Toyota Yaris, SEAT Ibiza, Hyundai i20, Peugeot 208 και Citroen C3, προσφέρονται σε εκδόσεις με τιμή «λουκούμι», οι οποίες «καίνε και τα μισά» σύμφωνα με τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center.
5 επιλογές σε διαφορετικό καύσιμο και με καλή τιμή
Τι κοινό έχουν τα Toyota Yaris, SEAT Ibiza, Hyundai i20, Peugeot 208 και Citroen C3; Πέρα από το προφανές, ότι ανήκουν στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών μοντέλων, έχουν εκδόσεις που συνδυάζουν καλή τιμή, με χαμηλό ετήσιο κόστος καυσίμων. Έτσι ανάλογα με τις οδηγικές σας συνήθειες (και κάποια γεωγραφικά κριτήρια τα οποία θα αναλύσουμε παρακάτω) αποτελούν 5 value for money (VFM) επιλογές που θα σας αφήσουν πλήρως ικανοποιημένους. Εμείς υπολογίσαμε το ετήσιο κόστος καυσίμου βάσει των πραγματικών μετρήσεων κατανάλωσης που μέτρησε το AutoΤρίτη Test Center για 15.000 χλμ. ετησίως (70% εντός πόλης, 30% σε ταξίδι). Πάμε λοιπόν να δούμε τι καίνε και πόσο κοστίζουν τα 5 αυτά μικρά.
Τα φθηνότερα Hyundai i20 & Citroen C3 αν δεν κάνεις πολλά χλμ.
Ξεκινώντας από τις πιο οικονομικές επιλογές, όσον αφορά στο κόστος αγοράς, θα συναντήσουμε το Citroen C3 και το Hyundai i20 στις ατμοσφαιρικές τους εκδόσεις.
Το γαλλικό μοντέλο, με την ιδιαίτερη και αναγνωρίσιμη νεανική σχεδίαση, στην έκδοση με τον 1.200άρη PureTech κινητήρα αποδίδει 83 ίππους και έχει σούπερ τιμή από 17.000 ευρώ.
Αντίστοιχα το επίσης ατμοσφαιρικό Hyundai i20, που διακρίνεται για την ευρυχωρία του, με τους 84 ίππους από το 1,2 λτ. μοτέρ, έχει παραπλήσια τιμή από 17.390 ευρώ. Αμφότερα δεν προφέρουν τόσο μεγάλη οικονομία όσο κάποιο υβριδικό, diesel ή ένα μοντέλο διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο, όπως θα δείτε και παρακάτω, γι΄ αυτό και αποτελούν καλή επιλογή για όσους κάνουν λίγα χιλιόμετρα το χρόνο. Αναλυτικότερα το ετήσιο κόστος καυσίμου (15.000 χλμ.) για το C3 είναι 1.687 ευρώ και για το Hyundai i20 στα 1.869 ευρώ.
Τελικά υβριδικό, diesel ή φυσικό αέριο για οικονομία;
Ας δούμε τώρα τι ισχύει και για όσους «γράφουν» περισσότερα χιλιόμετρα ετησίως. Πιο οικονομικό σε κόστος καυσίμου και παράλληλα με καλή τιμή (από 19.090 ευρώ) είναι το SEAT Ibiza στην έκδοση με φυσικό αέριο, το οποίο το χρόνο «καίει» μόλις 766 ευρώ. Βέβαια εδώ το πρόβλημα εντοπίζεται στο δίκτυο ανεφοδιασμού για CNG που είναι περιορισμένο, ειδικά για όσους βρίσκονται εκτός Αττικής.
Πρόβλημα που δεν θα συναντήσετε με το υβριδικό Toyota Yaris των 116 ίππων (το φθηνότερο hybrid της αγοράς), με κόστος από 19.880 ευρώ και ετήσια έξοδα για βενζίνη στα 1.118 ευρώ. Ιδιαίτερα αν κινείστε περισσότερο εντός πόλης, το κόστος καυσίμου μειώνεται κι άλλο, ενώ παράλληλα ο συνδυασμός του στάνταρ αυτόματου κιβωτίου και την αθόρυβης ηλεκτροκίνησης προσφέρουν έξτρα άνεση και ευκολία στην καθημερινότητα.
Από την άλλη, αν είστε τύπος που τα κάνει τα χιλιόμετρά του, το Peugeot 208 με την premium αύρα του, στην diesel έκδοσή του με τον 1,5 BlueHDi 100άρι κινητήρα έχει ετήσιο κόστος καυσίμου 1.334 ευρώ. Αντίστοιχα και σε αυτήν την περίπτωση το κόστος μειώνεται εφόσον κάνετε πάνω από το 30% των χιλιομέτρων σας εκτός πόλης, ενώ τα 21.500 ευρώ αποτελούν μια ελκυστική τιμή αγοράς για πετρελαιοκίνητο.