Ηλεκτρικό προσθιοκίνητο Jeep; Μένει να σβήσει ο ήλιος…
Με μήκος λίγο πάνω από τα 4 μέτρα (4,084 μ.), ίσως κάποιοι να έχουν τη λανθασμένη αντίληψη πως το νέο Avenger, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Jeep, θα είναι ο αντικαταστάτης του δημοφιλούς Renegade. Το τελευταίο έχει μήκος 4,236 μ. και έχει περάσει σε φάση εξηλεκτρισμού όντας διαθέσιμο πλέον μόνο σε ήπια υβριδική και σε 2 plug-in υβριδικές εκδόσεις. Η αλήθεια είναι πως τα δύο SUVάκια της Jeep θα παραμείνουν μαζί στη γκάμα της θρυλικής αμερικάνικης φίρμας. Κατασκευάζονται σε δύο εντελώς διαφορετικές πλατφόρμες και αυτό αλλάζει ριζικά τη φύση και τα χαρακτηριστικά τους.
Το Avenger στηρίζεται στην πλατφόρμα CMP, που γνωρίζουμε από μοντέλα της PSA, όπως το Peugeot 2008 για παράδειγμα και διαθέτει αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, όχι όμως και τετρακίνηση (προς το παρόν τουλάχιστον). Ωστόσο είναι το πρώτο προσθιοκίνητο Jeep. το οποίο εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain (προσαρμόζει βασικές λειτουργίες και ηλεκτρονικά ανάλογα με το έδαφος κίνησης) και Σύστημα ελέγχου κατάβασης Hill Descent Control.
Από την άλλη, το… Ιταλοαμερικανικό Renegade που ήρθε το 2014, βασίστηκε μαζί με το Fiat 500X στην πλατφόρμα FGA Small Wide 4×4, η οποία με τη σειρά της προέρχεται από το FGA Small που χρησιμοποιήθηκε στα FIAT Grande Punto και στο Opel Corsa στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και εξελίχθηκε με τα χρόνια για να εξυπηρετεί την τετρακίνηση (όχι μηχανική πλέον, αλλά με χρήση δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στις plug-in εκδόσεις).
Το Avenger είναι ιδιαίτερα compact σε μήκος και σχεδιαστικά έχει χάσει το brutal, τετραγωνισμένο και τόσο ιδιαίτερο στυλ του αισθητά μακρύτερου και υψηλότερου Renegade, όπως και τα στρογγυλά μπροστινά φανάρια. Ωστόσο, παραμένει αναμφισβήτητα ένα Jeep με τις χαρακτηριστικές επτά σχισμές στη γρίλια και τις τετραγωνισμένες γραμμές. Ως προς το μέγεθος, όμως, είναι πολύ compact και ευκίνητο, δείχνοντας ιδανικό για κίνηση στην πόλη, τη στιγμή που το μειωμένο ύψος το κάνει πιο «κανονικό» από τα άλλα Jeep. Συνολικά η σχεδίαση του Avenger μπορεί, σύμφωνα με την εταιρεία, να μειώσει το κόστος επισκευής από μικρά ατυχήματα κατά περίπου 1.000 ευρώ. Και τα δύο μοντέλα έχουν τους τροχούς στις άκρες του αμαξώματος, έχουν κοντούς προβόλους και χαρακτηρίζονται από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος: 200 χλστ. στο Avenger, 190 χλστ. το Renegade.