερα, αλλά 1.300 ευρώ διαφορά στο κόστος απόκτησης.
Τα Volkswagen T-Cross και Polo μπορεί να είναι δύο διαφορετικά μοντέλα, ωστόσο έχουν και αρκετά κοινά μεταξύ τους. Αμφότερα μοιράζονται τους ίδιους κινητήρες, ενώ προσφέρονται από την ελληνική αντιπροσωπεία και στις ίδιες εξοπλιστικές εκδόσεις. Ως εκ τούτου το δίλημμα των αγοραστών για ποιο από τα δύο να επιλέξουν δεν είναι έκπληξη. Ωστόσο, από τη στιγμή που μιλάμε για ένα μικρό και ένα μικρό SUV η διαφορά στο κόστος απόκτησης είναι αναμενόμενη. Τι αξίζει λοιπόν να πάρει κάποιος;
Volkswagen T-Cross στη βασική έκδοση Life με 95 άλογα και κόστος 20.550 ευρώ ή το ανανεωμένο Volkswagen Polo στα ίδια άλογα και στην ίδια έκδοση με 19.250 ευρώ και 1.300 ευρώ να μείνουν στην τσέπη του; Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά...
Το ανανεωμένο Polo ακολουθεί τα χνάρια του μεγαλύτερου Golf στον τομέα της σχεδίασης, υιοθετώντας τη φωτιζόμενη LED μπάρα που ενώνει τους ανασχεδιασμένους LED προβολείς . Οι προβολείς συνοδεύονται από νέα λεπτά μπούμερανγκ LED φώτα ημέρας, ενώ νέο σχεδιασμό έχει και ο προφυλακτήρας που φιλοξενεί ένα μεγάλο αεραγωγό τονίζοντας έτσι περισσότερο το δυναμισμό του μοντέλου. Συνολικά το Polo διαθέτει σύγχρονη εμφάνιση με αρκετά μοντέρνα στοιχεία, όπως τη γραμματοσειρά «Polo» ολογράφως στο πίσω μέρος και τα μεγαλύτερα LED πίσω φώτα που εφάπτονται στα φτερά.
Το VW-T-Cross από τη μεριά του ξεχωρίζει κυρίως από την στιβαρή του υπόσταση. Το πίσω μέρος εντυπωσιάζει με τη φάσα που ενώνει τα φώτα και κατ΄ επέκταση τονίζει το φάρδος του αμαξιού, εντυπωσιακό ωστόσο και το μπροστινό μέρος που έχει κλέψει στοιχεία από το Touareg ώστε να αναδείξει ακόμα περισσότερο τον macho χαρακτήρα. Στο πλάι από την άλλη θα ανακαλύψεις κάτι από Tiguan, όμως η ουσία είναι ότι το SUVάκι της Volkswagen βγάζει αφενός ένα δυναμισμό, αφετέρου πολύ φρεσκάδα και ναι καταφέρνει να κλέβει τις ματιές των περαστικών.
Εσωτερικό-Χώροι: Πιο ποιοτικό το Polo, πιο ευρύχωρο το T-Cross
Στο εσωτερικό τα δύο αυτοκίνητα έχουν κοινά αλλά και διαφορές. Σε αμφότερα τα μοντέλα η συναρμογή είναι σε υψηλά στάνταρ, ωστόσο το Polo κερδίζει σε ποιότητα υλικών χάρη στο μαλακό πλαστικό, το οποίο δε θα βρείτε πουθενά στο T-Cross. Από την άλλη σε επίπεδο εξοπλισμού το T-Cross κάνει ένα βήμα μπροστά έχοντας να επιδείξει τις δύο μεγάλες οθόνες, η πρώτη (8 ιντσών) μπροστά από τον οδηγό ως ψηφιακός πίνακας οργάνων και η δεύτερη επίσης 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα. Digital «αέρα» αποπνέει και το Polo, καθώς ο ψηφιακός πίνακας οργάνων συνδυάζεται με οθόνη αφής 6,5 ιντσών για το infotainment.
