Όχι, σήμερα τα αμάξια δεν είναι μόνο ένα μοτέρ μια ανάρτηση & ένα τιμόνι!
Πόσο σε έχει «χτυπήσει» η μόδα των SUV; Τόσο ώστε να τα θεωρείς μονόδρομο; Μήπως το μάρκετινγκ των εταιρειών που τα έχουν κάνει τόσο δημοφιλή, σε έχει στριμώξει σε μια κατηγορία που δεν αντέχεις οικονομικά, ενώ μπροστά σου υπάρχει ένα μοντέλο που σου ταιριάζει; Ένα μικρομεσαίο;
Τα SUV δεν είναι μοντέλα που γεννιούνται από το μηδέν. Ίσα ίσα, που πρόκειται για αυτοκίνητα που μοιράζονται το ίδιο πάτωμα και τα ίδια μηχανικά με άλλα μοντέλα της γκάμας. Και εδώ είναι και η ουσία της επιτυχίας τους. Επιτυχία για τους κατασκευαστές.
Γιατί όταν έχεις μια πλατφόρμα που «φτύνει» το ένα μοντέλο μετά το άλλο, η οικονομία κλίμακας είναι τεράστια. Οπότε το να προστεθεί ακόμη ένα μοντέλο με τα ίδια βασικά μηχανικά, έχει σημαντικά μειωμένο κόστος. Ακόμη και αν πρόκειται για ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο, όπως ένα SUV.
Που σημαίνει πως ένα SUV στα ίδια μηχανικά με ένα μικρομεσαίο, λόγω όγκου, πουλάει σα να είναι μια κατηγορία πάνω, ενώ στην ουσία είναι βασικά το ίδιο. Μπορεί να έχει κάποια ακριβότερα εξαρτήματα, και γενικά να κοστίζει παραπάνω στην παραγωγή, όμως τώρα πουλάει και ως μεγαλύτερο και ως πιο μουράτο. Πουλάει ακριβότερα.
Δες απλά τα μοντέλα που βασίζονται στο ίδιο πάτωμα, ένα μικρομεσαίο και το αντίστοιχο SUV. Ένα Golf και ένα Tiguan, ένα 308 και ένα 3008, ένα Focus και ένα Kuga. Και πάει λέγοντας. Κάποια έχουν διαφορές στους κινητήρες, στον εξοπλισμό, και πάει λέγοντας. Εξάλλου μιλάμε για αυτοκίνητα που θέλουν να ανήκουν όχι μόνο σε άλλες κατηγορίες, αλλά και σε άλλα μεγέθη.
Και έτσι ένα SUV φτάνει και ξεπερνάει εύκολα τα 35.000 ευρώ, όταν το μικρομεσαίο με τα ίδια βασικά μηχανικά είναι λίγο πάνω από εικοσιπέντε. Διαφορές οκτώ και 10.000 ευρώ είναι συνηθισμένες ανάμεσα σε δύο μοντέλα. Πολύ απλά κανείς δε βλέπει ομοιότητες τόσες ώστε να μπει στη διαδικασία σύγκρισης. Εξάλλου άλλο το ένα, άλλο το άλλο.
Και όντως, ως αυτοκίνητα είναι τελείως διαφορετικά, όπως και η χρήση τους, καθώς με το SUV θα πας εκει που δεν μπορεις με το μικρομεσαιο, θα φορτώσεις παραπάνω μπαγκάζια και θα οδηγείς πιο άνετα και ξεκούραστα γιατι θα είσαι ψηλά.
Όταν όμως το πάτωμα, πολλά μηχανικά και συχνά οι κινητήρες είναι ίδιοι, μήπως το μικρομεσαίο είναι η καλύτερη αγορά; Ή μήπως είναι η αγορά που μπορείς να κάνεις χωρίς να χάνεις τόσο όσο νομίζεις ή όσο το μάρκετινγκ σε έχει κάνει να νομίζεις ότι χάνεις; Μήπως η ιδέα του SUV σε έχει εγκλωβίσει σε μια κατηγορία που σου πέφτει ακριβή, ενώ μπροστά σου έχεις ένα μικρομεσαίο που σου ταιριάζει καλύτερα;