Μόνο το Tesla 3 ήταν αρκετό να έρθει και να ταράξει τα νερά των Γερμανών, και να κάθεται από τον Δεκέμβριο του 2019 στην πάνω θέση της μεσαίας premium κατηγορίας. Ένα αμερικανικό ηλεκτρικό μοντέλο πουλάει περισσότερο από το Audi A4 με τις πάμπολες εταιρικές πωλήσεις του, την 3άρα με τον κόσμο που τη λατρεύει, και την C-Class που έχει τους πιο παραδοσιακούς πελάτες. Και δε φτάνει που είναι αμερικανικό το Tesla 3, είναι και αποκλειστικά ηλεκτρικό, ενώ τα άλλα όχι.
Ο αντίλογος δεν αργεί φυσικά, και οι Γερμανοί αντεπιτίθενται. Ήδη στις μεγάλες αγορές ηλεκτρικών όπως στη Νορβηγία όπου τα ηλεκτρικα είναι πάνω από το 60% της αγοράς, η Audi με το e-Tron έκανε αισθητή την παρουσία της, κόβοντας κίνηση από την Tesla, αν και οι αμερικανοί δυσκολεύονται με τις παραγγελίες, αφού έχουν περισσότερες από όσες προλαβαίνουν να παραδίδουν.
Η VW θέλει να πιστεύει πως τα δικά της αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, θα ξεριζώσουν την Tesla από την αγορά αφού θα είναι όχι μόνο πιο προσιτά, αλλά κυρίως πιο «ευρωπαϊκά» και πιο κοντά σε αυτό που στην Ευρώπη μάθαμε να αγαπάμε, γερμανικά αυτοκίνητα. Με το ID.3 και το ID.4, η VW έχει την τεχνολογία που χρειάζεται, έχει και την παρουσία που απαιτείται. Η αγορά ηλεκτρικών αυτή τη στιγμή απαιτεί τα μοντέλα αυτά να «δείχνουν» ηλεκτρικά. Και τίποτε δεν δείχνει πιο ηλεκτρικό από ένα Tesla. Η VW με την ξεχωριστή της γκάμα ελπίζει ακριβώς το ίδιο, να γίνει δηλαδή η σειρά ID των μοντέλων της ταυτόσημη με την ηλεκτροκίνηση.
Όμως υπάρχει μια διαφορά. Ναι, η Ευρώπη θέλει γερμανικά αυτοκίνητα, όμως όταν μιλάμε για ηλεκτρικά, οι αμερικανοί έδειξαν ότι πρώτον δεν είναι οι Γερμανοί που «το κάνουν καλύτερα», και δεύτερον, ότι όταν μιλάμε για ηλεκτρικά, το πράγμα είναι τόσο νέο που όλοι αξίζουν μια ευκαιρία. Και στην ίδια ευκαιρία καλπάζουν τώρα και οι Γάλλοι και οι Κορεάτες και οι Ιάπωνες. Η τράπουλα ανακατεύεται και το «παλιό, καλό, γερμανικό» αυτοκίνητο πιθανώς να έχασε τη θέση που κάποτε είχε στην αγορά, και πιθανώς στα ηλεκτρικά η θέση αυτή να μην ανακτηθεί ποτέ, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της VW και των άλλων Γερμανών κατασκευαστών.
Τι λέτε λοιπόν, έχει ελπίδα η VW να «ρίξει» την Tesla; Ή ακόμη να «καπελώσει» την αγορά των ηλεκτρικών τώρα που στα ηλεκτρικά Αμερικανοί, Γάλλοι, Κορεάτες και Ιάπωνες πήραν το πάνω χέρι; Τι λέτε;
...bras de fer-arm wrestling... στο επικοινωνιακό και μη... οι Αμερικανοί ΠΑΤΗΣΑΝΕ ΑΣΧΗΜΑ τους Γερμανούς... ξέρετε τα 'άσε και μένα να πουλήσω'... στα τεχνολογικά δεν είναι πολύ πίσω οι Γερμανοί... "θυσιάζεται" η ΚΡΑΤΙΚΗ vw και υπάρχει και η mercedes και η bmw και τα "παρακλάδια" porsche και audi... περιμένω να δω και την ford Γερμανίας...
Πολύ ιδιαίτερος επιχειρηματίας (κ ανθρώπος) ο Έλον. Πολύ πολύ ιδιαίτερη κ η (μια από τις πολλές) Tesla, με τεχνολογια αιχμής ότι αφορά τις μπαταριες, αλλά και με άλλη αντίληψη περί κατασκευής αυτοκινήτων - αυτά τα πράγματα τα κάνουν μόνο αμερικανικές hi tech εταιρίες!! Ανατρεπτική η Tesla, κ σημαντικός πονοκέφαλος και για τους Γερμανούς, ΑΛΛΑ, υπάρχει μεγάλο «αλλά». Η αμερικανική αγορά είναι πολύ μεγάλη, κ κυρίως αρκετά διαφορετική από την (ποιοτική) Ευρωπαϊκή. Ο αμερικανός έχει υψηλό διαθέσιμο εισόδημα, και άλλη καταναλωτική κουλτούρα. Ποτέ μα ποτε η Αμερική δεν κατασκεύαζε ποιοτικά αυτοκίνητα, τα περισσότερα είναι μέτρια φτιαγμένα στην καλύτερη περίπτωση, ενώ αρκετά είναι ....άρπα κόλλα! Όμως, η Αμερική στηρίζει και αγοράζει σαν τρελή, pick-up trucks σαν το F-150, και Tesla. Η αντεπίθεση από Γερμανούς με ποιοτικότερα ηλεκτρικά ξεκίνησε, και έπονται και οι Ιάπωνες (με απόλυτη κυριαρχία στα υβριδικά) κ Κορεάτες. Είναι πραγματικός εμπορικός πόλεμος, και όχι μόνο!
Ηλεκτρικά σημαίνει τεχνολογία και καινοτομία. Οι Αμερικάνοι είναι 3 χρόνια μπροστά από άποψη μπαταριών, ηλεκτροκινητήρα, διαχείρισης ενέργειας (υψηλότερη τελικά ταχύτητα και αυτονομία) και 5 χρόνια μπροστά στο λογισμικό (αυτόνομη οδήγηση, infotainment). Υστερούν σε εργονομία και ποιότητα εσωτερικού. Θα δούμε ποιος θα προλάβει ποιον