Από άποψη χώρων στο πίσω κάθισμα του T-Cross θα καθίσεις με άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών ξεκινάει από τα 347 και φτάνει τα 417 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος (κατά 140 χλστ.), το οποίο μπαίνει στον στάνταρ εξοπλισμό και είναι κάτι που πρέπει να αναφέρουμε στα πολύ θετικά. Όσον αφορά το Polo έχει αρκετό αέρα για τα γόνατα (12 εκ.) και το κεφάλι και φάρδος πίσω καθίσματος ικανό να φιλοξενήσει 2 ενήλικους και ένα παιδί. Τέλος το πορτ-μπαγκάζ με χωρητικότητα 351 λίτρα ανήκει στα κορυφαία της κλάσης.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρας- Στο δρόμο: Οικονομικότερο το Polo, καλύτερα φρένα το T-Cross
Κάτω από το καπό και των δύο δεσπόζει ο γνωστός 1.000άρης TSI κινητήρας του γκρουπ στην έκδοση με τα 95 άλογα που συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Δεν υπόσχεται να βάλει φωτιά στην άσφαλτο, ούτε το κάνει ωστόσο κινεί ικανοποιητικά και πολιτισμένα τα δύο μοντέλα. Στο Polo η πραγματική μέση τιμή της κατανάλωσης μετρήθηκε στα 6,5 λτ./100 χλμ., ενώ στο T-Cross στα 6,8 λτ./100 χλμ./ώρα.
Οδηγικά τόσο το T-Cross όσο και το Polo παρουσιάζουν καλή εικόνα είτε πρόκειται για κίνηση εντός πόλης, είτε για ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο. Και τα δύο μοντέλα χαρακτηρίζονται από την καλή απορροφητικότητα της ανάρτηση στις κακοτεχνίες του δρόμου, αλλά και την εντυπωσιακή ηχομόνωση ακόμα και όταν κινούνται στην εθνική με 130 χλμ./ώρα. Κανένα παράπονο δεν θα εκφράσουμε και για τα φρένα του T-Cross, αφού παρά τα πίσω ταμπούρα χρειαστήκαμε για το 100-0 χλμ./ώρα 37,4 μέτρα, ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο και για το Polo, το οποίο στη δοκιμή μας δεν παρουσίασε ανάλογη εικόνα και για αυτό απευθυνθήκαμε στην VW.
Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Volkswagen Polo έχει με το μέρος του την υψηλή ποιότητα στην καμπίνα, το φρεσκαρισμένο εξωτερικό, την μικρότερη κατανάλωση και φυσικά τα 1.300 ευρώ μείον που απαιτούνται για την αγορά του, με τη σημείωση πως η τιμή του εν γένει κρίνεται «αλμυρή» για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Το ακριβότερο T-Cross απαντάει με την υψηλότερη θέση οδήγησης, τα καλύτερα φρένα, τον πληρέστατο εξοπλισμό, όπως φυσικά και τους μεγαλύτερους χώρους, ενώ θα μπορέσει να πατήσει χωρίς σκέψεις σε light off road διαδρομές. Όποια επιλογή και να γίνει, σε κάθε περίπτωση, ο αγοραστής θα έχει στα χέρια του ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με όλες τις ευκολίες για άνετες μετακινήσεις.
Εσύ τι θα επέλεγες;
-Ίδιος κινητήρας, ίδια άλογα (95) και ίδια έκδοση.
-Μοντέρνο το Polo, macho το T-Cross.
-Πιο ποιοτικό το εσωτερικό του Polo, πιο ευρύχωρο του T-Cross.
-Οικονομικότερο σε κατανάλωση το Polo, καλύτερα φρένα το T-Cross.
Εύκολη ή δύσκολη η απόφαση;